Blok zwart maken

Stampede

MF'er
28 jul 2006
131
0
Hoofddorp
Ik heb een yamaha xv920j uit 82 met een standaard blok.
Nu wil ik dat blok zwart gaan maken. Hoe kan ik dit het besten doen en waar moet ik rekening mee houden.
 
Je kunt gewoon 2-K lak gebruiken hoor, blijft heel goed
zitten en is zeker benzine bestendig.

voorbeeldje
full

succes Zeldzame
 
Inderdaad, hitte bestendige lak van motip en daarna met hittebestendige blanke lak van motip er over heen. Wel alles in meerdere lagen erop spuiten. Dus op het gemakkie en tussen 2 lagen spuiten ff een bakkie koffie, paffie, praatje met de buurvrouw :9 of wat dan ook. Gewoon op je gemak spuiten en dan wordt ie mooi. Na de laatste laag even wat laten drogen (30 min) en dan de motor starten en laat hem maar lekker warm worden. Have fun. Wel het resultaat hier laten zien he!!!!!
 
Heb anders ook een CB550 gehad en heb dat blok op dezelfde
manier gespoten alleen dan zonder blanke lak.
En dat hield perfect :Y :Y

nog een voorbeeld
full


succes Zeldzame
 
of deze van mijn vorige cbx, kan je verzekeren dat hij
goed heet gestookt werd :X

full


Dus ook op een luchtgekoeld blok werk het perfect :Y

succes Zeldzame
 
Ik heb mijn XZ550 blok gelemaal grijs gespoten met Motip rommel en daarna netjes afgebakken op 160 graden in de oven. Toen er benzine op de lak kwam liep het er zo weer af.
 
Als je jou blok gespoten hebt en warm hebt laten draaien, even nabakken met een brander of verfbrander omdat het blok niet overal heet genoeg wordt. Dan krijg je idd dat probleem dat je sjpriet de lak aantast.
Gebruik wel je verstand met afbakken ivm bekabeling e.d.

:W
 
Als je jou blok gespoten hebt en warm hebt laten draaien, even nabakken met een brander of verfbrander omdat het blok niet overal heet genoeg wordt. Dan krijg je idd dat probleem dat je sjpriet de lak aantast.
Gebruik wel je verstand met afbakken ivm bekabeling e.d.

:W
zo ?

tijd om te lullen ?

hoeft er niet gehandeld te worden tegenwoordig ?

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan