Bloknummer motor

jopie5713

MF'er
15 okt 2020
98
10
Beste motorijders ik heb namelijk een vraag
Mijn motorscooter heeft een goed duidelijk zichtbare frame nummer maar het bloknummer wat minder maar je ziet wel de lettertjes maar niet heel duidelijk het gaat om een piaggio skipper
Een mijn vraag luid nu controleert de politie echt op. Blok nummers en wat kunnen ze eigenlijk doen met mijn scooter dit zijn vaak aandachtrekkende scootertjes daarvan de vraag
Mvg
 
Er zijn geen aandachttrekkende scooters het gaat altijd om de bestuurders.

Ze controleren je bloknummer niet. Als je je kentekenbewijs mee neemt is er niks aan de hand.
 
Er zijn geen aandachttrekkende scooters het gaat altijd om de bestuurders.

Ze controleren je bloknummer niet. Als je je kentekenbewijs mee neemt is er niks aan de hand.
Dan controleren ze alleen framenummer zeker en warom geen bloknummer eigenlijk
 
Er zijn geen aandacht trekkende scooters, alleen bestuurders.
Ik rij zelf een supermotard en in mijn 8 jaar ben ik nog nooit staande gehouden.
Een agent heeft nog nooit mijn chassisnummer of bloknummer bekeken.

Als je er bang voor bent ligt het waarschijnlijk meer aan jouw rijstijl dan aan je scooter...
 
bloknummer wordt nergens opgeslagen dat door justitie makkelijk toegankelijk is dus controle is eigenlijk niet mogelijk (enige optie is hopen dat mensen het opschrijven en doorgeven na diefstal). en een blok is een slijtage deel dus de kans is groot dat het een keer vervangen wordt.
het kenteken wordt alleen afgegeven op framenummer en dat is dan ook get enige dat door de overheid geregistreerd wordt. en dat is ook de reden dat als er iets teruggevonden wordt van een gestolen motor het vaak het frame is met het framenummer want dat is het enige dat lastig is te verkopen omdat de koper dan om papieren gaat vragen.
 
Alleen als jij je scooter start met een schroevendraaier, anders zou ik me er niet druk om maken.
 
Zomaar wat vragen:

- Waar heb je niet leren schrijven? Het slaat kant nog wal. Een dikke onvoldoende.
- Heb je voor je Piaggio een normale prijs betaald?
- Kun je een foto van het bloknummer maken?
- Waarom denk je dat de Politie interesse heeft in 20 jaar oude 150CC motorscooters met een marktwaarde van rond €750,-?
 
Uit ervaring weet ik dat bepaalde nummers wel gecheckt worden door de politie. Ik woonde ergens waar de politie wel eens vaker kwam. Dan checken ze echt frame nummers etc. Dat vind ik opzicht wel ok. Heb er niks op tegen dat zij dat doen. Dat zorgt ervoor dat gestolen dingen misschien gevonden worden.
 
Zomaar wat vragen:

- Waar heb je niet leren schrijven? Het slaat kant nog wal. Een dikke onvoldoende.
- Heb je voor je Piaggio een normale prijs betaald?
- Kun je een foto van het bloknummer maken?
- Waarom denk je dat de Politie interesse heeft in 20 jaar oude 150CC motorscooters met een marktwaarde van rond €750,-?
Ja normale prijs wel wat duurder omdat het in goeie staat was ze hebben intresse erin omdat het vaak gestolen wordt
 
Zomaar wat vragen:

- Waar heb je niet leren schrijven? Het slaat kant nog wal. Een dikke onvoldoende.
- Heb je voor je Piaggio een normale prijs betaald?
- Kun je een foto van het bloknummer maken?
- Waarom denk je dat de Politie interesse heeft in 20 jaar oude 150CC motorscooters met een marktwaarde van rond €750,-?
 
Bloknummer wordt niet gecontroleerd bij een controle, enkel bij een ongeval of dodelijk ongeval anders niet.
Moest het nu en motor zijn, ik weet het niet omdat ik niet weet hoeveel cc deze hier is! dan komt er later een technische
keuring op motors, en dan gaan ze deze wel controleren.
 
Ja is een motor dat wel 125cc
Alleen moet het motorblok nummer zelfde zijn als frame nummer of mag er een letter afwijken?
Bloknummer wordt niet gecontroleerd bij een controle, enkel bij een ongeval of dodelijk ongeval anders niet.
Moest het nu en motor zijn, ik weet het niet omdat ik niet weet hoeveel cc deze hier is! dan komt er later een technische
keuring op motors, en dan gaan ze deze wel controleren.
 
Beste motorijders ik heb namelijk een vraag
Mijn motorscooter heeft een goed duidelijk zichtbare frame nummer maar het bloknummer wat minder maar je ziet wel de lettertjes maar niet heel duidelijk het gaat om een piaggio skipper
Een mijn vraag luid nu controleert de politie echt op. Blok nummers en wat kunnen ze eigenlijk doen met mijn scooter dit zijn vaak aandachtrekkende scootertjes daarvan de vraag
Mvg
Als ze het controleren is het dan niet goed denk je?
Dan controleren ze alleen framenummer zeker en warom geen bloknummer eigenlijk
Als ze denken dat ze een reden hebben om te controleren het nummer van die blok zouden ze dan niet ook controleren die nummer van die blok van jou scooter of zouden ze dan denken nou laat maar dat controleren van die nummer van die blok van jou scooter ondanks dat ze dachten dat ze wel dachten een reden te hebben van het controleren dus woram niet?
Ja normale prijs wel wat duurder omdat het in goeie staat was ze hebben intresse erin omdat het vaak gestolen wordt
Nou zeg dus zelf dat hij gestolen is en zou je dat doen met de politie controleren ze ook niet meer het nummer van die blok van de scooter van jou daar maar dan doen ze dat wel na inbeslagkomnamelijk zou dan niet het slimmer zijn om niet meteen toe te geven dat hij al vaker gestolen is denk ik zo mij te lijken.
Ja maar als het slecht leesbaar kunnen ze hem dan inbeslag nemen?
Ook als het goed leesbaar is
En c hoe weet jij dat het niet gecontroleerd word en warom niet
Ik ben ook vaak niet aangehouden maar nog nooit op een vaak gestolen scooter mijn framenummer is ook goed zichtbaar maar nooit gekeken naar die nummer alleen scheelt wel dat mijn papieren altijd beter in orde waren als mijn rijstijl zonder ook maar iets naar het blok gekeken te hebben te zijn mogen doorrijden en waarom ze nooit te hebben gekeken naar de nummer heb ik nooit eigenlijk aan gedacht te vragen aan de politie want vragen roepen vragen op.
Ja is een motor dat wel 125cc
Alleen moet het motorblok nummer zelfde zijn als frame nummer of mag er een letter afwijken?
Zoals jij het zegt is het zo dan denk ik zo gedacht te hebben dat dat niet mag toch maar de nummer van de motors van de jappanners zijn motors zijn nooit het zelfde te zijn dus dan moet het niet het zelfde nummer te zijn maar dat zijn de nummers van de cijfers en niet de letters want van of dat verschil maakt weet ik niet maar ik zou dat nooit vragen bij een controleren van de politie mij aanhoud beter niet te veel vragen.


n.b.
Ik zou me er gewoon niet zo druk om maken.
Als je nodeloos zenuwachtig gaat lopen doen, zweten en in paniek wegrennen bijvoorbeeld, dan geef je ze een reden om verder te kijken.
Jouw gedrag is bepalend, je papieren moeten in orde zijn.
Probeer niet zo dronken te zijn zoals je waarschijnlijk was toen je je vragen stelde in dit topic.
 
Als ze het controleren is het dan niet goed denk je?

Als ze denken dat ze een reden hebben om te controleren het nummer van die blok zouden ze dan niet ook controleren die nummer van die blok van jou scooter of zouden ze dan denken nou laat maar dat controleren van die nummer van die blok van jou scooter ondanks dat ze dachten dat ze wel dachten een reden te hebben van het controleren dus woram niet?

Nou zeg dus zelf dat hij gestolen is en zou je dat doen met de politie controleren ze ook niet meer het nummer van die blok van de scooter van jou daar maar dan doen ze dat wel na inbeslagkomnamelijk zou dan niet het slimmer zijn om niet meteen toe te geven dat hij al vaker gestolen is denk ik zo mij te lijken.

Ook als het goed leesbaar is

Ik ben ook vaak niet aangehouden maar nog nooit op een vaak gestolen scooter mijn framenummer is ook goed zichtbaar maar nooit gekeken naar die nummer alleen scheelt wel dat mijn papieren altijd beter in orde waren als mijn rijstijl zonder ook maar iets naar het blok gekeken te hebben te zijn mogen doorrijden en waarom ze nooit te hebben gekeken naar de nummer heb ik nooit eigenlijk aan gedacht te vragen aan de politie want vragen roepen vragen op.

Zoals jij het zegt is het zo dan denk ik zo gedacht te hebben dat dat niet mag toch maar de nummer van de motors van de jappanners zijn motors zijn nooit het zelfde te zijn dus dan moet het niet het zelfde nummer te zijn maar dat zijn de nummers van de cijfers en niet de letters want van of dat verschil maakt weet ik niet maar ik zou dat nooit vragen bij een controleren van de politie mij aanhoud beter niet te veel vragen.


n.b.
Ik zou me er gewoon niet zo druk om maken.
Als je nodeloos zenuwachtig gaat lopen doen, zweten en in paniek wegrennen bijvoorbeeld, dan geef je ze een reden om verder te kijken.
Jouw gedrag is bepalend, je papieren moeten in orde zijn.
Probeer niet zo dronken te zijn zoals je waarschijnlijk was toen je je vragen stelde in dit topic.
Als ze het controleren is het dan niet goed denk je?

Als ze denken dat ze een reden hebben om te controleren het nummer van die blok zouden ze dan niet ook controleren die nummer van die blok van jou scooter of zouden ze dan denken nou laat maar dat controleren van die nummer van die blok van jou scooter ondanks dat ze dachten dat ze wel dachten een reden te hebben van het controleren dus woram niet?

Nou zeg dus zelf dat hij gestolen is en zou je dat doen met de politie controleren ze ook niet meer het nummer van die blok van de scooter van jou daar maar dan doen ze dat wel na inbeslagkomnamelijk zou dan niet het slimmer zijn om niet meteen toe te geven dat hij al vaker gestolen is denk ik zo mij te lijken.

Ook als het goed leesbaar is

Ik ben ook vaak niet aangehouden maar nog nooit op een vaak gestolen scooter mijn framenummer is ook goed zichtbaar maar nooit gekeken naar die nummer alleen scheelt wel dat mijn papieren altijd beter in orde waren als mijn rijstijl zonder ook maar iets naar het blok gekeken te hebben te zijn mogen doorrijden en waarom ze nooit te hebben gekeken naar de nummer heb ik nooit eigenlijk aan gedacht te vragen aan de politie want vragen roepen vragen op.

Zoals jij het zegt is het zo dan denk ik zo gedacht te hebben dat dat niet mag toch maar de nummer van de motors van de jappanners zijn motors zijn nooit het zelfde te zijn dus dan moet het niet het zelfde nummer te zijn maar dat zijn de nummers van de cijfers en niet de letters want van of dat verschil maakt weet ik niet maar ik zou dat nooit vragen bij een controleren van de politie mij aanhoud beter niet te veel vragen.


n.b.
Ik zou me er gewoon niet zo druk om maken.
Als je nodeloos zenuwachtig gaat lopen doen, zweten en in paniek wegrennen bijvoorbeeld, dan geef je ze een reden om verder te kijken.
Jouw gedrag is bepalend, je papieren moeten in orde zijn.
Probeer niet zo dronken te zijn zoals je waarschijnlijk was toen je je vragen stelde in dit topic.
Ik maak me niet druk voorkomen is beter dan genezen, namelijk mijn framenummer is goed zichtbaar en komt overeen met mijn kentekenbewijs alleen bloknummer is ook goed zichtbaar alleen is het laatste lettertje het niet zelfde als op het frame , er zijn 5 letters alleen de 5 de is een andere letter en daar maak ik me druk om
 
Ik maak me niet druk voorkomen is beter dan genezen, namelijk mijn framenummer is goed zichtbaar en komt overeen met mijn kentekenbewijs alleen bloknummer is ook goed zichtbaar alleen is het laatste lettertje het niet zelfde als op het frame , er zijn 5 letters alleen de 5 de is een andere letter en daar maak ik me druk om
Als je je toch niet druk maakt maak je dan ook niet druk over het controleren.
Wat al in mijn eerdere antwoord stond, in een Japanse fiets komen de nummers ook niet altijd overeen, kan zijn dat een blok vervangen is. Het hoeft niet altijd gestolen te zijn.
 
Ik zou de scooter verkopen als ik jou was en nooit meer iets meer nummers er in kopen.

Je kan je ook vreselijk druk maken om een niet bestaand probleem.
 
Er zijn geen aandacht trekkende scooters, alleen bestuurders.
Ik rij zelf een supermotard en in mijn 8 jaar ben ik nog nooit staande gehouden.
Een agent heeft nog nooit mijn chassisnummer of bloknummer bekeken.

Als je er bang voor bent ligt het waarschijnlijk meer aan jouw rijstijl dan aan je scooter...
Ik ben ooit eens aan de kant gezet, op een onmogelijke plek, in mijn klassieke Benz S klasse, en toen moest ik de motorkap omhoog doen en stonden ze beiden daar in te kijken, maar dat was geloof ik omdat de oudere agent de jongere ( het knulletje was nog geen 20 schat ik ) wat wilde leren...
Toen mijn maat en ik beide geirriteerd begonnen te doen, want ik werd zonder reden aan de kant gezet, konden we weer verder.
2 gewapende agenten die zich wel heel makkelijk lieten intimideren, we deden eigenlijk niets, alleen meerdere keren vragen waarom we moesten stoppen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan