Bluetooth Headsets

Geeft niets, lekker proberen en jouw mening verkondigen. Als die hetzelfde is, toch delen, geeft alleen meer duidelijkheid over het setje.

Mij gaat het om de max snelheid waarbij alles nog verstaanbaar is. En met wat voor helm of motor doet er weinig aan toe, tenzij het maar geen motor is met een voorruit ter grootte van een auto (lees: goldwing, pan european of bmw k1200lt)
 
Ter info,

Tot 100km/h prima te verstaan (Chineese Interphone V6).
Op een GSX-R 1000 met originele kuipruit en een HJC FS-15 Matt Black helm.
 
Zoals beloofd ook mijn 2 centen!
De setting: ik rijd op een VX800 met een klein schermpje met een Bayard systeemhelm, mijn vriendin op een BMW K75 met een volle kuip met verstelbaar ruitje met een Shark helm.

Nu ben ik slechthorend en rijd ik normaal met oordoppen in, voor deze test maar even zonder gereden. En eigenlijk werkt het prima! De verbinding hebben we continu open gehad. Bij snelheden van +100 wordt de verstaanbaarheid wel duidelijk minder (door de windruis langs m'n helm).
Achteraf blijkt dat ik m'n vriendin beter hoorde dan zij mij. Dat zal voornamelijk door de ruit komen vermoed ik.

Ook de waterdichtheid vanavond kunnen testen; van Almere tot Utrecht in de regen gereden en bij thuiskomst deden ze het allebei nog.
Wel even de juiste plek van de speakers in helm zoeken. Ik heb aan beide kanten een "verdieping" zitten waar ze kunnen zitten, maar dan zitten ze te hoog;dus heb ze iets lager geplaatst, waardoor ze recht m'n oren ingaan.

Toen ik vanmiddag mijn vriendin op ging halen, heb ik ook nog de MP3 optie geprobeerd (dus via Bluetooth naar telefoon) en dat werkte ook prima. Dat volume zou voor mij nog wat harder mogen, maar dat zit er dus niet in (let wel, ik ben slechthorend dus).
Toen werd ik gebeld en werd er automatisch opgenomen... dat had ik niet door, dus ineens had ik iemand aan de lijn :) dat wordt dus opletten als ik weer eens zit te vloeken en te tieren :)
 
Midland bt next... SUPER ding. Bike to bike en met je passagier uiteraard. Batterij van lange adem. Valt te koppelen met alles wat je zowat meeneemt op de motor....
 
Klinkt goed die Chineese Interphone V6. Is hij makkelijk uit te zetten? Dat als iemand wat tegen je zegt bij een stoplicht je snel de muziek uit kan zetten? (Want via de zumo moet je dan eerst 3 menu's in ;)

Ow en ik ben wel benieuwt naar een foto van hem gemonteerd op jullie helm :)
 
*O* kijk hier hebben we wat aan, het enige nadeel is dus de volume bij de china v6.

Nadeel midland bt next is dat een set prijs 400euro kost, dat is ook de reden dat ik meer geínteresseerd ben in die goedkope chinese zooi. Daar wij altijd zonder headset rijden zal dat dan waarschijnlijk al een verbetering zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook interesse in zo'n cheap headset gevalletje.
Vraag me wel af, hoelang gaat de batterij/accu mee als je de verbinding constant open hebt staan.
Wil er wel minimaal 5 uur mee kunnen rijden en wij praten niet veel, alleen als het noodzakelijk is (mooie vrouwen gespot bijv. }) )
En als de verbinding constant open staat, hoor je dan niet de hele tijd wind/motor geluid??
 
Laatst bewerkt:
De Shark van m'n vriendin:
16bwtvl.jpg


Mijn Bayard:
96kojr.jpg

Ja, de duur zou 7 uur moeten zijn. Hebben dit nog niet kunnen proberen.
De verbinding stond gisteren continu open.. hebben er beide geen last van gehad. Maar misschien is het er wel, maar hoor je het niet omdat m'n helm zelf al genoeg ruis veroorzaakt.
Toen ik muziek aan het afspelen weg (via bluetooth van telefoon) werd ik gebeld, muziek stopt er automatisch mee en telefoon wordt automatisch opgenomen.

Muziek schijnt ook automatisch te stoppen als er dan iemand wat zegt, maar dat hebben wij ook nog niet (kunnen) proberen. Wellicht dat we morgen weer een stuk gaan rijden.. wordt vervolgd :)
 
Duidelijke foto's, thnx! :}

Qua muziek ging het mij erom of je het zelf snel uit kan zetten, dus juist niet automatisch. (Iets van een mute knop, of helemaal uit...)
 
K0en, heeft je vriendin geen last van die pukkel (mic.) bij haar mond? Ik zie trouwens op de advertentie dat de aansluiting van de mic/speakers gewoon een 3.5mm 3-weg jack plug is, dus daar zullen ook wel ander mic/speakers op kunnen.
 
Was de bedrading te kort om de microfoonstaaf met bedrading aan de buitenkant te kleven ?
Je bent beter dat je hem in de helm inbouwt de microfoon. Je hebt minder last van geluidturbulenties en je uitrusting gaat ook langer mee gaan. Normaal zitten daar toch kleefbare Velcro's in om binnen in de helm op of onder de bekleding te kleven, niet ?
 
Midland bt next kan je vinden voor minder dan 300 EUR... De mijne kostte nieuw uit de verpakking 279 EUR.
 
de aansluiting van de mic/speakers gewoon een 3.5mm 3-weg jack plug is, dus daar zullen ook wel ander mic/speakers op kunnen.

Dit dus :)
Via dit gat wordt het apparaat ook opgeladen middels de bijgeleverde USB kabel.

Verder heeft ze geen last van de microfoon, deze zit bij haar tegen de binnenkant aan zeg maar en raakt haar mond net niet.
Ik zelf de microfoon tegen mijn mond aan zitten, ik ervaar het niet als storend.

Overigens, de plakker van het klittenband blijft beter zo op de buitenkant zitten, dan op stof. Als ik dan het klittenband van de microfoon er af zou halen, zou ik eerder de plakker van de stof af trekken, dan het klittenband van elkaar :) (als begrijpt wat ik bedoel :P)

De kabels zijn in ieder geval wel lang genoeg.. Ik zou ook zo niet weten hoe ik hem aan de binnenkant zou vast maken, wil hij niet storend langs mijn wang lopen of de kinbevestiging in de weg zitten.
 
Ik heb de in eerdere post genoemde.
Muziek op pauze met de voorste grote knop.
Met continue verbinding >8 uur, dit neemt wel iets af na veelvuldig gebruik maar blijft >6.
Op snelweg (of ritten rond 80km met harde wind) zet ik 'm meestal op standby. Voordeel is dat je dan niet meer het windgeruis van de ander binnenkrijgt en het is batterij besparend waarmee je voorkomt dat je bijna bij aankomst, op zoek naar hotel geen verbinding meer hebt en daardoor geen overleg tijdens het rijden. Van standby naar contact ook met de voorste knop en duurt 1 a 2 seconden.

Midland zal best heel goed zijn maar kost wel ruim 4 x de Ebay prijs van een goed werkend alternatief.
 
ik ben opzoek naar (CHEAP) intercom setje.
al1 intercom is voldoende,Het liefste wel met een open functie daarmee bedoel ik dat je dus niet op een knopje hoeft te drukken als je wat wilt zeggen.
Ik wil het gebruiken voor offroad ritten en om tijdens offroad rijden knopjes te bedienen dat is geen goede combi.

Wat is daarvoor het beste aan te raden ?
extra functies als navi en mp3 en die dingen hoeft dus allemaal niet. of telefoon eraan koppelen gaat echt puur om met de voorste/achterste rijder info te kunnen delen en op gevaren te kunnen wijzen.
 
Aanzetten, pairen en je het een open verbinding gelijk aan een telefoongesprek. Is dus geen PTT (Push To Talk) systeem zoals je bij de meeste portofoonsystemen hebt.
 
Mijn oude porto set had ik zelf aangepast. Daar had je een babyfoon functie op middels de fox. Echter werkte dit niet met een headsetje erop tenzij je de PTT knop door verbond. Toen was het ff 123 tellen en dan praten zonder de PTT knop te moeten indrukken.
 
ik ben opzoek naar (CHEAP) intercom setje.
al1 intercom is voldoende,Het liefste wel met een open functie daarmee bedoel ik dat je dus niet op een knopje hoeft te drukken als je wat wilt zeggen.
Ik wil het gebruiken voor offroad ritten en om tijdens offroad rijden knopjes te bedienen dat is geen goede combi.

Wat is daarvoor het beste aan te raden ?
extra functies als navi en mp3 en die dingen hoeft dus allemaal niet. of telefoon eraan koppelen gaat echt puur om met de voorste/achterste rijder info te kunnen delen en op gevaren te kunnen wijzen.


Voor de geinteresseerden...

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Terug
Bovenaan Onderaan