blokkeren transmissie V strom 650

Vstromvos

Rookie
27 aug 2022
3
0
Ik heb al tijden een probleem met schakelen, m.n. van zijn 1e naar 2 e versnelling blokkeert-ie volledig (heel soms van 2 naar 3), als ik dan een paar minuten wacht, schakelt ie weer prima. Alleen is dit zeer onregelmatig. Soms na 5 minuten rijden , soms pas na een half uur of 3 kwartier. Het lijkt de laatste tijd wel toe te nemen. Probleem is dus dat als ik bij de dealer aankom, dat het kan zijn dat ie prima schakelt en hij er niets mee kan. Heel vervelend als je voor een stoplicht staat en moet opschakelen. Vaak dat ik al merk dat het fout gaat omdat hij niet helemaal ontkopelt. (met de koppelingshendel helemaal in , gaat -ie toch rijden als ik de rem loslaat.
Wie herkent het probleem of weet wat hier aan de hand is ?
 
Ben je al bij een dealer geweest?

Koppelingskabel en mechaniek moeten af en toe bijgesteld worden, daar zou je mee kunnen beginnen. Kun je dat zelf?
Als dit het probleem zou zijn , zou het blokkeren niet zo wisselend zijn. Ik heb het echter ook al geprobeerd , maar dit helpt niet het probleem op te lossen. Ben bij de dealer geweest, maar die kan alleen de diagnose stellen als hij idd blokkeert en dat is vaak net op dat moment niet het geval. Als ik wat langer stilsta (1 _4 minuten) lost het probleem zich vaak vanzelf weer op. Heb ook al de dealer zelf laten rijden maar deze heeft het waarschijnlijk te kort gedaan om de blokkade te ervaren
 
Ketting is ook op de goede spanning?

Maar je stelt een vraag waar je het antwoord al op geeft; als je zelf de diagnose niet kunt stellen, dan naar de dealer brengen en aangeven dat er een hele lange proefrit gemaakt moet worden.
 
Ketting is ook op de goede spanning?

Maar je stelt een vraag waar je het antwoord al op geeft; als je zelf de diagnose niet kunt stellen, dan naar de dealer brengen en aangeven dat er een hele lange proefrit gemaakt moet worden.
Mijn vraag was of iemand het probleem herkend en een idee heeft wat dit kan zijn. (zonder dat de dealer en lange proefrit hoeft te maken)
 
Zou maar eens het mechaniek controleren achter het motordeksel waar de koppelingskabel aan vast zit,
als dat niet goed werkt komt de koppeling niet vrij.
NR17 op de tekening,
1661643439272.gif

Spit ook dit topic door,zelfde blok en mechaniek,
https://www.motor-forum.nl/threads/sv650s-tik-bij-koppeling-inknijpen.466893/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al tijden een probleem met schakelen, m.n. van zijn 1e naar 2 e versnelling blokkeert-ie volledig (heel soms van 2 naar 3), als ik dan een paar minuten wacht, schakelt ie weer prima. Alleen is dit zeer onregelmatig. Soms na 5 minuten rijden , soms pas na een half uur of 3 kwartier. Het lijkt de laatste tijd wel toe te nemen. Probleem is dus dat als ik bij de dealer aankom, dat het kan zijn dat ie prima schakelt en hij er niets mee kan. Heel vervelend als je voor een stoplicht staat en moet opschakelen. Vaak dat ik al merk dat het fout gaat omdat hij niet helemaal ontkopelt. (met de koppelingshendel helemaal in , gaat -ie toch rijden als ik de rem loslaat.
Wie herkent het probleem of weet wat hier aan de hand is ?
Test indien het euvel optreedt. Motor uit zetten en dan zien of hij wel schakeld. Mogelijk dat de olie er voor zorgt dat de koppeling blijft kleven.
 
Test indien het euvel optreedt. Motor uit zetten en dan zien of hij wel schakeld. Mogelijk dat de olie er voor zorgt dat de koppeling blijft kleven.
als een koppeling kleeft kan je niet stil staan met draaiende motor in versnelling. wanneer gaan mensen dat nu eens onthouden ?
een koppeling die niet volledig vrij komt is iets anders dan klevende platen.
 
als een koppeling kleeft kan je niet stil staan met draaiende motor in versnelling. wanneer gaan mensen dat nu eens onthouden ?
een koppeling die niet volledig vrij komt is iets anders dan klevende platen.
......?..
Vaak dat ik al merk dat het fout gaat omdat hij niet helemaal ontkopelt. (met de koppelingshendel helemaal in , gaat -ie toch rijden als ik de rem loslaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan