Bluetooth Headsets

Ik heb een systeem van Cardo, de Freecom 1 gekocht. Geen klagen, maar........
De bijgeleverde microfoon past niet in mijn integraalhelm ( Nolan 87) , het ding is gewoon te groot.
Even gevraagd of er een plakmicrofoon leverbaar is , maar helaas .
Maar wel in een volledige set, waarvan dus vrijwel alles overbodig is, heb alleen de microfoon nodig.

Rara, weet iemand een alternatief ?


Zelf de microfoon vervangen door een ander exemplaar.
Heb je nu staaf of draad aan de microfoon?
zit er een stekkertje aan om hem af te koppelen?
 
Ik heb een systeem van Cardo, de Freecom 1 gekocht. Geen klagen, maar........
De bijgeleverde microfoon past niet in mijn integraalhelm ( Nolan 87) , het ding is gewoon te groot.
Even gevraagd of er een plakmicrofoon leverbaar is , maar helaas .
Maar wel in een volledige set, waarvan dus vrijwel alles overbodig is, heb alleen de microfoon nodig.

Rara, weet iemand een alternatief ?


Ik heb ook een Nolan 87, maar ik heb (gewoon) het N-com systeem gekocht...volgens mij is dat bij Nolan sowieso het geval. Dat alleen N-com past (en die kun je weer nergens anders opzetten)...
 
Laatst bewerkt:
Het is een staafje, met als aansluiting een minuscuul klein soort van stekkertje.
Het microfoontje zelf is een bolletje, in schuimplastic



Zelf de microfoon vervangen door een ander exemplaar.
Heb je nu staaf of draad aan de microfoon?
zit er een stekkertje aan om hem af te koppelen?
 
Nou.. mijn scala rider Qz heeft het ook begeven.. helaas net 2 maanden na de garantie. B|
Soms valt het geluid helemaal weg en hoor ik alleen geruis en hij connect niet meer met 2 apparaten tegelijk.. dan valt hij telkens uit als ik hem met mijn mobiel verbind.

Ben nu op zoek naar een nieuwe bluetooth headset, ik rijd vooral Solo en ik zou hem graag op willen kunnen laden tijdens gebruik. Mocht ik er een 3.5mm kabel op aan kunnen sluiten dan zou dit ook een plus zijn. Tips voor een bepaald merk/type?
 
Vrienden van mij hebben 2x een Sena SMH 10r, nou rijd ik maar af en toe met hun samen en het lijkt me leuk/handig om dan ook mee te kunnen praten met hun, dus bike 2 bike in een groep van 3.

Helaas gaan die Sena's voor ~€200,- dat vind ik persoonlijk erg veel geld voor een apparaat wat ik niet veel gebruik, ik hecht bijv. ook weinig waarde aan een smartphone en loop met een 2dehandse rond van €150,-

Nu ben ik rond aan het kijken naar een 2dehands setje van Sena maar tot op heden nog niets (gunstigs) voorbij zien komen van ~€100,-

Nou vertelde die kameraad dat Sena het ondersteunt om met 1 niet Sena set te verbinden en zo dus wel bike 2 bike communicatie te hebben.

Kan iemand mij vertellen of Sena kan samenwerken met de ali setjes die hier af en toe voorbij komen? Ik zit er namelijk aan te denken om er dan maar zo eentje te halen.

Het gaat mij puur om bike2bike met 2 andere Sena SMH 10r sets, muziek, GPS, bellen dat is allemaal bijzaak.
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet gewoon een Sena SMH5 pairen met een SMH10? Zelfde merk en scheelt je de helft in de kosten als het niet meer is. Ik zit te overwegen om de SMH5 te halen. 170 euro voor een paar isnog goed betaalbaar

Iemand enig idee of dit een gewone Sena SMH5 is?

SENA SMH5 Dual Bluetooth Headset/Intercom for Motorcycle Helmets (SMH5D-UNIV)

dat is inderdaad niet zo gek, ik heb ook nog ff opgezocht hoe het zat met die verbinding, of die dan ook 4-way kan met een ander merk en dat kan zolang HFP maar word ondersteunt: Universal Intercom

Nu kan ik alleen nergens de afkorting HFP vinden bij die ali setjes dus denk dat dat misschien niet kan.
 
dat is inderdaad niet zo gek, ik heb ook nog ff opgezocht hoe het zat met die verbinding, of die dan ook 4-way kan met een ander merk en dat kan zolang HFP maar word ondersteunt: Universal Intercom

Nu kan ik alleen nergens de afkorting HFP vinden bij die ali setjes dus denk dat dat misschien niet kan.

In dat geval moet die ene zich maar conformeren en een ander appraat kopen :9
 
dencoupe en rojerasen, als jullie geen haast hebben wil ik van de week wel zoeken.
Vandaag en morgen niet zoveel tijd voor.
 
Dingen kosten goud geld ....

42 euro voor een setje crapy speakers.

Als ik wist waar.mijn kabelbreuk zat, dan was het makkelijk geweest.....

Afknippen en fatsoenlijke speakers eraan solderen

Best Helmet Speakers XSOUND 3 - iASUS Concepts

Als er niemand iets heeft, dan gaat er via de aux uit 3,5 mm een externe set aan. Maar er word al geklaagd over de waterbestendigheid van de 20s, met die aux uitgang zal dat er niet beter op worden. Heb nu nog geen last van dat water, dat wilde ik zo houden
 
Ik heb dit liggen:

headsets.jpg


Dat zijn 3 complete headsets met een 6-polige plug er aan.

1 daarvan heeft een losse mic waardoor je keuze hebt tussen boom of draad.
Aansluiting daarvan heeft een 2-polig plat stekkertje.

En losse mics: 1 boom, 1 draad beide met plat 2-polig stekkertje.

Speakers geven genoeg volume mits goed geplaatst.
Horen nog van die pads bij waarmee je ze netjes in de helm plakt (klitteband),
maar onze helmen hebben uitsparingen achter de voering voor de speakers.
Die pads liggen ook nog wel ergens.

Als hier iets bij zit waar je wat op je set past, of dat je met behulp van een soldeerbout
passend kunt maken, laat het maar weten.
 
Het lijkt alsof het dingetje rechts boven, lijkt een microfoontje met draadje en een klein stekkertje , wel eens zou kunnen passen. Geefj je me even een pb tje ?




Ik heb dit liggen:

[afbeelding]

Dat zijn 3 complete headsets met een 6-polige plug er aan.

1 daarvan heeft een losse mic waardoor je keuze hebt tussen boom of draad.
Aansluiting daarvan heeft een 2-polig plat stekkertje.

En losse mics: 1 boom, 1 draad beide met plat 2-polig stekkertje.

Speakers geven genoeg volume mits goed geplaatst.
Horen nog van die pads bij waarmee je ze netjes in de helm plakt (klitteband),
maar onze helmen hebben uitsparingen achter de voering voor de speakers.
Die pads liggen ook nog wel ergens.

Als hier iets bij zit waar je wat op je set past, of dat je met behulp van een soldeerbout
passend kunt maken, laat het maar weten.
 
Ik ben op zoek naar een bluetooth set voor mijn HJC IS-MAX 2.
Het gaat me (nog) niet zo zeer om bike to bike of naar de passagier te communiceren maar meer voor muziek, navigatie en af en toe een telefoon gesprek tijdens woonwerk verkeer.
Ook vind ik het belangrijk om middels PMR (kenwood) aansluiting zo af en toe te kunnen communiceren.

Nu heb ik al een beetje rondgekeken maar het PMR gedeelte word het lastigste/duurste deel.
Een Sena 10upad met Sena SR10 is de simpelste en strakste oplossing maar om 200+ euro te investeren in redelijk incidenteel gebruik voor PMR vind ik eigenlijk niet te verantwoorden.

Iemand ideeën of alternatieven?
 
Hi allen

iemand ervaring met deze intercom?
VNETPHONE V8 1200m 5 Riders Motorfiets Bluetooth Helm Intercom

Is van dezelfde producent als de Vnetphone v6 maar ondersteund wel conference call. Kan alleen vrij weinig over dit apparaat vinden op het web.

Groet,
Arnoud

Ja ik heb die. Prima ding. Alleen vind ik de aansluiting van de mic& speakers niet echt handig. Dit gaat ook via de mini USB aansluiting. Met wild om je heen kijken van je hoofd willen die kabels nog wel eens uit de unit vallen.
Ondersteund geen gesprekken en route aanwijzingen tegelijk.
Geluid is oké. Op snelheden tot 100km zonder wind bescherming en met oordoppen in goed te verstaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi mensen

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken/googlen en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer 😂.

Wat ik zoek:
Een bluetooth device. En dan een waarmee ik tegelijkertijd muziek kan streamen via mijn telefoon, en dan tegelijkertijd aanwijzingen kan ontvangen van mijn Tom Tom Rider. Bellen hoeft niet. Contact met andere rijders in principe ook niet. Praten doe ik wel in de koffiepauze 😉.

Ik was me al aan het oriënteren op de scala freecom 1 of 2, maar volgens de omschrijving van de waypoint website kunnen deze niet met twee devices tegelijk communiceren.

Oh, dit klinkt vast raar. Maar de speakeraansluiting graag in 3,5mm mini jack. Ik ga niet zo'n grote puist op mijn nieuwe stille helm plakken. De bediening is toch niet te doen met die kleine knopjes en het geeft denk ik alleen maar extra windruis. Ik wil hem dus in mijn binnenzak doen, en met een verlengsnoertje aansluiten 😀
 
AFAIK kan de Freecom wel parallel audio streaming aan, maar dat weet ik niet zeker. Anders moet je toch kijken naar een DMC systeem, dus de Smartpack/Packtalk (Bold), Sena 20S/30K.

Edit: Cardo zegt zelf over de Freecom 2 "Connect your unit to any Bluetooth headset of any substantial brand. With both DMC and Bluetooth technologies on board you’ll never be left behind." Dat klinkt toch alsof de Freecom 2 ook DMC heeft, maar dat kan ik niet terugvinden in de user manual. Wat ik wél kan vinden is parallel audio streaming. Dat zou dus moeten kunnen met dit ding - tegelijk muziek vanaf je telefoon én navigatie vanaf je navi.
 
Laatst bewerkt:
Hoi mensen

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken/googlen en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer 😂.

Wat ik zoek:
Een bluetooth device. En dan een waarmee ik tegelijkertijd muziek kan streamen via mijn telefoon, en dan tegelijkertijd aanwijzingen kan ontvangen van mijn Tom Tom Rider. Bellen hoeft niet. Contact met andere rijders in principe ook niet. Praten doe ik wel in de koffiepauze 😉.

Ik was me al aan het oriënteren op de scala freecom 1 of 2, maar volgens de omschrijving van de waypoint website kunnen deze niet met twee devices tegelijk communiceren.

Oh, dit klinkt vast raar. Maar de speakeraansluiting graag in 3,5mm mini jack. Ik ga niet zo'n grote puist op mijn nieuwe stille helm plakken. De bediening is toch niet te doen met die kleine knopjes en het geeft denk ik alleen maar extra windruis. Ik wil hem dus in mijn binnenzak doen, en met een verlengsnoertje aansluiten 😀
Ik snap hem niet. Wat zoek je nou eigenlijk ?
De TT speelt zelf MP3 af, je wilt hem aansluiten met een kabeltje, heeft die TT dan geen luidspreker uitgang dan ?
Anders een simpele BT receiver en een setje speakers uit een oude koptelefoon in je helm frunniken ?
oothandel BT receiver Gallerij - Koop Goedkope BT receiver Loten op Aliexpress.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan