Blok slaat niet aan na ombouwen caféracer Suzuki GS500

22 jun 2021
4
0
Hi, ik ben mijn suzuki GS500 aan het ombouwen tot een cafè racer. Praktisch alles hebben we al gedaan maar we lopen nu stuk op de bedrading. Hij start niet en we komen er maar niet achter waar het nu mis gaat.

Ik heb een werkplaatshandboek van Haynes aangeschaft, waar het bedrading schema in staat maar kom alsnog niet verder.

Mijn vraag: is er iemand die uit omgeving Harderwijk komt en denkt ons hierbij te kunnen helpen? Eventueel betaal ik er gewoon voor.
Mijn dank zou groot zijn!
 
Wat versta je onder niet starten, niet aan slaan of gaat hij niet rond?
Even er vanuit gaande dat hij niet aanslaat, spuit eens iets in de carbs om te kijken of het hier aa ligt en kijk eens of de bougies vonken en of de bobines goed aangesloten zijn dit zijn een paar hoofdzaken die je zelf makkelijk kunt checken zonder iemand er voor te betalen.
 
Een goedkope multimeter kopen bij Action (euro 9,95). schema erbij. motor Accu eruit en aan lader, dan beginnen te meten en markeren welke goed zijn en welke niet. kijk of de geleiding van de draden loopt zoals je schema....

Het is belangrijk om de accu te vewijderen, je wilt niet per ongeluk kortsluiting veroorzaken.
 
Bedankt voor alle snelle reacties! We hebben de bedrading los moeten halen om het frame aan te passen en ik heb nieuwe knipperlichten. Deze doen het wel. Remlicht ook.
Met niet starten bedoel ik dat hij niet aan slaat. Alsof er geen benzine in zit zeg maar... maar dat zit er wel in haha.
 
Om te starten heeft een motor een aantal zaken nodig: alles moet op tijd staan, zoals ontstekingstijdstip en kleptiming. Hij heeft een goede vonk nodig en een brandbaar mengsel. En als je accu te zwak is, of er is sprake van slechte contacten, dan heb je geen goede vonk.

Zo had ik eens een Jaguar blik op LPG en de startmotor ging wel goed rond, maar hij sloeg niet aan. Tot ik startte met het portier open en zag dat de binnenverlichting tijdens het starten bijna uitging. Nieuwe accu gehaald en lopen als een nieuwe.

Kortom: meten is weten en kijken of je een goede blauwe spetterende vonk hebt. En dan kijken met de multimeter hoever je spanning zakt tijdens het starten. Een goed geladen accu meet onbelast 12.6 volt. Als hij tijdens het starten een heel eind zakt is de kans groot dat je vonk te zwak wordt, want onder de hoge druk van de compressie wordt het vonken een geheel ander verhaal als buiten de cilinder.

Succes en laat weten of het lukt.
 
Om te starten heeft een motor een aantal zaken nodig: alles moet op tijd staan, zoals ontstekingstijdstip en kleptiming. Hij heeft een goede vonk nodig en een brandbaar mengsel. En als je accu te zwak is, of er is sprake van slechte contacten, dan heb je geen goede vonk.

Zo had ik eens een Jaguar blik op LPG en de startmotor ging wel goed rond, maar hij sloeg niet aan. Tot ik startte met het portier open en zag dat de binnenverlichting tijdens het starten bijna uitging. Nieuwe accu gehaald en lopen als een nieuwe.

Kortom: meten is weten en kijken of je een goede blauwe spetterende vonk hebt. En dan kijken met de multimeter hoever je spanning zakt tijdens het starten. Een goed geladen accu meet onbelast 12.6 volt. Als hij tijdens het starten een heel eind zakt is de kans groot dat je vonk te zwak wordt, want onder de hoge druk van de compressie wordt het vonken een geheel ander verhaal als buiten de cilinder.

Succes en laat weten of het lukt.
Ik heb er een nieuwe accu inzitten. Maar bedankt voor je bericht! Ik ga het allemaal nog eens opnieuw nakijken en doornemen van de week. Dan kunnen we er met z’n tweeën naar kijken. Voor nu bedankt voor alle antwoorden!
 
Bedankt voor alle snelle reacties! We hebben de bedrading los moeten halen om het frame aan te passen en ik heb nieuwe knipperlichten. Deze doen het wel. Remlicht ook.
Met niet starten bedoel ik dat hij niet aan slaat. Alsof er geen benzine in zit zeg maar... maar dat zit er wel in haha.
Ook in de vlotterkamers? haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan