Blokdelen lc4 en exc niet leverbaar

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Ik zit een beetje met een dilemma. Omdat er in het verleden een motor (ktm) van me is gestolen wil ik eigenlijk geen vele duizenden euro's meer uitgeven. Ik rijd liever op een iets oudere motor waarbij ik me minder druk hoef te maken over het lage bedrag dat door de verzekering wordt uitgekeerd bij diefstal etc.

Alleen merk ik dat sommige blokonderdelen van motoren die ouder zijn dan 2007 (525 exc) en lc4 (2006) al niet meer geleverd worden. Scharrel je dan zo snel mogelijk een doos reserveonderdelen bij elkaar van marktplaats en hoop je op het beste? Tweedehands enduro/sm blokdelen zijn niet altijd even fris lijkt me. Ik ben bang dat, dat op een gegeven moment op is en kleine specifieke lagers etc. echt een probleem gaan worden. Het lijkt er op dat het nu al heel lastig is om aan een goede versnellingsbak van de 525 exc te komen en die valt dan eigenlijk al af.

Ik ben benieuwd hoe hier in het algemeen mee wordt omgegaan. Zijn er merken/motoren waarvan de onderdelen langer geleverd worden?
 
Volgens mij is offroadcentrum al aardig begonnen met KTM's in het assortiment toe te voegen. Je zou eens een belletje daarheen kunnen doen.
Ik heb jarenlang op oude XR's gereden, had zelf een gereviseerd reserveblok klaarliggen maar die heeft er nooit onder gehoeven.

Die KTM's zijn volgens mij ook in grote getale uitgebracht dus lijkt me dat er 2dehands wel wat te krijgen moet zijn.
 
Ik ......... Zijn er merken/motoren waarvan de onderdelen langer geleverd worden?

Volgens mij niet, maar wel waar productie aantallen hoger van waren , dan is er automatisch meer van te vinden bij dealers ed. ? Mijn ervaring met ktm was dat dit altijd wel in orde was, enkel nooit carters nodig gehad of een versnellingsbak. Bij Beta shoppen ? die hebben het rfs blok ook gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan