Bluetooth communicatie set

PeterRS

MF'er
18 apr 2011
203
0
Badhoevedorp
Dag allemaal,

Ik zit met het volgende:

Ik zoek een communicatieset, met nogal uiteinlopende eisen :+

Gaat om 2 motoren en 3 personen.

Ik rij samen met met mijn vriendin en kind, kind gaat meestal bij mijn vriendin achterop.

Nu willen zij graag met elkaar communiceren, dus een normaal setje zou voor hun 2 volstaan.

Het probleem is het volgende: ik rij altijd met in ear oordopjes, met muziek in. Die in ear oordopjes zijn tevens mijn oordopjes tegen windgeruis en motorgeluid etc.

Een communicatieset bestaat bij mijn weten ten alle tijden tussen microfoon en 2 speakers. Die speakers heb ik liever niet in mijn helm omdat ik hiermee mijn in ear oordopjes niet kan gebruiken.

Bestaat er een bluetooth set die gebruik maakt van normale in ear dopjes? die ik vervolgens ook weer kan koppelen aan mijn telefoon?

En kunnen we dan met zijn 3en communiceren?

Alvast bedankt
 
Dag allemaal,

Ik zit met het volgende:

Ik zoek een communicatieset, met nogal uiteinlopende eisen :+

Gaat om 2 motoren en 3 personen.

Ik rij samen met met mijn vriendin en kind, kind gaat meestal bij mijn vriendin achterop.

Nu willen zij graag met elkaar communiceren, dus een normaal setje zou voor hun 2 volstaan.

Het probleem is het volgende: ik rij altijd met in ear oordopjes, met muziek in. Die in ear oordopjes zijn tevens mijn oordopjes tegen windgeruis en motorgeluid etc.

Een communicatieset bestaat bij mijn weten ten alle tijden tussen microfoon en 2 speakers. Die speakers heb ik liever niet in mijn helm omdat ik hiermee mijn in ear oordopjes niet kan gebruiken.

Bestaat er een bluetooth set die gebruik maakt van normale in ear dopjes? die ik vervolgens ook weer kan koppelen aan mijn telefoon?

En kunnen we dan met zijn 3en communiceren?

Alvast bedankt

Scala Cardo g9x heeft een line-out voor oordopjes ipv speakers. Dus dan kan je gewoon je eigen in-ears gebruiken.
Daarbij kun je ook met z'n 3'en of meer communiceren. Afgelopen zomer nog gebruikt :Y

de g9 heeft geen line-out, dus even opletten welke je uitzoekt.
Daarbij zal er ongetwijfeld nog nieuw spul gelanceerd zijn waar ik geen weet van heb.

Voor zover mijn ervaring.

Oh PS..
Tegelijk de intercom als je telefoon-navigatie gebruiken zou moeten werken. Echter leverde het bij ons wat problemen op.
 
Ik heb hier ook wat gelezen over een setje van euro 80 via Aliexpress. De recensies waren best goed.

Kan zo snel even niet vinden waar deze topic staat...
 
Zelf maak ik ook gebruik van een Scala Cardo G9x. Zoals Scarrrr al aangeeft zou het moeten voldoen om met drie personen te communiceren. Afgelopen zomer met een maat van me in de alpen gebruikt en dat werkte fantastisch. Met drie personen zal dan ook vast goed werken. Het combineren met navigatie (bluetooth/telefoon) én tegelijkertijd met andere personen communiceren is me nog niet gelukt maar heb ook nog niet zo goed gekeken naar de instellingen. Er is software voor dat je setje schakelt tussen je telefoon en het gesprek van andere rijders.

Nadeel is wel 3 stuks bij elkaar zo'n 600 euro kost (200 per stuk). Tot op heden heb ik er echter nog geen spijt van gehad nadat ik eerder een setje via Ebay heb gekocht voor zo'n 50 euro. Dat spul was leuk om te proberen maar heeft het snel begeven (kabelbreuk en dergelijke).

Volgens mij zijn er ook veel mensen tevreden over de Sena 20S. Heb daar destijds ook naar gekeken maar weet niet meer zo goed wat de mogelijkheden daarvan waren en of die aan je wensen voldoet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan