Bluetooth Headsets

BigJim

MF veteraan
26 mrt 2004
10.074
238
Alkmaar
Ik ben aan het kijken voor een BT headset (2 stuks) en kom erg veel keuze en mogelijkheden tegen.
Vanaf 35 euro oplopend tot 580 euro.
Nou kwam ik deze tegen voor 100 euro..dubbele set.
Iemand hier toevallig ervaring mee??

Of weet hier iemand een goed setje (2 stuks) te koop voor rond de 100 euro?
 
Ik (wij) gebruiken deze.
Er zullen vast betere zijn maar gaat voorlopig al ruim 2 seizoenen mee.
edit; ik heb de "oude" versie.
 
Laatst bewerkt:
Ik (wij) gebruiken deze.
Er zullen vast betere zijn maar gaat voorlopig al ruim 2 seizoenen mee.

Ik en mijn vader gebruiker precies dezelfde.

Voor het geld prima dingen, gaan nu al meer dan een jaar mee :Y

(wij hebben dan degene die als 'old' word omgeschreven in de ebay advertentie, die gelinkt is moet dus beter zijn dan die wij hebben)
 
Laatst bewerkt:
Kan je met dit ding GPS, Telefoon en onderling tegelijk verbinden?
Dus Terwijl je met elkaar aan t lullen bent, GPS instructies ontvangen. en als je dan gebeld wordt dat die dat weer overruled?

Zo ja, ook maar ff een setje bestellen :D
 
Volgens de info op de ebaylink wel.. keek ik ook naar. Zoniet dan moet ik maar eens een cursus lezen gaan doen.
 
Ik gebruik 'm alleen als communicatie met andere rijder of GPS i.c.m. MP3. Combi met telefoon heb ik nooit gebruikt. Op de snelweg schakel ik meestal op standby zodat op een lange rijdag voldoende power over blijft tijdens de zoektocht naar een geschikt hotel o.i.d.
Zwakke punten:
Het schuimpje om de microfoon waait er vanaf als je veel met opengeklapte helm rijdt.
Stekker/kabeltje van de earphones is niet stevig genoeg om je helm aan op te tillen. Waarschijnlijk heeft dat meer aan mij gelegen maar je moet tenslotte alles testen he?
Ik heb dat opgelost door een extra set te bestellen, tijdens langere reizen neem ik ook altijd een reserve mee. :)
Benieuwd wanneer jullie het binnen hebben en hoe het bevalt.
 
Ik heb al jaren een cardo duo (voor als 1 van mijn dochters achterop mee gaat).
gebruik hem zowel voor muziek (of via de zumo, is dan helaas mono of plug mp3 speler achter ontvanger erin), gps en kan er zelfs mee telefoneren of gebeld worden. tot 160km/uur goed verstaanbaar. Natuurlijk probeer ik dat zo veel mogelijk te vermijden.
Ben er nog steeds zeer tevreden erover, soms even knopje drukken om contact te krijgen met duo passagier, die kan echter wel gewoon meeluisteren met de muziek, (nu alleen nog dezelfde smaak proberen te vinden).
 
Ik heb ook zo'n setje in mijn bezit (2 maanden) en bevalt op zich goed. Doet wat het moet doen. Vind alleen dat het geluid (Stem intercom) niet hard genoeg kan, daarom zal ik overschakelen op een "In-ear" oplossing.

Mocht iemand belangstelling hebben, stuur me een PB
 
Ik heb samen met een maat van de Midland BT Next besteld. Bevalt perfect. Zit een FM radio, koppeling met telefoon en intercomfunctie in (tot 1,6 km). Verder kan je er ook nog een apparaat met een 3,5 jack aan hangen.
 
Die van mij zou uiterlijk vandaag binnen komen volgens de planning.
Tot nog toe niets ontvangen :(

Misschien dat de douane weer gaat lopen janken dat ze de waarde niet kunnen bepalen ed en dat ik dat op moet geven en moet dokken voor invoer....

Laat het jullie weten zodra ik meer weet.

Iemand behoefte aan een how-to/unpack/review video tzt??
 
Ik heb ook zo'n setje in mijn bezit (2 maanden) en bevalt op zich goed. Doet wat het moet doen. Vind alleen dat het geluid (Stem intercom) niet hard genoeg kan, daarom zal ik overschakelen op een "In-ear" oplossing.

Mocht iemand belangstelling hebben, stuur me een PB
Let goed op de positie van de luidsprekertjes. Je oren zitten lager dan je vaak zou denken ;)
 
Die van mij zou uiterlijk vandaag binnen komen volgens de planning.
Tot nog toe niets ontvangen :(

Misschien dat de douane weer gaat lopen janken dat ze de waarde niet kunnen bepalen ed en dat ik dat op moet geven en moet dokken voor invoer....

Laat het jullie weten zodra ik meer weet.

Iemand behoefte aan een how-to/unpack/review video tzt??

Nee, unpack niet nodig, graag van je ervaring...
 
Zijn hier mensen die al ervaring hebben in gebruik van een bluetooth setje voor bike-to-bike communicatie? Dus van de ene motor (rijdend uiteraard :+ ) naar de andere.
 
Ja, daarom nam ik ook een kijkje in dit topic :)




Sena SMH5, bevalt prima. Doet wat het moet doen, niet meer en niet minder. Opgegeven bereik is onder goede omstandigheden, in de praktijk rij je meestal zo dicht bij elkaar dat bereik geen punt is. Als je elkaar niet kunt zien werkt het uiteraard niet, dan moet alsnog het mobieltje uit de tanktas om te kijken waar je reisgenoot is :+

Maar vlak erachter in de dode hoek van de spiegels is het bereik prima. Erg grappig als iemand je probeert te vertellen waar ie is terwijl je tegen z'n achterwiel staat _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan