Bluetooth Headsets

Probeer het draadje van je rechter speaker eens wat meer "over je hoofd" door de helm te leggen. Dit draadje is nl ook een antenne voor de FM radio. Bij mij verbeterde de ontvangst van de radio met sprongen! Ik gebruik de Interphone Sport headset. Al is de ontvangst nog steeds niet 100%....
 
Probeer het draadje van je rechter speaker eens wat meer "over je hoofd" door de helm te leggen. Dit draadje is nl ook een antenne voor de FM radio. Bij mij verbeterde de ontvangst van de radio met sprongen! Ik gebruik de Interphone Sport headset. Al is de ontvangst nog steeds niet 100%....
Dank Pietje !
 
Ben er nu een jaar mee onderweg en het nodige vocht ook al in de helm gehad maar alles werkt nog steeds perfekt.
Geluidskwaliteit is prima en verstaanbaarheid idem.
Nix 200 euri of meer betalen voor een mooie verpakking.
 
Ben er nu een jaar mee onderweg en het nodige vocht ook al in de helm gehad maar alles werkt nog steeds perfekt.
Geluidskwaliteit is prima en verstaanbaarheid idem.
Nix 200 euri of meer betalen voor een mooie verpakking.
Welke heb je specifiek?
 
Ben er nu een jaar mee onderweg en het nodige vocht ook al in de helm gehad maar alles werkt nog steeds perfekt.
Geluidskwaliteit is prima en verstaanbaarheid idem.
Nix 200 euri of meer betalen voor een mooie verpakking.

Ik heb ook met goedkopere/China setjes getest! Het werkt prima maar kwa opties en kwaliteit zijn de duurdere merken echt wel beter. Je moet je soms alleen afvragen of je het nodig hebt inderdaad.

Met de mensen die ik ken rijden allemaal met een sena 30k met mesh intercom. Dan is het ook gewoon handig om het zelfde merk en of type als je rij maatjes te kopen dat koppelt goed en je kunt gebruik maken van dezelfde opties.
 
heb met opzet deze gekozen want ik wil helemaal niet met anderen communiceren als ik aan het rijden ben. Dus een bereik van 10m was meer dan genoeg. Op een dikke zender in mn helm zit ik niet te wachten.
Opties? Deze doet precies wat ie moet doen voor me.
 
Laatst bewerkt:
heb met opzet deze gekozen want ik wil helemaal niet met anderen communiceren als ik aan het rijden ben. Dus een bereik van 10m was meer dan genoeg. Op een dikke zender in mn helm zit ik niet te wachten.
Opties? Deze doet precies wat ie moet doen voor me.

Die speakers zijn 1,5 cm dik, krijg je dat een beetje fatsoenlijk in je helm geprakt?

Verder wel een mooi setje,niet te veel poespas of een loeigroot lelijk apparaat aan je helm.
En niet al te duur.

Ik heb nu een draadloos setje oordopjes van de Action, wel met een snoertje gekoppeld, maar niet altijd helemaal ideaal.
 
Die speakertjes zitten perfekt, heb ik dus zelf gedaan. Voel ze niet zitten en zijn goed hoorbaar en verstaanbaar.
 
Ik heb ook met goedkopere/China setjes getest! Het werkt prima maar kwa opties en kwaliteit zijn de duurdere merken echt wel beter. Je moet je soms alleen afvragen of je het nodig hebt inderdaad.
..

Een Sena is ook niet echt een headset te noemen. Een Sena is een communicatie set, (bluetooth) intercom.

Ik heb zelf een €15 apparaatje gehad en dat werkt prima(BT S2, maar met of zonder intercom is altijd maar de vraag, had zonder). Nu op een eentje van €50 met intercom(BT S3 met intercom). En de reden dat ik voor een Sena of Midland zou kiezen in de toekomst is de kwaliteit van verbinden, spraak en microfoon en de afstand.
Neemt niet weg dat het werkt, maar een Sena met Mesh technologie betekend dat je op eerst volgende verbinding helemaal door naar voren kan spreken, daar kan de 1200M die nu geadverteerd wordt nog een puntje aan zuigen.
De software op die Chinese sets is gewoon basic, het doet ongeveer wat het moet doen, vaak, maar zeker niet altijd. Meerdere verbindingen, joa kan, ongeveer. Je bent wel altijd de mindere, gezien de duurdere merken moeten initiëren.

Het ligt een beetje aan je beurs en je wens. Ik heb ook BT in-ear oordopjes van €3 getest als setje voor in een helm, klein, maar net niet fijn en geluid is om te janken, maar dat was te verwachten ;).

Die speakers zijn 1,5 cm dik, krijg je dat een beetje fatsoenlijk in je helm geprakt?
Ligt aan je helm, meestal heb je wel iets ruimte bij je oren, maar bij mijn bovengenoemde set(s) zitten dunnere pads. Deze zijn echter wel voelbaar in mijn helm. Maar die is niet zo ruim bij de oren.
 
Ik zal eens bij mijn eigen helm kijken (Shoei Neotec)

Het setje wat jij post is ook nog redelijk betaalbaar, maar ik heb liever niet zo'n blok aan mijn helm hangen (en hoef ook niet terug te praten oid, alleen luisteren is voldoende)
 
Ik zal eens bij mijn eigen helm kijken (Shoei Neotec)

Het setje wat jij post is ook nog redelijk betaalbaar, maar ik heb liever niet zo'n blok aan mijn helm hangen (en hoef ook niet terug te praten oid, alleen luisteren is voldoende)
Het praktische voordeel, je laad hem op door de klittenband eraf te halen en op te halen, ik weet niet hoe dat met die helm geïntegreerde is. Maar ik laadde hem eerst op met de helm op het kastje, nu kan de helm gewoon op de bovenste plank blijven liggen.
Die van 15 euro kan dat ook en heeft geen intercom, wel een microfoon. Je kan er wel mee bellen, dus met bellen wel altijd bereikbaar/internet bel apps(met groepen), alleen je batterij van de telefoon gaat een stuk sneller leeg in vergelijking met het gebruik van een intercom.
 
Mijn ali headset met bluetooth, van 15 euri, komt een meter of 10 ver.. lijkt me zat met iemand achterop.
Kan je jouw headset dan ook als intercom gebruiken? Dus, afhankelijk van de instelling voorafgaand aan het gebruik, OF als headset voor de telefoon, OF als intercom voor een passagier?
 
Met bluetooth is eea te verbinden, dát werkt. Verder weet ik het niet want maak er geen gebruik van.
Ik heb begrepen dat het kon maar moet je antwoord daarop schuldig blijven.
 
Het praktische voordeel, je laad hem op door de klittenband eraf te halen en op te halen, ik weet niet hoe dat met die helm geïntegreerde is. Maar ik laadde hem eerst op met de helm op het kastje, nu kan de helm gewoon op de bovenste plank blijven liggen.
Die van 15 euro kan dat ook en heeft geen intercom, wel een microfoon. Je kan er wel mee bellen, dus met bellen wel altijd bereikbaar/internet bel apps(met groepen), alleen je batterij van de telefoon gaat een stuk sneller leeg in vergelijking met het gebruik van een intercom.

Ach ja, weinig behoefte aan bellen, als ik lekker eens een keer op pad ben.
 
Ach ja, weinig behoefte aan bellen, als ik lekker eens een keer op pad ben.

Best handig als het thuisfront belt hoe laat je thuis bent dat je op kan nemen.
Ik bel zelf nooit op de motor. Ik word dus af en toe wel gebeld door mijn vriendin (zodat ze rekening kan houden in onze planning) voor praktische zaken en dan ben ik wel blij dat ik bluetooth in mijn helm heb.
 
Best handig als het thuisfront belt hoe laat je thuis bent dat je op kan nemen.
Ik bel zelf nooit op de motor. Ik word dus af en toe wel gebeld door mijn vriendin (zodat ze rekening kan houden in onze planning) voor praktische zaken en dan ben ik wel blij dat ik bluetooth in mijn helm heb.

Als het nodig is zet ik mijn locatie wel aan.
 
Als het nodig is zet ik mijn locatie wel aan.

Ja dan weet het thuisfront uiteraard welke route je neemt. 🙈🙈🙈

Bleutooth of geen bleutooth van beide is wat te zeggen. Het zijn hulpmiddelen en ze voegen veel toe anders werden ze niet zo massaal verkocht. Uiteraard is er een enkeling die het niet wil. En hoe je het ook went of keert het kan voor iedereen een meerwaarde hebben.
 
Als er Bluetooth op zit, dan hoef je het niet per se te gebruiken.
Kan ook alleen muziek-mode gebruiken, en telefoonfuncties uit laten bijvoorbeeld.
 
Ja dan weet het thuisfront uiteraard welke route je neemt. 🙈🙈🙈

Bleutooth of geen bleutooth van beide is wat te zeggen. Het zijn hulpmiddelen en ze voegen veel toe anders werden ze niet zo massaal verkocht. Uiteraard is er een enkeling die het niet wil. En hoe je het ook went of keert het kan voor iedereen een meerwaarde hebben.

Wat was het leven mooi toen er nog geen mobiele telefoons waren en je gewoon lekker je gang kon gaan zonder continue maar bereikbaar te moeten wezen..
Als kind ook, mijn moeder wist hoe laat ik uit school kwam en dat de regel "uiterlijk half zes thuis" was, wat ik in die tussentijd allemaal uit vrat daar hadden mijn ouders vaak geen benul van. En kijk, ik ben er gewoon "groot" mee geworden.....

Dus als ik vertrek en ik weet dat vrouwlief zit te wachten, dan doe ik een berichtje hoe laat ik denk thuis te zijn, en evt mijn locatie aan en daar zullen ze het mee moeten doen....


Ik wil de bluetooth headset gebruiken voor een muziekje of navi, de rest hoeft van mij niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan