Bluetooth Headsets

Ik heb ook een HCJ IS-17 met headset, pas ingebouwd en een paar keer getest. Alles zit prima, alleen de oortjes zitten niet perfect. Ze drukken tegen m'n oren aan, maar als je ze even goed doet als je je helm hebt opgedaan is het wel te doen. Je moet er niet 3 uur mee rijden, want kan me dan voorstellen dat je wel last krijgt. Moet er wel bij zeggen dat mijn helm erg strak zit, wat perfect zit zonder headset. Met jouw gewenste headset heb ik geen ervaring. De microfoon past goed in de helm zonder mijn mond te raken. Het apparaatje zelfs is wel ff doorduwen om het montagedeel vast te maken aan je helm. De schaal van de helm is namelijk moeilijk om tussen te komen.

Bij mij zit de helm (uiteraard) ook strak om m'n hoofd heen en het punt is dus dat de speakers uit het Uclear setje dikker zijn dan normaal, dus dan vrees ik dat dat niet gaat passen.
Bedankt voor je snelle reactie!
 
Laatst bewerkt:
Meestal heb je wat meer ruimte ACHTER je oren in de helm, en daar zit een schedelbot dat het geluid prima kan doorgeven. Dan kun je gewoon je oorschuimpjes blijven gebruiken en de speaker achter je oren plakken. Daar is het ook geen probleem als je de kussentjes een beetje insmelt voor meer ruimte .




Bij mij zit de helm (uiteraard) ook strak om m'n hoofd heen en het punt is dus dat de speakers uit het Uclear setje dikker zijn dan normaal, dus dan vrees ik dat dat niet gaat passen.
Bedankt voor je snelle reactie!
 
Inmiddels voor je getest met een 410 en geen problemen ondervonden. Kennis van me heeft ook een tomtom 410 aangeschaft icm een packtalk en ook geen problemen in dmc modus. Ik denk toch echt dat je ergens een foutje hebt gemaakt in het koppelen of 1 van de toestellen zal moeten updaten.

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen.
Hee, top man!
Zeer bedankt voor de moeite. :}
Zodra het weer regent ;) ga 'k puzzelen waar ik de mist in ga...
 
weet iemand hoe je de bluetooth headset V6 Pro kan resetten de ene keer geeft die wel de richting aan en de andere keer is het niet te verstaan een soort ruis hoor je dan. heb het al op algemene motor praat gezet
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met de g6 BT interphone dinges:
Kak. Klemmetjes meermaals gebroken, 2x kapotte headset door een regenbui. Ik heb het opgegeven, bouwkwaliteit is gewoon onvoldoende. Motorflo (waar ik ze vandaan heb) heeft het tot nu toe netjes opgelost, is ook niet zijn schuld; setjes zijn gewoon matig.

Als ze het doen doen ze 't best goed: intercomfunctie is erg goed te verstaan en luid zat om op de snelweg nog te kunnen praten. Onverklaarbare piepjes tussendoor zijn soms wat vervelend. Accuduur is goed, hele dag ouwehoeren is geen probleem. Telefoongesprekken ook duidelijk hoorbaar trouwens.
Bereik is voldoende.

Soms zonder duidelijke reden geen fatsoenlijke verbinding te krijgen..... kwartier later ineens weer met elkaar verbonden. Vreemd.

Muziek tot 100km/u redelijk hoorbaar, daarna vrijwel weg. Mag van mij een stuk harder kunnen. Kwaliteit wel goed in orde.

Ohja: knopjes veel te klein, maar ik gebruikte eigenlijk alleen de volumeknoppen en die zijn met een beetje aftasten nog te vinden.

In de basis dus geen heel verkeerde set, maar met tegenvallende bouwkwaliteit voor mij onvoldoende.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een tijdje nu mijn derde cardo unit, de packtalk. Ik had er allemaal lovende berichten over gelezen, hoe goed dat wel niet werkte. Met name de dmc modus tussen verschillende packtalk units.

Echter.. Niemand die ik ken heeft een packtalk met dmc, maar hebben nog de oude modellen zoals de g4 en g9.

Heb nu een paar ritjes met de packtalk verbonden aan de g4 en g9 gereden. Nou dat was niet bepaald een success. Half uurtje rijden met werkende intercom, tot ineens de verbinding wegvalt en die niet meer terugkomt totdat je de packtalk herstart.

Was ook een dagje naar de eifel met de packtalk en g4, heeft 5 uur goed gewerkt.. Totdat de connectie wegviel, en met geen mogelijkheid weer tot stand kwam, zelf een herstart deed niets. Heb uiteindelijk de packtalk een factory reset gegeven, toen werkte alles weer naar behoren.

Mocht je dus een packtalk willen kopen, houd dan rekening met het feit dat de backwards compatibiliteit niet bepaald best is.
 
Vorige week de Interphone Sport Twinpack (€280,-) van Cellularline gekocht en afgelopen weekend getest.

Intercom van rijder naar rijder en van rijder naar passagier werkt naadloos.
Ook het telefoneren en muziek luisteren was perfect.
FM radio had wat ruis maar ik zat op de grens Fryslân - Drenthe

Installatie in mijn Roof Boxer V8 was paar minuten werk.

Enige nadeel is dat er weinig bass in de speakers zit. Maar ik denk dat inherent is aan alle helm headsets.

r5Im0AS.jpg


Wie een beetje goed zoekt op het web vind hem voor een fijn prijsje.
 
Laatst bewerkt:
http://www.ebay.nl/itm/Motorcycle-8...599231?hash=item1c6c5513bf:g:sG0AAOSw0UdXp~VJ


Nu een aantal maanden ervaring met deze. Kan alleen zeggen dat het voor het geld prima werkt. Ik gebruik hem niet als intercom maar voor radio, telefoon, mp3 en garmin navigatie instructies.

Zonder oordopjes tot 80km/h hoorbaar, daar boven niet echt meer door windruis. Met oordopjes in (met windruis filter) zijn ook op de snelweg met 130km/h muziek & instructies welliswaar zacht maar zeker verstaanbaar te horen.

Nadeel is dat het apparaat niet echt aerodynamisch is: bij stevige tegenwind hoor je extra windruis.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben heel benieuwd of je met dit ding tegelijkertijd je navigatieaanwijzingen kunt krijgen en tegelijkertijd ook een signaal, bijvoorbeeld gebeld worden, of een piep van de smartphone als je daarop internet ( Flitsmeister) op de achtergrond hebt meedraaien . Heb je ervaring hiermee ?



http://www.ebay.nl/itm/Motorcycle-8...599231?hash=item1c6c5513bf:g:sG0AAOSw0UdXp~VJ


Nu een aantal maanden ervaring met deze. Kan alleen zeggen dat het voor het geld prima werkt. Ik gebruik hem niet als intercom maar voor radio, telefoon, mp3 en garmin navigatie instructies.

Zonder oordopjes tot 80km/h hoorbaar, daar boven niet echt meer door windruis. Met oordopjes in (met windruis filter) zijn ook op de snelweg met 130km/h muziek & instructies welliswaar zacht maar zeker verstaanbaar te horen.

Nadeel is dat het apparaat niet echt aerodynamisch is: bij stevige tegenwind hoor je extra windruis.
 
Vorige week de Interphone Sport Twinpack (€280,-) van Cellularline gekocht en afgelopen weekend getest.

Intercom van rijder naar rijder en van rijder naar passagier werkt naadloos.
Ook het telefoneren en muziek luisteren was perfect.
FM radio had wat ruis maar ik zat op de grens Fryslân - Drenthe



Installatie in mijn Roof Boxer V8 was paar minuten werk.

Enige nadeel is dat er weinig bass in de speakers zit. Maar ik denk dat inherent is aan alle helm headsets.

[afbeelding]

Wie een beetje goed zoekt op het web vind hem voor een fijn prijsje.


Deze heb ik ook, alleen de radio vind ik dus compleet ruk.... De zenders vallen allemaal weg zelfs met de rds functie aan. Dit vind ik dus zeer storend tijdens het rijden. Is er iemand die hier een goede oplossing voor heeft?
 
Deze heb ik ook, alleen de radio vind ik dus compleet ruk.... De zenders vallen allemaal weg zelfs met de rds functie aan. Dit vind ik dus zeer storend tijdens het rijden. Is er iemand die hier een goede oplossing voor heeft?

Ik heb het de radio nog niet zo uitvoerig getest. Misschien bij een volgende rit.

In de Apple of Playstore is een Interphone app verkrijgbaar waarbij je handmatig 10 voorkeur radio zenders kan programmeren en opslaan. Misschien is dat een oplossing.
De app vereist wel de meest up-to-date firmware versie van de Interphone Urban/Sport/Tour.
 
:( :( :( ;( ;( ;(

@Cardo Freecom rijders, deze klikt niet zo goed vast als zijn voorganger de Q series.

Ik dacht dat hij goed vast zat, vanochtend op de snelweg bij 140 poef, springt hij uit de houder .


gloeiende gloeiende :( :( :( :( :(

Maandje oud, en pleitte is de Freecom 2 daar wordt ik niet vrolijk van.

Tip dan maar:
Na laden goed op letten dat hij in de houder echt klikt anders raak je hem kwijt '(

Met de Q serie 3 jaar gereden nooit last gehad, dit is toch wel even wat minder.
Verder was ik er eigenlijk wel tevreden over, shit happens...
 
:( :( :( ;( ;( ;(

@Cardo Freecom rijders, deze klikt niet zo goed vast als zijn voorganger de Q series.

Ik dacht dat hij goed vast zat, vanochtend op de snelweg bij 140 poef, springt hij uit de houder .


gloeiende gloeiende :( :( :( :( :(

Maandje oud, en pleitte is de Freecom 2 daar wordt ik niet vrolijk van.

Tip dan maar:
Na laden goed op letten dat hij in de houder echt klikt anders raak je hem kwijt '(

Met de Q serie 3 jaar gereden nooit last gehad, dit is toch wel even wat minder.
Verder was ik er eigenlijk wel tevreden over, shit happens...
Ik vond het kliksysteem al wat twijfelachtig, toch maar vastplakken die zooi. Hij hoeft van mij ook niet zonodig van de helm te kunnen.
 
Blijkt idd twijfelachtig te zijn, de Q1 was veel robuuster.

Maar ok tweede nadeel hoorde ik dan net:
Ik wilde dus alleen de unit bestellen dan is de set weer compleet.

Ja jammer dan, repareren kan wel mijnheer, duh ik ben hem verloren dat repareert lastig.
oh? gewoon weg dus.

Dan kunt u alleen een complete set terug kopen, de unit wordt niet los geleverd.
grmbl :( (mijn mic/oortjes enz zijn net een maandje oud)

Daar ga ik nu dan eens goed over nadenken, misschien is dit het moment om naar een ander merk over te gaan.

Helaas de streaming niet met duo kunnen proberen, maar ik las al dat je daar ook niet doorheen kon praten, alleen radio.
Dus ik denk dat ik na jaren Cardo maar eens ga overstappen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben heel benieuwd of je met dit ding tegelijkertijd je navigatieaanwijzingen kunt krijgen en tegelijkertijd ook een signaal, bijvoorbeeld gebeld worden, of een piep van de smartphone als je daarop internet ( Flitsmeister) op de achtergrond hebt meedraaien . Heb je ervaring hiermee ?

Heb het even getest voor je. Je kan maar 1 apparaat tegelijkertijd pairen, dus of navigatie, of telefoon.
In mijn geval kan ik echter mijn telefoon met de navigatie pairen, en dan vervolgens de navigatie (zumo 660) met de headset pairen. Dan kan ik dus gebeld worden en ook navigatie instructies ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor ervaringen hebben jullie, met verschillende headsets, met bellen en gebeld worden?

Voicecommands? Verstaanbaarheid?
 
Ik heb zo'n InterPhone V6, met geprobeerd met de bijgeleverde speakertjes, heel weinig geluid.
Maar , hiephiep, ik had nog een paar van ca. 2 euro, ooit gekocht via Alibaba o.i.d , en die geven veel meer geluid. Geen microfoon daarop, maar dat geeft niet, ik ga toch niet bellen.

Nu eens kijken hoe het in de praktijk werkt, heb de headset eerst gepaird met de TomTom Rider en toen met de telefoon. Eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
 
Mijn ervaring met de g6 BT interphone dinges:
Kak. Klemmetjes meermaals gebroken, 2x kapotte headset door een regenbui. Ik heb het opgegeven, bouwkwaliteit is gewoon onvoldoende. Motorflo (waar ik ze vandaan heb) heeft het tot nu toe netjes opgelost, is ook niet zijn schuld; setjes zijn gewoon matig.

Als ze het doen doen ze 't best goed: intercomfunctie is erg goed te verstaan en luid zat om op de snelweg nog te kunnen praten. Onverklaarbare piepjes tussendoor zijn soms wat vervelend. Accuduur is goed, hele dag ouwehoeren is geen probleem. Telefoongesprekken ook duidelijk hoorbaar trouwens.
Bereik is voldoende.

Soms zonder duidelijke reden geen fatsoenlijke verbinding te krijgen..... kwartier later ineens weer met elkaar verbonden. Vreemd.

Muziek tot 100km/u redelijk hoorbaar, daarna vrijwel weg. Mag van mij een stuk harder kunnen. Kwaliteit wel goed in orde.

Ohja: knopjes veel te klein, maar ik gebruikte eigenlijk alleen de volumeknoppen en die zijn met een beetje aftasten nog te vinden.

In de basis dus geen heel verkeerde set, maar met tegenvallende bouwkwaliteit voor mij onvoldoende.


Wat ik nou nergens duidelijk kan vinden is met hoeveel kan je tegelijk(intercom) praten?
Heeft de g6 BT een intercom gesprek, dus als er iemand iets roept dat de hele groep(5 man) het hoort of moet je echt elke keer op een knopje drukken om iemand aan te spreken?
 
Laatst bewerkt:
Tijdje geleden headset van de Aldi gekocht in de korting voor 35 euro. Vorige week pas gemonteerd. Vandaag een ritje snelweg, met 120 km/u nog goed verstaanbaar en stond niet eens op max. volume. Bellen werkt ook prima (alleen gecheckt bij stilstand). Bediening e.d. is ook erg makkelijk. Helaas is m'n helm niet headsetready waardoor de oortjes tegen m'n oor aanzitten, maar het is te doen.

Ook de headset van de Aldi meegenomen, mocht hem voor een speciale prijs van euro 25,00 meenemen. Ik gebruik nog het oude Autocom systeem, met kabel, werkt trouwens perfect.
Dit Aldi setje de MAGINON MBH-100 is om uit te proberen, werkt ook goed, bellen en gebelt worden onder het rijden, goed verstaanbaar. Navistem Garmin 550 goed verstaanbaar.
Muziek luisteren van de Garmin 550 ook goed, jammer, alleen mono te horen.
Ik heb de oortjesset en de microfoon in de wangstukken gezet. Wel even mee bezig geweest, maar werkt verder super.
 
de speakertjes nemen bij mijn helm teveel plaats in, het voelt alsof ik een soort klem op het hoofd heb.
Volgende stap is nu het voorzichtig uitfrezen van de helmvulling, 35 mm rondjes en ca. 5 mm diep. Dat zou het moeten doen. Ik vermoed dat de helm daar wel tegen kan
 
Originele V6 BT Interphone geven nauwelijks geluid, terwijl een ander setje, ooit voor 2 euro bij alibaba gekocht , het veel en veel beter doen. GR...................
Set met speakers en mikro is dus onbruikbaar.

Aan de leverancier een mailtje gestuurd, even afwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan