Blok versturen ??

ronnie6410

MF'er
28 jun 2005
90
0
Omg Groningen
Ik moet een motorblok verstuurd hebben.
Iemand enig idee hoe ik dit het goedkoopst kan doen.
Het betreft een Yamaha 4 cil blok, blok is helamaal compleet. Wat hij weegt heb geen idee.
Hij moet van Groningen naar Limburg.

Alvast bedankt voor het advies en de tips.

Mvg Ronnie
 
Op (laten) halen. Particulier welteverstaan. Kratje bier + brandstof + CJIB briefjes, al met al goedkoper als een koerier lijkt me.
 
Het barst overal van de kleine koeriersbedrijfjes. Bel er een paar op, zeg dat er geen haast bij is maar uiterlijk xx december, en je kunt nog een leuke deal maken.
 
DHL via de road service, dit is hetzelfde als het vroegere van Gend en Loos.
Je kan ook Wim Bosman transport proberen, die doen pallets door heel europa en zijn schappelijk met de prijs. Zijn erg bekend in logistiek nederland. Dan heb je voor jou in de buurt nog Huisman Transport in Veendam. Doe met hun veel spul van groningen - randstand en duitsland en vice versa. Ik gok op een euro of 80 als het niet snel snel moet. Gewicht doet niet zo terzake bij palletvracht.
 
Met zoiets kun je bij UPS of DHL nog wel eens goedkoper uit zijn dan met TNT...

1 pot nat, behalve UPS, die hebben geen palletvracht (tenminste, laatste keer dat ik zaken met ze deed) en die zullen dus een stuk duurder zijn.
 
Het barst overal van de kleine koeriersbedrijfjes. Bel er een paar op, zeg dat er geen haast bij is maar uiterlijk xx december, en je kunt nog een leuke deal maken.

Ook een leuke optie, maar dan moet je wel een palletstapelaar hebben anders krijg je deze niet in het bestelbusje :+ Prijstechnisch kon het idd zo gek nog niet zijn.
 
via een transportbedrijf binnen 24 uur ongeveer 36 eurie's(gaat niet persé per kilo maar per pallet)ik zit in het transport dus als ik een handje kan helpen dan mail maar ff.
 
Op de website van TNT kun je de prijzen per kilo zo vinden.
Alles boven de 70 kilo moet op een pallet.
 
Thanxxx voor de racties ( paul je hebt mail )
Ik heb dat blok verkocht aan iemand die daar aan de andere kant van NL woont, maar hij heeft alleen maar een motor rijbewijs.
Hij is ook al aan het kijken hoe hij het gaat doen, maatje vragen ofzo.
Maar ik dacht laat ik het hier eens proberen, veel goeie iedeen altijd

Groet ronnie
 
Die 75 Euro is voor Duitsland, moet je nog maar zien dat het binnen 1300km lukt!
Binnen Nederland is eerder 36 Euro, knappe jongen die daar z'n brandstof, onderhoud en afschrijving mee betaald!
owjah...oepsie |(

36 euro wordt dan een kleine 700 kilometer....groningen-limburg red ik dan net
op en neer...


en over dat afschrijven......daar zorgde afgelopen vrijdag zakenpik met zijn Audi A4 station wel voor......best moeilijk dat achteruitrijden...maar om nou mijn hele zijkant eruit te rijden....... |( :(
 
ups is best goedkoop maar is onbetrouwbaar
ik heb al paketten verloren gehad bij hen (2x, 1x is het terug uitgekomen na maanden..)

tnt is veruit de duurste (maar mss ook wel beste service)

zou opteren voor dhl (gend en loos) of kleine koerierbedrijfjes, maar
met die zul je best wel ff staan klappen want goedkoop zijn die ook niet hoor!

je hebt tegenwoordig ook andere grote spelers
DPD
...
 
ups is best goedkoop maar is onbetrouwbaar
ik heb al paketten verloren gehad bij hen (2x, 1x is het terug uitgekomen na maanden..)

tnt is veruit de duurste (maar mss ook wel beste service)

zou opteren voor dhl (gend en loos) of kleine koerierbedrijfjes, maar
met die zul je best wel ff staan klappen want goedkoop zijn die ook niet hoor!

je hebt tegenwoordig ook andere grote spelers
DPD
...

TNT is voor mij goedkoper dan DHL, hangt net van je contract af. UPS raakt spullen kijt...en DHL ook wel eens, en TNT zit momenteel ook erg zijn best te doen om de boel te verprutsen. Over het algemeen is de levertijd en de kostprijs bij deze bedrijven redelijk aan elkaar gewaagd, wat telt is de service eromheen.

Wat betreft kleine koeriers, die putten allemaal uit dezlefde poel met free-lance rijders, en ze zijn zekere niet erg duur, je moet aleen wel vergelijken op het juiste service niveau. Als ik vanmiddag nog iets in Liverpool wil hebben, dan is TNT vaak duurder dan een kleine koerier.Het blijft helaas een kwestie van ff rondbellen.

Wat betreft de grote spelers, je hebt ze met bovenstaande 3 wel gehad, FedEx ook, maar die is in Europa kleiner. Alle anderen zijn meest overgenomen door deze bedrijven.
 
Laatst bewerkt:
Op een kleine pallet plaatsen en goed vastzetten !!
Het mooiste is in een kist.

Dan een paar transport ondernemingen bij jou of bij de ontvanger in de buurt bellen wat de kosten zijn.
Transport ondernemingen rekenen meestal per palletplaats, dus een klein palletje kost dan maar een paar tientjes.
Maar je moet dan natuurlijk geen haast hebben (kan een dag of wat aanlopen) en het aanbieden en ontvangen moet op normale werktijden zijn.
 
Schenker of raben transport of anders FRANS MAAS zit je nog dik onder € 100,-.

OP een kleine pallet zetten en dan een doos eromheen nieten
 
tzijn mijn persoonlijke ervaringen idd,
maar als ik het zo lees is die service (van dhl, tnt & ups) volgens mij ook erg afhankelijk van de regio.
vroeger was ups het beste qua prijs & service
het laatste jaar is het een redelijk drama aant worden (vo mij dan)
terwijl dhl en tnt zich hier nu beter manifesteren (imho)
 
je hebt tegenwoordig ook andere grote spelers
DPD
...
Zou wel 3x nadenken over DPD, heb ik erg slechte ervaring mee. Waren niet thuis toen pakket aankwam, meneer wilde toch het pakket kwijt en leverde het netjes af bij de buren flikkerde het over onze schuur (!) heen waardoor pakket een luchtreis maakte van een meter of 20 en vervolgens in onze vijver terecht kwam. :(

Produkt was wonder boven wonder nog heel omdat de verzender het erg goed had ingepakt met bubbel-folie. Toch maar even DPD gebeld en mevrouw haaste zich om te zeggen dat ze het door zou geven en dat de chauffeur er zeker op aangesproken zou worden...(Geloof ik dat? :N )

Maar goed, zo'n motorblok kunnen ze gelukkig niet zo makkelijk over de schuur gooien... 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan