Bluetooth Headset

nieksmit

MF'er
10 jul 2012
52
0
Bergen op zoom
Hallo MF,ers.

Ik weet dat er meerdere forums zijn over bluetooth headsets toch kan ik mijn antwoord er niet goed uithalen en worden verschillende antwoorden gegeven.

Omdat ik een zumo 590 heb zit er geen speaker ingebouwd om mp3 af te luisteren of gegevens. nu kwam ik op internet verschillende sets tegen van goedkoop (40 eur)
tot team sets van honderden euros.
ik zal de set alleen voor muziek en gps gebruiken en niet zo zeer communicatie met anderen rijders, of te bellen.

zag wat dingen van cardo al hoor ik op forums dat mening hierover verdeelt is.
types zoals de solo q1 q2 en q3 maar ook de rider series.
 
Ik kan beter bluetooth topics lezen dan berichtjes posten blijkbaar....
 
Ik heb via marktplaats een tweedehands set gekocht, en goedkope fdc-1 uit China. gisteren voor het eerst mee gereden, in m'n eentje, navigatie van de telefoon in de zak en dat beviel ontzettend goed!! Ook ff mee gebeld, maar dat leidt wel een beetje af tijdens het bochtjes rijden en ook ff muziek geluisterd, best grappig! Ben benieuwd hoe de intercomfunctie werkt!
 
Ik heb dit leuke apparaatje sinds twee dagen.
Werkt perfect en met koptelefoontje van mijn Samsung telefoon geweldig geluid.
5 tientjes bij bol.com
 
20150209_095332_zpsi6ws76zt.jpg
 
Ik had/heb zo'n Cardo Q1 duo set.

Maar ik ben er niet tevreden mee. Aanvankelijk beviel het prima, maar na slechts een paar maanden gebruik hield de microfoon er mee op, en ook werd de geluidskwaliteit van de speakers minder. Ondanks dat ze in je helm zitten krijg je in een gemiddelde winterse regenbui behoorlijk hoge luchtvochtigheid in je helm. De speakertjes werden dus wat knetterig.

Kortom, veel geld, weinig kwaliteit.. Ik heb 't weer uit mijn helm gehaald, en ben rustig op zoek naar een beter alternatief.
 
Ik ben na lang lezen in het bluetooth topic, gegaan voor de BT800M, vooral omdat daar geen miniknopjes opzitten.
Veel geld uitgeven voor ee nset uit NL wat vrijwel hetzelfde kan vond ik zonde, ook omdat ik nog niet helemaal weet wat ik nou ga gebruiken en wat niet. Dus een goedkoop setje besteld via een Engelse winkel, €80 voor 2 sets, incl verzendkosten. :)
Werkt het maar een tijdje dan ebn ik weinig geld kwijt, maar weet wel wat ik heb gemist of fijn vond aan het ding.
 
Ligt er wellicht ook een beetje aan wat voor helm je hebt.

Ideaal zou zijn als je een communicatiesysteem kan kopen die je dusdanig aan de helm bevestigd dat hij niet uitsteekt. Bijvoorbeeld het communicatiesysteem van Schuberth die je onder de helm bevestigd.
 
Kijk hier: Bluetooth Headsets

ik heb een setje via eBay (Motorshopper: Test: BT Interphone V2-800 Bluetooth Intercom Set door Kars en die bevalt me eigenlijk wel uitstekend. Geluid zou van mij iets harder mogen, maar ik rijd dan ook met een Caberg Tourmax. Niet echt de stilste helm. Met oordoppen in helaas geen verbetering. Wellicht is het in m'n integraalhelm beter maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
:)

Dit set kun je ook als solo bestellen. Dan is 't inderdaad een prima ding, hoewel sommige TomTom users klagen over het infaden van geluid, waardoor het begin van de routeaanwijzing niet goed doorkomt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan