Bluetooth Headsets

Terug van de TT zag ik een bodemplaat loshangen onder een polo die voorbij kwam... Ik wilde mn vrouw waarschuwen, die reed achter me. Toeval wil dat die bodemplaat er onder uitvloog en op mijn weghelft terecht kwam, ik kon uitwijken, maar mn vrouw dook er vol op. Gelukkig zonder gevolgen, maar vanaf de moment wilde ik omwille van veiligheid met haar kunnen communiceren. Andere voorvallen als; grind in de bocht e.d. kunnen melden.

Ik heb sinds zaterdag een Midland BTX2 pro S (twin) in laten bouwen in de helm van mijn vrouw en die van mij.
Na wat pielen, gister samen op pad geweest (flinke rit van goeie 5-6 uur). Op wat "finetuning" na (het spontaan activeren van de VOX op hogere snelheid, wat in te stellen is dmv de sensitivy van VOX) zijn we echt positief verrast. Hadden we veel eerder moeten doen. Derhalve heb ik geen eerdere eerdere ervaringen. maar;

Achtergrond geluid word keurig weggefilterd.
VOX werkt, maar vaak staat de lijn open (ander nadelig gevolg voor mij, want mijn vrouw is echt een praatgraag)
Muziek delen, uitstekend vanaf mijn spotify, wanneer je praat, kom dat er doorheen.

Kortom; doet wat het doen moet, ik heb een leuke prijs betaald, en laten inbouwen bij converterman in hengelo. (aanrader; goede prijs, goede service, en gratis inbouw) www.converterman.nl

Doe er mee wat je wilt, ik heb geen referentiekader, maar dit werkt tot op heden voor ons uitstekend. :)

Bij onze Midland kan je de VOX gevoeligheid instellen. Wellicht voorkomt dat onnodig activeren bij jullie!
 
Ah kijk das een referentie waar we wat aan hebben! Al 1 HELE dag in bezit/gebruik misschien al wel getest in de huiskamer of de tuin 😋! En een vergelijking met geen enkel ander toestel waardoor dit een absolute aanrader is 😎!

Maar wel leuk dat je enthousiast bent over je aankopen! Hopelijk krijg je er veel plezier van... 👍

Ik heb er toch al een ritje mee gedaan van 5u. Muziek luisteren en bellen ging perfect. Kwaliteit van geluid was super. Ik heb nochtans oordoppen op maat in en een helmmuts. Was redelijk onder de indruk. Had niet gedacht dat het geluid toch nog zo zou doordringen. Sorry voor men enthousiasme en het feit dat ik dat even wou delen op forum in dat onderwerp.
 
Heb nog steeds geen knoop doorgehakt over welke headset, lees wel meer positieve verhalen over cardo dan Sena..
Ik vind zelf de units (bold) vrij groot.. heeft iemand ervaring met de packtalk slim op een AGV K3? Zie deze bij cardo nog niet bij de ondersteunende modellen staan, maar wellicht heeft hier iemand wat geknutseld..

Op mijn HJC past deze wel, maar handiger als ik een duopack kan kopen samen met mijn vriendin
 
Ik ben van plan een headset aan te schaffen, maar ik kom er niet uit. Een van de voorwaarden die ik heb is dat ik mijn eigen oortelefoontjes kan gebruiken ipv de bijgeleverde speakers. Daarnaast wil ik er mee kunnen bellen en af en toe willen praten met een mederijder. Weet iemand een setje waarbij dit mogelijk is?
 
Ben geen fan van inbouwsets. Wellicht heeft dat met mijn handigheid te maken.
Heb het wel eens geprobeerd, maar ging irriteren vanwege drukpunten op de oren en microfoon lostrekken tijdens helm op en afdoen.

Tegenwoordig dus een helm (Schubert M1) met ingebouwd audiosysteem. Nadeel is dat de BT module er los bijgekocht moet worden.

Is het geld wel dubbel en dwars waard, werkt echt goed samen met een Garmin op je stuur en telefoon in je binnenzak.

Nadeel is dat je op de motor ook lastiggevallen wordt door telefoontjes en app-berichten (kan je instellen per app).
Muziek kunnen afspelen en flitspaalmeldingen maken dit dan weer goed :]
 
Ik ben van plan een headset aan te schaffen, maar ik kom er niet uit. Een van de voorwaarden die ik heb is dat ik mijn eigen oortelefoontjes kan gebruiken ipv de bijgeleverde speakers. Daarnaast wil ik er mee kunnen bellen en af en toe willen praten met een mederijder. Weet iemand een setje waarbij dit mogelijk is?
Dit niks voor je?

De speakers van een q1 zitten met minijack. Om met anderen te lullen heb je dan wel nog een q1 of q3 nodig.
 
Ben geen fan van inbouwsets. Wellicht heeft dat met mijn handigheid te maken.
Heb het wel eens geprobeerd, maar ging irriteren vanwege drukpunten op de oren en microfoon lostrekken tijdens helm op en afdoen.

Tegenwoordig dus een helm (Schubert M1) met ingebouwd audiosysteem. Nadeel is dat de BT module er los bijgekocht moet worden.

Is het geld wel dubbel en dwars waard, werkt echt goed samen met een Garmin op je stuur en telefoon in je binnenzak.

Nadeel is dat je op de motor ook lastiggevallen wordt door telefoontjes en app-berichten (kan je instellen per app).
Muziek kunnen afspelen en flitspaalmeldingen maken dit dan weer goed :]
Van welke app krijg je de flitspaalmeldingen? Ik gebruik enkel nog maar Google Maps of Waze maar daar zijn geen meldingen. Is dit via jouw Garmin?
 
Telefoontjes kun je op stil zetten, dan komen die niet door.
Navigatie en muziek wel, dat is fijn.
Dat inbouw systeem van schubert is van Sena trouwens.
Tenminste, bij mijn C4 Pro wel.
 
Mijn offline maps app doet dat ook en best goed eigenlijk. Niet zozeer de flitsers geeft ie weer, want in veel landen verboden, maar wel dat er een 'opletpunt' komt en dan weet ik genoeg.
In Frankrijk werkte dat erg goed, boven de verwachtingen zelfs.
 
Mijn offline maps app doet dat ook en best goed eigenlijk. Niet zozeer de flitsers geeft ie weer, want in veel landen verboden, maar wel dat er een 'opletpunt' komt en dan weet ik genoeg.
In Frankrijk werkte dat erg goed, boven de verwachtingen zelfs.
Ik heb een levenslange licentie op sygic. Ooit een keer gekocht toen dit een euro of 15 was o.i.d. laatst nog up-to-date verkeersinformatie er bij gekocht.
Aangezien ik (nog) geen telefoonhouder heb voor op de motor laatst met 1 oortje in naar Hoek van Holland er mee en van daaruit naar Gouda naar mijn werk. Prima via de spraakinstructies. Je gaat alleen wel twijfelen of alles nog goed gaat wanneer het laatste wat je hebt gehoord '38km over de A20' (of iets in die zin) is en je al een kwartier niks meer hoord.
Heeft ook flitspaalmeldingen en is volledig offline op de verkeersinformatie na. De kaarten download je vooraf per land en hoef je alleen maar af toe te updaten, kaarten zijn van tomtom.

Ik zit er in eerste instantie aan te denken om een goedkoop bluetooth headsetje aan te schaffen via ali om vervolgens een keer echt naar een systeem te kijken aangezien ik het budget nu beter kan besteden voor andere aspecten nu ik net motor rijd.
 
Ik heb een levenslange licentie op sygic. Ooit een keer gekocht toen dit een euro of 15 was o.i.d. laatst nog up-to-date verkeersinformatie er bij gekocht.
Aangezien ik (nog) geen telefoonhouder heb voor op de motor laatst met 1 oortje in naar Hoek van Holland er mee en van daaruit naar Gouda naar mijn werk. Prima via de spraakinstructies. Je gaat alleen wel twijfelen of alles nog goed gaat wanneer het laatste wat je hebt gehoord '38km over de A20' (of iets in die zin) is en je al een kwartier niks meer hoord.
Heeft ook flitspaalmeldingen en is volledig offline op de verkeersinformatie na. De kaarten download je vooraf per land en hoef je alleen maar af toe te updaten, kaarten zijn van tomtom.

Ik zit er in eerste instantie aan te denken om een goedkoop bluetooth headsetje aan te schaffen via ali om vervolgens een keer echt naar een systeem te kijken aangezien ik het budget nu beter kan besteden voor andere aspecten nu ik net motor rijd.
Ook ik gebruik Sygic, heel fijne app inderdaad. Tot nu toe alleen gebruikt als autonavigatie. Binnenkort ook eens proberen op de motor.
Een goedkope headset is inderdaad een oplossing voor het begin. Wel een tip, ik had een setje van Aliexpress. Werking is, als je de prijs mee rekend, prima. Goede pairing, duidelijke manier van gebruik etc. Alleen het volume is een dingetje, dat was voor mij niet voldoende.
Een goedkoop setje loopt dan toch wel in de euro's dus ik heb direct een packlite slim gekocht, in de aanbieding. Gelukkig zitten er nog wel modellen tussen in;-)
 
Mijn headset is van ali, prima ding (15 euro) en volledig weggewerkt in de helm dus zonder voelbare componenten. Heb een boosterApp gedownload en presto, werkt uitstekend ook bij hogere snelheden. Volume/muziek is simpel instelbaar via de knopjes op de mic.
Nadeel.. deze navi-app kent eigenlijk alleen de de kortste/snelste route naar eindbestemming.
Daarom volgend jaar, bij de volgende grote trip een echte navi want binnendoor weggetjes zijn dan leuker en betere bediening/opties.
 
Telefoontjes kun je op stil zetten, dan komen die niet door.
Navigatie en muziek wel, dat is fijn.
Dat inbouw systeem van schubert is van Sena trouwens.
Tenminste, bij mijn C4 Pro wel.

Heb nog de oude SRC module (powered by Cardo). Nieuwe is van Sena en heeft zeker 2 verbeterpunten. FM radio en afstandsbediening (gaat deze op het stuur?).

Garmin Zumo (346LMT-S) is de regisseur van de verbindingen, is verbonden met de headset en de telefoon. Rechtstreekse verbinding tussen telefoon en headset heb ik verwijderd op de telefoon. Telefoon op stil zetten gaat dus niet werken, wiseguy Garmin toont de inkomende oproep toch wel. Op zich niet vervelend omdat je kan zien wie er belt en wegdrukken gaat een stuk eenvoudiger dan met de knopjes op de helm.

Kortom, geen goedkope oplossing. Wel een fijne oplossing die goed werkt.
 
Wie heeft tips met betrekking tot helm comunicatie voor beide op de motor? Dus met duozit niet apart op een andere motor
 
Dat kan denk ik met alles wel. Ik heb dat zelfs met een 40 euro setje van Lidl gedaan. Daar zat en extra headset bij die extra in dezelfde unit geplugd kan worden. Nadeel daarvan vond ik vooral dat in een uitpluggen een vervelend geluid afgeeft.
Zou je zeggen, dat doe je dan met de unit uitgeschakeld maar de stekker schoot er nog wel eens half uit.

Dus beter 2bt dingen van hetzelfde merk en type. Welke maakt dan echt niet zoveel uit.
 
De bt s2 van ali nu al n paar ritjes in gebruik. 35 euro. Bevalt uitstekend. Gebruik deze zelf alleen voor snelwegkm muziek te kunnen luisteren. Bellen en gebeld worden werkt ook goed. Nog niet getest in connecten met andere bt sets. Maar volgens verschillende reviews ook geen probleem.

Zelf normaal niet zo'n fan van chineese prullaria. Maar meer uitgeven voor het gebruik om alleen muziek te luisteren had ik ook geen behoefte aan.
20190522_155132.jpg
 
BT-S2 werkt prima, heb hem zelf al anderhalf jaar in gebruik, muziek luisteren als ik solo rijd, intercom als mijn vriendin achterop zit.
 
Dan ga ik denk die BT-S2 zo snel mogelijk aanschaffen. Als ik er ook gewoon mee kan bellen is het hele communiceren met de autos in de groep opgelost. Misschien dat ik ook nog een gewoon bluetooth setje bij koop (€5 altijd handig als het andere niet wil werken). Wat zeg nou zelf, €38 voor zo een systeempje inclusief koptelefoon-microfoon systeem ding is natuurlijk geen drol.
 
Mijn ali headset met bluetooth, van 15 euri, komt een meter of 10 ver.. lijkt me zat met iemand achterop.
 
Even schaamteloos mijn eigen review promoten:



Zoals ik daar zeg.. Voor de prijs een prima apparaat. Bellen/muziek streamen/intercom werkt prima, maar verwacht niet dat hij moeiteloos overschakelt tussen intercom en bijvoorbeeld tomtom commando's. Hij heeft zijn beperkingen tegenover de dure jongens maar dat mag ook voor de prijs.
 
Mijn headset schakelt automatisch naar de verkeersinfo indien noodzakelijk en gaat dan weer verder met de muziek.
 
Maar die signalen komen dan uit dezelfde telefoon? Als ik telefoon en TomTom aan heb staan dan is het ook even stil vlak voordat de tt iets meldt. Zelfde bij intercom en tt.

Wat overigens irritant is (ligt aan de TomTom): als ik het geluid van de tt uit zet dan stuurt ie stilte uit waardoor de intercom wederom wegvalt maar nu hoor je gewoon niets zodat je vrolijk door blijft lullen, niet wetende dat de ander niets meer hoort. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan