Bluetooth Headset LIDL Review

Broeder83

MF'er
5 jun 2013
115
0
Oosterwolde (frl)
Hallo iedereen,

Ik zag in de folders van de LIDL een headset van 40 eurootjes staan. met dit headset kun je handsfree op de motor bellen, praten met je duo en muziek luisteren vanaf je smartphone. Ik dacht.. voor 40 euro kun je het nog eens proberen toch? nou bij deze even mijn 1e indruk van het headsetje.

Installeren op de helm:
Ik ben A-technisch en heb daarbij ook nog 2 linkerhanden maar zelfs mij is het gelukt om het op de helm te plaatsen. Het zit vast met een klem aan de binnenkant van de integraalhelm. met andere soorten helmen heb ik het niet geprobeerd. met enig gepriegel kun je de oortjes (zit vast met klittenband op de voering van je helm) goed plaatsen, zorg er alleen wel voor dat de oortjes precies op de oorschelp komen anders hoor je haast niks. Ook de microfoon met zwanenhals laat zich makkelijk in de helm vouwen. Naar mijn smaak vind ik hem niet heel mooi aansluiten op de helm maar dat kan ook aan de vorm van de helm liggen.

Tijdens het rijden (bluetooth handsfree functie):
Ik heb hem vandaag ook gelijk even op de motor geprobeerd. ideale weersomstandigheden voor een test omdat het ook stevig waaide. tijdens mijn testrit kon ik mijn partner (die belde mij) goed verstaan. ook bij hogere snelheden 100/120 km per uur kon ik haar prima verstaan en mijn partner kon mij ook zeer goed verstaan. de windruis kon je wel horen maar was niet als zodanig storend dat je er last van had. het geluid is goed in te stellen en kraakhelder. Het enige minpunt wat ik zo kan bedenken is dat je met winterhandschoenen even moet zoeken waar de opneemknop zit. voor 40 euro ben ik zeer verrast over de kwaliteit!

Tijdens het rijden (aangesloten met duo):
prima te verstaan, geen ruis. kabeltje kan soms wat in de weg zitten (tja dan moet je maar geen setje van 40 eurootjes kopen }) )

Conclusie:
Prima headset en mocht je graag met duo rijden en een goedkoop alternatief willen dan zou mijn advies wezen deze aan te schaffen. Ook de bluetooth functie met je smartphone werkt prima dus ben je ook onderweg te bereiken mocht dat nodig zijn :)

Muziek/batterij duur is nog niet getest maar wou deze gegevens even met jullie delen aangezien deze aanbieding maar 1 week geldig is en op=op.

Ik hoop dat jullie wat met mijn review hebben. het is mijn eerste x dat ik een review schrijf dus feedback is welkom :)
 
benieuwd naar hoe is ie bij 120 en 140 km per uur.

Meestal dan veel ruis ivm wind en een te llaag volume.
 
Laatst bewerkt:
goeie review hoor! Ik had 'm zien staan maar misschien ga ik 'm toch wel halen

Wat verwacht je van de levensduur? Voelt het als van die 2 euro oordopjes van de zeeman, of zijn de kabeltjes en stekkertjes van degelijke kwaliteit?
 
Heb hem net ook gekocht.

Het is een bluetooth unit die je op een plaatje met microfoon aansluiting zet.
Eerst minpuntje wat ik zag was dat de aansluiting (4 pennetjes ) iets te ver omhoog stonden en de unit er niet lekker op wilde schuiven.

Hij gaat er met een beetje handigheid makkelijk op maar hierbij alvast de waarschuwing niks te forceren.

De headset is makkelijk in de helm te hangen.
speakers hebben een plak stukje waardoor hij aan de bekleding van de helm vasthaakt.
Draden zijn niet super lang dus makkelijk weg te stoppen.

Bij het testen merkte ik dat de speakers goed hard kunnen ( vergeleken met een oude gesloopte headset die ik DIY in me helm had gehangen )
Microfoon deed het ook goed en alles was duidelijk te verstaan.

Morgen ff een road testje doen waarbij ik ga kijken hoe het met 140km/h en bellen gaat.
 
goeie review hoor! Ik had 'm zien staan maar misschien ga ik 'm toch wel halen

Wat verwacht je van de levensduur? Voelt het als van die 2 euro oordopjes van de zeeman, of zijn de kabeltjes en stekkertjes van degelijke kwaliteit?

de draadjes naar de speakers zijn de standaard trek niet te hard draden.
de Mic boom is goed dik en blijft goed in positie wanneer je hem voor je mond buigt.
Verder is de kabel die rijder met bijrijder verbind niet slecht maar het is niet echt een dikke kabel.
maarja wie wil er nou met vrouwlief praten tijdens het rijden! ( all dat gebrul over langzamer gaan ect )
 
heb je een foto?

Ik had een paar foto's gemaakt maar die waren niet mooi.

goeie review hoor! Ik had 'm zien staan maar misschien ga ik 'm toch wel halen

Wat verwacht je van de levensduur? Voelt het als van die 2 euro oordopjes van de zeeman, of zijn de kabeltjes en stekkertjes van degelijke kwaliteit?

Het is van redelijke kwaliteit maar daar is de prijs ook naar. Het apparaat voelt wel degelijk aan. Oordopjes plakken aan de voering van je helm (gaan dus niet in je oor) maar ze kunnen lekker hard en het geluid is super. Ik heb zo 120 km per uur gereden met een stevige bries in open gebied maar was prima verstaanbaar. Ook mijn partner kon mij gewoon goed verstaan.
 
Heb hem net ook gekocht.

Het is een bluetooth unit die je op een plaatje met microfoon aansluiting zet.
Eerst minpuntje wat ik zag was dat de aansluiting (4 pennetjes ) iets te ver omhoog stonden en de unit er niet lekker op wilde schuiven.

Hij gaat er met een beetje handigheid makkelijk op maar hierbij alvast de waarschuwing niks te forceren.

De headset is makkelijk in de helm te hangen.
speakers hebben een plak stukje waardoor hij aan de bekleding van de helm vasthaakt.
Draden zijn niet super lang dus makkelijk weg te stoppen.

Bij het testen merkte ik dat de speakers goed hard kunnen ( vergeleken met een oude gesloopte headset die ik DIY in me helm had gehangen )
Microfoon deed het ook goed en alles was duidelijk te verstaan.

Morgen ff een road testje doen waarbij ik ga kijken hoe het met 140km/h en bellen gaat.

Ik ben heel benieuwd :)
 
Mooi dat de ervaringen tot nu toe goed zijn! Ik heb hem net ook gekocht en ben hem nu aan het opladen.
Moet ook nog even kijken hoe ik hem aan mijn helm krijg omdat ik een systeemhelm heb met zonnevizier en het lijkt er op dat de bluetooth unit precies op de plek moet komen waar nu de hendel zit voor het vizier.

Maar ziet er goed uit (vooral voor het geld) en geluid (binnen) klinkt heel goed ! Ze hebben trouwens ook motorsokken, handschoenen, helmen en helmmutsen voor weinig geld.
 
Ik het setje zojuist gemonteerd. Ik wilde het eigenlijk in mijn Nolan N86 monteren, maar dat wilde niet echt vanwege de brede rand onderaan de helm. Zodoende heb ik het setje in m'n Airoh gemonteerd.

Daar kwam alleen een ander probleem naar voren, m'n zonnekaphendeltje zit aan die kant. Opgelost door het setje wat verder naar achteren te plaatsen.

2015-03-02%2012.07.52.jpg


Vervolgens gaan pairen met m'n telefoon, fluitje van een cent. Helm even opgezet en het geluid klinkt in eerste instantie wel goed, ik ga van de week even een ritje maken met m'n oordoppen in en het geluid aan. Kijken hoe tevreden we dan zijn. :)
 
mooie revieuw..

Kun je met deze set ook praten met rijders die een ander systeem hebben ..???
Denk aan dat de ander bijv. een scala rider ofzo heeft.. En info van navigatie naar headset ???

Plus hoever is dan het bereik van rijder a op rijder b

Vind het namelijk wel wat raar dat je voor bijrijder een kabel gebruikt dus ik ga ervan uit dat je dus NIET kunt praten met andere rijders ??
 
mooie revieuw..

Kun je met deze set ook praten met rijders die een ander systeem hebben ..???
Denk aan dat de ander bijv. een scala rider ofzo heeft.. En info van navigatie naar headset ???

Plus hoever is dan het bereik van rijder a op rijder b

Vind het namelijk wel wat raar dat je voor bijrijder een kabel gebruikt dus ik ga ervan uit dat je dus NIET kunt praten met andere rijders ??

Hey chillozz,

nee helaas is het alleen voor bellen en duo passagier en muziek. Tenzij je het aandurft om met een kabeltje tussen jou en de andere motor te rijden }) :+ maar het bereik van de kabel is maar 10 meter volgens de verpakking :P ;) met navigatie weet ik het gn niet zeker maar volgens mij is de aansluiting universeel dus het zou kunnen...iemand anders dit al geprobeerd? Ik heb geen navigatie namelijk _O-
 
Laatst bewerkt:
Als je muziek wilt luisteren en ook de stem van de navigatie wilt horen moet je telefoon volgens mij ADP ondersteunen. Doet deze dat niet of werkt het niet kan je voor android "Soundabout" installeren en dan zou het wel moeten werken!
 
Even voor de mensen die net binnenvallen.

Dit is een bluetooth set voor het luisteren naar muziek en telefoneren / bijrijder
Deze set kan NIET gekoppeld worden met andere motorrijders.

( je kan wel met ze bellen als je onbeperkt bellen hebt op je abonnement )

je kan wel een groeps gesprek starten via te telefoon dus dan ben je ook klaar;)
 
Heb hem er net op zitten. Wat een cool ding! Als je de dure merken gewend bent is dit waarschijnlijk niks, maar voor mij is het geniaal. Ik ga hem zo even testen op de motor.
 
Ik heb de headset vandaag ook gekocht. Het koppelen aan een telefoon werkt prima. Het koppelen aan een zumo 340 lukt me tot nu toe niet echt. Ik kan wel verbinding maken tussen de headset en de zumo. De zumo geeft dan ook aan dat de Silvercrest verbonden is. Ik krijg echter alleen geluid door de oortjes als ik de multifunctietoets (6) ingedrukt houd terwijl de zumo een geluid afspeelt. Als ik de toets niet ingedrukt houd hoor ik niks. Weet iemand of dit aan te passen is? hoe gaat dit met andere navigatiesystemen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan