Bluetooth Headsets

Ik rijd juist veel snelweg, niet bepaald voor mijn plezier maar ook voor woon-werk... Ik had ook zo'n set met ingebouwde ronde speakers, maar naast de Bluetooth verbinding die niet stabiel was kreeg ik er niet genoeg volume uit...
Slechte BT verbinding is vervelend, maar de speakers die je bij een set krijgt (ook van duurdere merken) zijn gewoon niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb zelf een Cardo Q3. Met de originele speakers kon ik met alles vol open de muziek soms maar lastig horen en instructies van Google Maps nauwelijks verstaan. Nu een setje Uclear Pulse speakers in m'n helm gezet. Volume kan een aantal stappen lager en alles is beter hoorbaar. Dat geldt uiteraard ook voor telefoongesprekken, maar dat gebruik ik niet vaak.
Microfoon van de Cardo voldoet wel prima overigens. Meestal verstaan mensen mij prima... en anders ga ik wel weer even 100 rijden (of bel later terug ;)).
 
Cardo komt nu met een 45 millimeter setje van jbl. Ze zijn best duur voor twee kleiner luidsprekertjes. Maar als je goed geluid wil, beter en harder dan de standaard geleverde set dan zou dit wat kunnen zijn.

 
Voor vier tientjes ben ik nu een stuk gelukkiger met m'n headset. Geluid is veel harder én helderder.
Oh, en te koop bij een MF'er. ;)
 
Cardo komt nu met een 45 millimeter setje van jbl. Ze zijn best duur voor twee kleiner luidsprekertjes. Maar als je goed geluid wil, beter en harder dan de standaard geleverde set dan zou dit wat kunnen zijn.


Het helpt een klein beetje. Net als dr tork x pro speakers. Maar het signaal van de Cardo zelf is zwakker als dat van een sena bijvoorbeeld. Kortom hij zal nooit zo luid worden als de merken met een sterker signaal maar het verbeterd wel. Bass is mooier/zwaarder en de rest klinkt wat mooier maar verder helpt het niet echt.
 
Ben ik het toch echt niet mee eens. Ik ken de JBL speakers niet, maar met Uclear speakers (die overigens de helft goedkoper zijn :X) is het volume echt flink hoger. Ik had 'm altijd op z'n hardst staan om de muziek een beetje fatsoenlijk te kunnen horen. Ik geloof dat ik 'm nu 3 tikken zachter heb staan, en alles is nog steeds beter hoorbaar dan met de voddenspeakers die Cardo meelevert. Het is serieus een heel groot verschil. De Uclear speakers zijn ook een maatje groter (maar passen nog steeds prima in de daarvoor bestemde ruimte van zowel m'n oude Shoei XR1100 als m'n nieuwe Shoei RYD).
 
Ben ik het toch echt niet mee eens. Ik ken de JBL speakers niet, maar met Uclear speakers (die overigens de helft goedkoper zijn :X) is het volume echt flink hoger. Ik had 'm altijd op z'n hardst staan om de muziek een beetje fatsoenlijk te kunnen horen. Ik geloof dat ik 'm nu 3 tikken zachter heb staan, en alles is nog steeds beter hoorbaar dan met de voddenspeakers die Cardo meelevert. Het is serieus een heel groot verschil. De Uclear speakers zijn ook een maatje groter (maar passen nog steeds prima in de daarvoor bestemde ruimte van zowel m'n oude Shoei XR1100 als m'n nieuwe Shoei RYD).


Het is net wat je maat staaf is. Het verbeterd inderdaad maar het word nooit geen Sena kwa volume, dat is wat ik bedoel....
 
Ik ken Sena niet, maar het volume van de Uclear speakers was mij op vol vermogen te hoog. Was zó hard dat ik teveel afgeleid was en niets meer om me heen hoorde. Als Sena nóg harder kan dan is dat prachtig natuurlijk maar lijkt me niet wenselijk. :P
 
Ik ken Sena niet, maar het volume van de Uclear speakers was mij op vol vermogen te hoog. Was zó hard dat ik teveel afgeleid was en niets meer om me heen hoorde. Als Sena nóg harder kan dan is dat prachtig natuurlijk maar lijkt me niet wenselijk. :P

Klopt het is niet te doen op hoog volume zonder oordoppen dan word je gewoon geluid doof. Met oordoppen in is het zelfs vaak te hard! Doordat je je zo veel over hebt is het geluid perfect omdat je het niet tot het uiterste hoeft uit te melken. Tonen zijn veel zuiverder zeg maar! Ik vond mijn packtalk altijd top maar kwa geluid komt het niet eens in de buurt van wat mijn sena 30k aan geluid bied.
 
Ben ik het toch echt niet mee eens. Ik ken de JBL speakers niet, maar met Uclear speakers (die overigens de helft goedkoper zijn :X) is het volume echt flink hoger. Ik had 'm altijd op z'n hardst staan om de muziek een beetje fatsoenlijk te kunnen horen. Ik geloof dat ik 'm nu 3 tikken zachter heb staan, en alles is nog steeds beter hoorbaar dan met de voddenspeakers die Cardo meelevert. Het is serieus een heel groot verschil. De Uclear speakers zijn ook een maatje groter (maar passen nog steeds prima in de daarvoor bestemde ruimte van zowel m'n oude Shoei XR1100 als m'n nieuwe Shoei RYD).

Welke speakers van Uclear zijn dat? Zou je het exacte model kunnen opnoemen. Ik heb een SmartPack, maar ben niet tevreden over het volume op hogere snelheden.
 
Welke speakers van Uclear zijn dat? Zou je het exacte model kunnen opnoemen. Ik heb een SmartPack, maar ben niet tevreden over het volume op hogere snelheden.

Ga ergens langs waar je ze even kunt testen. Zo veel verschil gaat het namelijk niet maken en ik ben bang dat je straks geld kwijt bent en nog steeds niet helemaal tevreden bent aangezien het uitgaande vermogen van Cardo gewoon lager is dan van andere merken. Met een wat lawaaierige helm/hogere snelheden is het gewoon minder goed te horen helaas.
 
Welke speakers van Uclear zijn dat? Zou je het exacte model kunnen opnoemen. Ik heb een SmartPack, maar ben niet tevreden over het volume op hogere snelheden.
Ik heb de HDS10. Maakte bij mijn Q3 een groot verschil (winkeltje in de link is van @Biker_Mom).
Ik wilde eerst een Iasus Xsound3 maar daar kon zij ook lastig aankomen voor een goede prijs, dus toen de véél goedkopere Uclear's gekocht om eens te kijken of dat wat zou zijn en was positief verrast toen ik ermee ging rijden. :t
 
Laatst bewerkt:
Hoi, een fijn Pasen allemaal!
Ik heb even een vraagje. Heeft iemand ervaring met de Interphone Shape? Ziet er uit als een leuk ding met schijnbaar goed geluid. Momenteel heb ik een Ali setje, maar de speakers daarvan passen niet in de uitsnede van mijn Scorpion helm en zijn vrij hard, met een klemmend gevoel op m'n oren als gevolg. Mocht iemand een ander relatief goedkoop setje weten waar die goede ervaringen mee heeft, hoor ik het natuurlijk heel graag. Alvast bedankt.
 
Digitaal aangifte doen is niet mogelijk. Je kunt wel de eerste 6 pagina's van het aangiftebiljet digitaal invullen d.w.z. op je PC. Daarna pag. 1 t/m 6 afdrukken, ondertekenen en opsturen. Met dubbelzijdig afgedrukte bladen, kost het in dat geval niet meer dan 1 postzegel.
Ik heb de HDS10. Maakte bij mijn Q3 een groot verschil (winkeltje in de link is van @Biker_Mom).
Ik wilde eerst een Iasus Xsound3 maar daar kon zij ook lastig aankomen voor een goede prijs, dus toen de véél goedkopere Uclear's gekocht om eens te kijken of dat wat zou zijn en was positief verrast toen ik ermee ging rijden. :t

Beide bedankt voor jullie reacties. Ik ga eerst maar eens kijken wat de verschillende opties zijn.
 
Iemand die me kan adviseren over het volgende, ik zie door de verschillende modellen het bos niet meer.

Ik heb net een nieuwe HJC helm waar het Sena 10upad systeem in past. Vind ik prachtig en wil ik aanschaffen.
mijn vriendin rijdt alleen mee achterop (rijdt zelf niet) en daar wil ik mee communiceren. We hebben nu beiden de bekende BT-S2 uit China en zijn op zich wel tevreden. De reden dat ik wil overstappen is puur om het gadgetgehalte en hoe clean het oogt.

Voor mijn vriendin zoek ik dus een set die communiceert met Sena. Iemand ervaring met het universal intercom systeem, zou hij het ook moeten doen met de BT-S2? Zo niet zoek ik een alternatief van Sena, liefst niet al te duur.

Nu heb ik dus de SMH5 als optie gezien maar ook de (nieuwere) SF2... Wat is wijsheid? Meer dan 150 euro uitgeven voor mijn passagier zie ik namelijk niet zitten, anders kwam er wel gewoon een 10S.
 
Uclear setjes kunnen met andere merken verbinden door zich voor te doen als mobiele telefoon. Maar ook dat is natuurlijk wel iets duurder dan een setje van Ali.

Past net binnen die 150 euro. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan