Blue chrome

koffiefreak

MF veteraan
21 apr 2003
1.894
1
Hamont
Wie zou mij wat meer info kunnen verschaffen over het blauw verchromen van Aluminium. Vandaag zag ik in het blad Streetfighters een Suzuki GSX 1400 met blauw verchroomde motordeksels. Lijkt mij ook erg mooi voor mijn Blue Project
full
 
Ja anodiseren (eloxeren) van alu gaat héél mooi en is ook erg sterk want ook de kleurstof zelf is een aluminium-verbinding. Komt er ooit toch een noemenswaardige kras in die je wilt "bewaren" totdat het er wat meer zijn, dan laat die zich vrij langdurig camoufleren met een beetje nagellak in de juiste kleur.

Ik koop trouwens vaak flesjes nagellak in de uitverkoop; wat mijn (klein-)kinderen en ik niet tijdig "technisch" opgebruiken wordt wel door de dames in de familie gegapt. Je kunt met dat spul duizend dingen lijmen/ kleuren/ afwerken, bijvoorbeeld met garen vastgewikkelde ogen op werphengels en je kunt er ook lampjes die niet te gek heet worden mee verven. En zelf mooie visdobbers maken van stokjes en kurken.
 
nou je kunt het tegen woordig ook verchromen ,Coolchroom heet het
Ik heb een tijdje geleden gelezen in Bigtwin dat een bedrijf in friesland (lemmer)
Dat doet.
Het wordt er opgespoten ,ik heb plaatjes in een duits tijdschrift gezien en op de foto is het heel mooi
Mijn tank spuiten koste ongeveer 250 Euro,ik zit er over tedenken om het deze winter telaten doen
 
Nee, anodiseren laat ik altijd doen bij Aldor Plating in Weert. Zij anodiseren het liefst plaatmateriaal of gefreesd werk maar geen spuitgiet alu, omdat ze daar de kleur niet van kunnen garanderen. Het verchromen van aluminium is ook mogelijk, maar vrij kostbaar. Blue chrome is nog een andere techniek en ik ben op zoek naar een bedrijfje in Nederland of België die dat kunnen.


Bedoel je niet annodiseren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan