Bluetooth Headsets

De eerste eliminatie stap zal eerder zijn: De groep waar je mee gaat rijden, hebben ze eerder allemaal Cardo of Sena.
Cardo en Sena door elkaar koppelen is erg moeilijk (wel mogelijk maar haast ondoenbaar)
Cardo Mesh werkt niet samen met Sena Mesh... dus onderling moet je met bluetooth koppeling gaan klooien.
Informatie die je over (geluids)kwaliteit vind op de Merk website is allemaal marketing brabbel en kan je gerust negeren.

Indien 1e eliminatie stap niks uit maakt, de Cardo module is waterproof, Sena is waterresistent...
Wat betreft de resistentie van de Sena, die is prima al schijnen er ook "maandag ochtend" modellen tussen te zitten.
Mijn 20S model heb ik in een flinke hoosbui mee gereden en slechts 1x gehad dat ie uitviel ivm water... even laten drogen en werkte weer perfect.

Als je moet kiezen tussen Freecom of Bold, de Freecom heeft geen Mesh....

--Edit:
Overigens, de Sena Mesh werkt lekker makkelijk, 1 klik en de Open Mesh joinen en iedereen kan vrij erbij/eruit... (geen moeilijke "pairing rituelen")
Bij de 30K kan je ook een private Mesh opzetten als ik me goed herinner... echter maak ik gebruik van een PlusMesh dus kan alleen open Mesh joinen.
Super duidelijk bedankt!

Ik heb nog wel een vraagje ik zag dat bij bepaalde modellen een antenne zit, moet deze altijd uitgeklapt worden of is dat niet per se nodig om het te laten werken? Ik ken mezelf namelijk en als ik mn helm af doe kan ik nog wel is makkelijk ergens aan blijven haken oid aangezien ik m dan waarschijnlijk vergeet terug in te klappen
 
Super duidelijk bedankt!

Ik heb nog wel een vraagje ik zag dat bij bepaalde modellen een antenne zit, moet deze altijd uitgeklapt worden of is dat niet per se nodig om het te laten werken? Ik ken mezelf namelijk en als ik mn helm af doe kan ik nog wel is makkelijk ergens aan blijven haken oid aangezien ik m dan waarschijnlijk vergeet terug in te klappen
Bij de 20S was de antenne voor het normale bereik... ingeklapt werkte hij ook maar had je iets minder bereik.
Bij de 30K etc is de antenne volgensmij voor MESH maar dat weet ik niet zeker...
Gezien ik zelf geen 30K heb kan ik eerlijk ook niet zeggen of ie uitgeklapt "moet zijn"... ik gok van niet...

--edit:
Oh ja en bij het hele Cardo vs Sena verhaal...
Nexx X-Com 1 en 2 zijn van Sena, Schuberth SC1 is ook Sena....
Maar niet alle "OEM Intercom" is Sena tech... er was er eentje in een bepaalde serie die was dan van Cardo, maar kan niet meer herinneren welke.
 
Super duidelijk bedankt!

Ik heb nog wel een vraagje ik zag dat bij bepaalde modellen een antenne zit, moet deze altijd uitgeklapt worden of is dat niet per se nodig om het te laten werken? Ik ken mezelf namelijk en als ik mn helm af doe kan ik nog wel is makkelijk ergens aan blijven haken oid aangezien ik m dan waarschijnlijk vergeet terug in te klappen
Denk dat die klapbare antenne geen succes was, deze zat o.a. op de Sena 20S en is vervangen door een klein vast knobbeltje op de vervanger, de 20S EVO
 
Maar niet alle "OEM Intercom" is Sena tech... er was er eentje in een bepaalde serie die was dan van Cardo, maar kan niet meer herinneren welke.
Volgens mij waren de eerste Schuberth sets van cardo (die in de kraag), en dat was ook geen succes. Denk niet 100% vanwege toemalige cardo technolgie, maar de juiste knopjes waren ook moeilijk te vinden.
 
Allright duidelijk, grote kans dat ik dan ga kiezen voor een Freecom 4+ en dan het duo pack koop. Die kan ik dan met een maat van me aanschaffen wat weer in de prijs scheelt
 
Ik heb zelf de Cardo Freecom 2+. Hele prettige set verder, alleen het RDS gedeelte bij mij werkt dus echt niet. Rij ik hier weg met Radio2 ingeschakeld (88.2 MHz, Midden-Limburg). Als ik dan naar het zuiden rij dan wordt de ontvangst in de buurt van Brunsum toch wel slecht. Af en toe zelfs een duitse zener er doorheen. Ik zou dan eigenlijk verwachten dat de RDS dan een andere sterkere frequentie zoekt voor radio2. (93.4 of 97.2 MHz. Maar dat gebeurt dus niet. RDS is ingeschakeld in de Cardo app. Iemand een idee hoe ik dit wel werkend kan krijgen?
 
Nieuwste firmware erop want verder kun je weinig aan die dingen ‘prutsen’...

Heel misschien je luidspreker bedrading anders leggen want die wordt als antenne gebruikt.

Mijn Midland doet het wel goed, ik hoor ff wat ruis/toontje als hij overschakelt naar een sterkere zender. Van de andere kant lijkt me dat al die dingen uitgerust zijn met dezelfde FM-chip.... :?
 
Ik heb hem afgelopen week wel ge-update. Dus misschien dat het nu wel werkt. Maar hetnis nu even niet het weerman dat uit te proberen 😂
 
Ik heb zelf de Cardo Freecom 2+. Hele prettige set verder, alleen het RDS gedeelte bij mij werkt dus echt niet. Rij ik hier weg met Radio2 ingeschakeld (88.2 MHz, Midden-Limburg). Als ik dan naar het zuiden rij dan wordt de ontvangst in de buurt van Brunsum toch wel slecht. Af en toe zelfs een duitse zener er doorheen. Ik zou dan eigenlijk verwachten dat de RDS dan een andere sterkere frequentie zoekt voor radio2. (93.4 of 97.2 MHz. Maar dat gebeurt dus niet. RDS is ingeschakeld in de Cardo app. Iemand een idee hoe ik dit wel werkend kan krijgen?
werkte bij mij ook niet goed op de Cardo, en nu ook niet op de Sena. Dacht ook dat je dan eigenlijk twee ontvangers nodig hebt, hoe weet het anders welke de sterkere is? En twee ontvangers zitten er zeker niet in. Het RDS signaal bevat wel een lijstje van AF (alternatieve frequenties), maar hoe weet het ding welke die moet pakken? Ik heb nu TuneIn op de telefoon en luister internetradio. Dataverbruik valt gigantisch mee, en is gewoon leuk je favoriete radio en nieuws in het buitenland te kunnen horen. Ik heb ook geen advertenties zoals op spotify free
 
Ander vraagje. Ik heb de Cardo Freecom 2+. Als mijn vriendin de Cardo Freecom 1 + koopt, kunnen wij dan met elkaar communiceren als zij bij mij achterop zit?
 
Ander vraagje. Ik heb de Cardo Freecom 2+. Als mijn vriendin de Cardo Freecom 1 + koopt, kunnen wij dan met elkaar communiceren als zij bij mij achterop zit?
Ik heb de 4+, volgens mij staat het getal voor het maximale aantal andere Cardo’s waar je mee kunt connecten.
 
Ik moet zeggen, ik heb best lang met een Interphone V6 gedaan, maar de accu hiervan begon toch wel snel leeg te gaan. Dus ik heb een andere Chinees gekocht:
€ 19,41 22%OFF | 1 Pc Grote Batterij 1500Mah Helm Headset Bluetooth 5.0 Motorfiets Intercom 1000M Draadloze Waterdichte Interphone Headsets

Moet zeggen, ben tevreden over geluid, bediening, enz.
Alleen zijn de oorspeakers wel een stuk dikker dan ik eerst had en dat begint een beetje pijn te doen na een paar uur. Misschien op zoek naar een paar plattere die matchen qua stekker.
 
Ik moet zeggen, ik heb best lang met een Interphone V6 gedaan, maar de accu hiervan begon toch wel snel leeg te gaan. Dus ik heb een andere Chinees gekocht:
€ 19,41 22%OFF | 1 Pc Grote Batterij 1500Mah Helm Headset Bluetooth 5.0 Motorfiets Intercom 1000M Draadloze Waterdichte Interphone Headsets

Moet zeggen, ben tevreden over geluid, bediening, enz.
Alleen zijn de oorspeakers wel een stuk dikker dan ik eerst had en dat begint een beetje pijn te doen na een paar uur. Misschien op zoek naar een paar plattere die matchen qua stekker.
Kan je de gaten in je schuim in je helm nog dieper maken, mss met een hete lepel?
 
Ik moet zeggen, ik heb best lang met een Interphone V6 gedaan, maar de accu hiervan begon toch wel snel leeg te gaan. Dus ik heb een andere Chinees gekocht:
€ 19,41 22%OFF | 1 Pc Grote Batterij 1500Mah Helm Headset Bluetooth 5.0 Motorfiets Intercom 1000M Draadloze Waterdichte Interphone Headsets

Moet zeggen, ben tevreden over geluid, bediening, enz.
Alleen zijn de oorspeakers wel een stuk dikker dan ik eerst had en dat begint een beetje pijn te doen na een paar uur. Misschien op zoek naar een paar plattere die matchen qua stekker.
ik denk dat je niet weet dat je de accu gewoon kan vervangen van je Interphone v6 . zie hier onder.
 
Na de berichtjes van afgelopen weekend over de Ali BT setjes was ik eigenlijk van plan om zoiets te bestellen, maar was ongeduldig en zag ook goede ervaringen over de Cardo Freecom 2 +, dus die gisteren maar besteld, was vanmiddag al binnen en heb die meteen maar ingebouwd.

Inbouw was eigenlijk zo gedaan, viel me niet tegen. Had niet verwacht dat de clip bevestiging zou passen op de Neotec II, en had er rekening mee gehouden dat ik moest plakken.
Maar zoals te zien op de foto's zit 't gewoon strak en stevig genoeg.

IMG20210414181848.jpg

IMG20210414182931.jpg

IMG20210414183422.jpg

IMG20210414183457.jpg


Het upgraden van de firmware kostte me meer tijd dan het inbouwen in de helm.
IMG20210414181925.jpg


Eerste indruk wat betreft pairen van Zumo 660 en telefoon zijn goed. Hoe het geluid klinkt tijdens rijden moet nog getest worden.

PS: @Sjefman zijn youtube filmpjes hebben ook geholpen 8-)
 
Freecom 2+ ben ik heel tevreden mee, een hele grote vooruitgang tegenover de Ali setjes. Alle waar naar zijn geld.

En thnx, blij dat iemand iets aan mijn gepruts heeft! _O- *D
 
Toch even melden wat een bullshit het wel niet is dat Sena en Cardo elkaar zo afstoten eigenlijk op de markt, als in dat hun mesh niet werkt met de ander, heb me voor school een tijdje verdiept in dat soort technologie en de werking van de twee stukken zijn wel 90% identiek zijn.

Maar goed, ik heb zelf een Sena 50 omdat simpelweg mijn vrienden ook een Sena hebben en ben er wel blij mee voor de rest.

Alleen wat ik mij afvroeg is of er iets van een afstandsbediening is voor de Sena 50, er was ooit een handlebar remote voor de oudere Sena om vanuit je stuur tussen muziek te schakelen of volume te regelen en vroeg me af of daar een alternatief voor is voor de Sena 50
 
Terug
Bovenaan Onderaan