blok rf900r

ralph36

MF'er
4 jun 2007
33
0
heeft iemand een idee wat het rammelen kan zijn boven in de kleppendeksel
van mijn suzuki rf900 r
of een idee wat een blok reveceren kost
alle info welkom
gr ralph
full
 
Laat eens horen? Beetje lastig zeggen zo he? Meer info? Wanneer voor het laatst kleppen gesteld? Hoeveel km gelopen? Nokkenasketting die je hoort wellicht? Wanneer doet hij het? warm of koud erger? Vertel..............
 
hij heeft 45000 gelopen
wanneer ze voor het laats gestelt zijn weet ik niet heb hem zelf van mij 2007 maar toen deed die dat niet is sins heel kort dat die dat doet naar mijn weten doet die dat warm en koud
gr ralph
 
hij heeft 45000 gelopen
wanneer ze voor het laats gestelt zijn weet ik niet heb hem zelf van mij 2007 maar toen deed die dat niet is sins heel kort dat die dat doet naar mijn weten doet die dat warm en koud
gr ralph


Ff wat meer info, zo komen wij er niet. Is het bij stationair toerental? Loopt het met de toeren mee als je gas geeft? Is het echt gerammel of is het getik? Waar hoor je het gerammel bij het kleppendeksel: links, rechts, in het midden? Lastig om te bepalen waar het geluid vandaan komt, maar het is makkelijker te bepalen wat er aan de hand is als je weet waar precies het geluid vandaan komt.

Cor.
 
als ik gas geeft vanaf 2000 toeren loopt het met gas geven op
naar mijn idee echt gerammel midden van de kleppen deksel
misschien dat je in de buurt woond kan ik langs komen kan je het horen
ik moet wel zeggen dat je het het met de tank eraf harder hoort dan met de tank erop lijk me ook logisch
 
Nokkenasketting denk ik dan.

Hmm... denk het niet, gezien de kilometerstand. Ik zou eerder de oorzaak zoeken in de nokkenaskettingspanner, maar vind het wel vreemd dat hij pas vanaf 2K toeren te horen is. Als dat het niet is dan is het bijna zeer zeker één of meerdere kleppen. Maar goed, mocht het de nokkenasketting zijn dan valt het allemaal nog wel mee. Althans als je zelf handig bent. Ff naar de dealer, motorboer, advies is altijd gratis :Y
 
Laatst bewerkt:
Hmm... denk het niet, gezien de kilometerstand. Ik zou eerder de oorzaak zoeken in de nokkenaskettingspanner, maar vind het wel vreemd dat hij pas vanaf 2K toeren te horen is. Als dat het niet is dan is het bijna zeer zeker één of meerdere kleppen. Maar goed, mocht het de nokkenasketting zijn dan valt het allemaal nog wel mee. Althans als je zelf handig bent. Ff naar de dealer, motorboer, advies is altijd gratis :Y

Ja bedoel dat je de ketting hoord, en dat kan aan de spanner liggen inderdaad.
 
zal eens voorzichtig gaan informeren wat dat grapje gaat kosten
anders gaat die voor onderdelen de verkoop in
vind het raar dat dat zo snel gekomen is hij heeft 3 mqaanden stil gestaan en van tevoren niets gehoord nu heb ik er deze week voor het eerst mee gereden en gisteren hoorde ik dat voor het eerst
 
als het bedrag te hoog word om hem te laten maken wel
terwijl het kwa rijden een super motor is
volgens de motorzaak is het de kettingspanner van de disterbutie riem
 
en bij een motor zaak zeiden ze dat dat nog lang geen kwaad kon

Een nokkenaskettingspanner zorgt ervoor, zoals de naam zegt, dat de nokkenasketting op de juiste spanning blijft. Dat gerammel wat je hoort is de nokkenasketting die veel te los staat. Als de nokkenasketting verspringt dan lopen de nokkenassen niet meer op tijd met als gevolg dat je diverse kleppen en ws de kop kan afschrijven. Dus vooral doorrijden, dan kan je zeker de boel in onderdelen verkopen.
 
ik rij er ook liever op dan dat ik hem in onderdelen moet verkopen
bij de motorzaak zeiden ze dat dat geen kwaad kan
maar dan zal ik hem dikect gaan vernieuwen
of is er in de omg limburg die dat voor me kan doen
heb geen idee hoe dat moet maar ben wel een proberer
 
denk dat ik hem toch maar na de carnaval naar een motor zaak heen breng
voor de spanner te vernieuwen
of ik moet in die tijd nog iemand vinden die dat voor me kan doen
 
ik heb de dis ketting spanner vernieuwd maar het rammelen is er niet mee weg gegaan
iemand nog andere ideeen wat het zou kunnen zijn
of iemand in linburg die voor mijn de dis ketting kan vernieuwen als het deze zou kunnen zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan