blowers/mechanische turbo's ?

suz rgv 800

MF veteraan
3 nov 2004
6.814
247
40
Dordrecht
wie heeft er ervaring met blowers/ mechanische turbo's/ G-laders of anders behalve gewone turbo's?????

wil een mechanische turbo op m,n rgv 800 bouwen (wordt waarschijnlijk wel volgende winter.....)
alle info is welkom.....plaatjes e.d. natuurlijk ook.

seek.



hier moetie op komen......
 

suz rgv 800

MF veteraan
3 nov 2004
6.814
247
40
Dordrecht
klein..........



hij paster maar net in hoor (+/- 5mm ruimte over aan alle kanten), tis inderdaad een 800cc 1 cilinder.
 

suz rgv 800

MF veteraan
3 nov 2004
6.814
247
40
Dordrecht
sekers, toen ik er een absorbtiedemper achter had zitten was het echt niet leuk meer.
heb er toen een gedeelde absorbtie/schottendemper van gemaakt. veeeeeel beter en een erruuuuug vet geluid.

maakt ook enorm grote stappen zo,n blok. m,n pa op z,n opgefokte BMW kon der maar moeilijk bij blijven op de dijkies. en het DR blok is nog gewoon standaard.



deze bmw
 

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
0
breda
Een mechanische turbo, een laadpomp, zorgt dat er meer lucht in je cyl.wordt geperst. Maar daar moet je motor wel tegen kunnen. Als de druk in de cyl. te hoog wordt tijdens de compressie krijg je een pingeleffect. Standaart is dat blok berekend op maximaal volume en een zo hoog mogelijke druk als mogelijk is zonder pingelen.
Het volume kan je opvoeren met een dergelijke laadpomp maar dan kan de einddruk te hoog worden en kan de benzine zelfontbranden. Of de motor pingelt tijdens de hoge toeren, dan merk je er niets van maar je motor loopt dan grote schade op.
Groeten,
Henk
 

The Puritan

Die hard MF'er
15 sep 2004
540
0
37
Amersfoort
Een G-lader erop??? Weet je wel hoe groot zo'n ding is? Ik heb toevallig een Corrado G60, dus ik kan je er alles over vertellen. Maar ga maar gewoon voor een turbo met evt een intercooler. En als je je compressie niet verlaagt kan je (als je een beetje op safe wilt spelen) met max 0,4 bar overdruk gaan rijden.
 

suz rgv 800

MF veteraan
3 nov 2004
6.814
247
40
Dordrecht
die G-laders leken me ook al errug groot ja (gisteren ff op een vw site gekeken). en nog een ander probleem.....de smering (olie) door de as heen, das een big probleem. die valt dus af..... *D

voorlopig rij ik nog een tijdje 'normaal', maar tis altijd leuk om dit soort dingen uit te werken.

ga zoiets in de toekomts toch wel proberen........ :P

bedankt voor die mailties
 

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
0
50
Meppel
een uitlaatgasturbo op een dikke eenpitter wil helemaal niet vanwege de pulsatie in de uitlaatgassen, de turbocompressor komt dan niet goed op gang.....
 

Mosseltje

MF veteraan
19 okt 2004
5.883
59
42
Breda
Ik denk dat je bij een 1 pitter eerder moet denken aan een compressor dan een turbo. Maar als je echt meer pk's wilt hebben zonder je hele blok te verbouwen moet je maar eens denken aan lachgas. Heb dat meerdere keren gedaan op een brommer. Een slangetje rechtstreeks je luchtfilter in. Erg geil gevoel om op je top te rijden, het flesje open te draaien en je motor met een noodvaart extra kilometers p/u laten draaien.
 

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
0
50
Meppel
Ik denk dat je bij een 1 pitter eerder moet denken aan een compressor dan een turbo. Maar als je echt meer pk's wilt hebben zonder je hele blok te verbouwen moet je maar eens denken aan lachgas. Heb dat meerdere keren gedaan op een brommer. Een slangetje rechtstreeks je luchtfilter in. Erg geil gevoel om op je top te rijden, het flesje open te draaien en je motor met een noodvaart extra kilometers p/u laten draaien.
als je er alleen NoS inpompt en geen extra peut slaat ie gewoon af dus of je nou wel helemaal de waarheid spreekt..........................
 

sideburns

MF veteraan
7 nov 2001
1.384
0
s-Hertogenbosch
www.fj1200.nl
TTS performance in Engeland doen op dit moment erg veel met mechanische compressors.
Zijn eigenlijk gewoon door de krukas aangedreven turbo's
Uitlaat gedeelte er af en er een verschrikkelijke versnellingbak tussen.
En daar zit het hem nu juist.

Ikkus heb een diesel met mechanische compressor (Roots compressor van Comprex)
Maar ik vrees dat het ongeveer de helft van je vermogen kost om die rond te krijgen.
en ze zijn niet klein.