Bluetooth intercom/headset ervaringen

Bascy

MF'er
21 aug 2001
50
0
Eindhoven
Het wordt tijd om mijn helm te vervangen, en aangezien de bekabeling van mijn huidige autocom headset gebroken is, ben ik ook aan het rondkijken naar een alternatief hiervoor.

De bluetooth systemen zien er erg aanlokkelijk maar ik vraag me af wat de ervaringen hiermee zijn. Ik zoek een systeem waarmee de muziek van mijn telefoon kan horen, en kan communiceren met mijn vrouw achterop (bike2bike is niet nodig)

- Hoe lang doe je met een accu lading?
- Kun je het ding gebruiken terwijl hij op de motor aan 12v ligt?
- Storingsgevoeligheid?
- Werking van VOX
- Verstaanbaarheid bij hogere snelheid

Kan iemand hier meer over vertellen?

gr
Bas
 
Ik roep het niet vaak, maar hier zijn dus best wel veel topics over,
dus zoek die even op alsjeblieft.
 
Heb gezocht maar vond vooral topics uit 2009 of ouder .. die leken me niet echt representatief voor de huidige staat van de techniek...
 
Ik heb een Cardo scala G4... Perfect!
-accu gaat meer dan een week mee. dagelijks gebruik à 1uur
-Geen idee
-Nog nooit last gehad van storingen of wat dan ook
-werkt prima
-Op de snelweg ben ik prima te verstaan. andere kant hoort wel ruis. maar het is te doen.
als ik normaal rij, vraag ik mensen altijd om het kort te houden "omdat ik op de motor zit" en krijg dan regelmatig verbaasde reacties
 
Ik heb een interphone F4, maar ondertussen is er al een nieuwere versie uit.
Ik heb ooit op een ander forum een "reviewtje" geschreven, als je wilt (en als het mag) link ik wel even.
 
Ben wel geinteresseerd in de link ;-)

Had inmiddels al de Interphone F5 en de Midland BT gevonden als mogelijke kandidaten
 
Er zijn meer topics hierover. Ik ben juist van Bluetooth naar Autocom gegaan. Voor mij veel betere kwaliteit, geen pukkel op mijn helm en geen gedoe met het opladen van die dingen op vakantie. Een portofoon zonder Bluetooth gaat daarbij ook nog eens veel langer mee. Ik kan nog wel een boompje optuigen met onze BT ervaringen.
 
Ik heb de Ncom van Nolan/Xlite. werkt erg goed en is mooi weggewerkt in de helm.
Echter de Nolan N85 die ik erbij heb gekocht is niet bepaald een stille helm , pasvorm is goed en het zonnevizier is een leuke gadget maar voor mij geen nolan meer.

Weet niet of de n86 goed getest is
 
Cardo Scala Teamset Pro.........ik ben écht een zeikerd mbt kwaliteit, deze is gewoon goed.....Heb ze gekocht bij BlueCool voor iets van 199
 
Ik ga dit topic ook volgen. Ik wil een BT-headset zodat ik de aanwijzingen van de navigatie binnen kan krijgen en ik wil communiceren met mijn maat onderweg. Ik heb een Shark-helm en Shark heeft een eigen headset, maar die kan niet communiceren met andere systemen (maat heeft een Nolan).
 
Laatst bewerkt:
Heb toevallig vandaag een Interphone F2 gekocht op de beurs wegens het solo rijden.

Met de garantie dat die perfect zou werken met mijn iphone en tomtom app over bluetooth.

Headset zit netjes aan de zijkant van de helm alleen jammee dat er geen montage set bij zit om de bekabeling intern netjes weg te werken en dan ook nog kabeltje voor de navigatie want deze ondersteunt blijkbaar het benodige a2dp protocol
toch niet. Aux kabel die erbij zat heeft al kabelbreuk dus moet nu al een nieuw aux kabeltje kopen en heb gelukkig een iphone mount voor de R6 gevonden zodat ik toch nog mijn navigatie goed kan gebruiken.

Heb het nog niet kunnen testen tijdens het rijden maar dat komt wel. Hoop dat het niet al teveel af leid van het rijden maar je moet iets als je naar elke rit 4-5 gemiste oproepen hebt en voor die 85 euro koop ik wel een kabeltje extra van +- 5 euro.

Als het goed werkt volgende week (vertrouwen in het weer) dan post ik een review ervan.


Hij staat alweer te koop.

Had een set voor de integraal helm nodig en de navigatie werkt niet 2 punten waar ik niks aan heb dus mag hij ook weg.
 
Laatst bewerkt:
Scala G9 en ideale headset voor muziek, ik ging altijd met in-ear maar sinds Scala doe ik oordopje en muziekje via G9 .. echt ideaal.. ook voor communiceren met je vrienden uiteraard
 
Hier een Nolan N103 met N-Com BT systeem.

Na ruim 2 jaar gebruik nog steeds tevreden over het gebruiksgemak en de kwaliteit, zeker ivm de Cardo Scala prul die ik hiervoor had.
Toen die voor de 2-de keer in 1 jaar weer eens kaduk was door waterschade -kan ie niet tegen meneer!- heb ik wijslijk maar naar een waterdicht alternatief gezocht en dit dus ook gevonden bij het N-Com systeem.

Het N-Com gebeuren laat zich ook na weken standby heel makkelijk koppelen met de navigatie, smartphone of een 2-de helm. Het enige serieuze nadeel van al die merkeigen systemen is dat het enkel op 1 bepaald model helm past, dus nieuwe helm = nieuwe intercom. ;(
 
Hier ook ook een Scala Rider gebruikt.
Deze is na 2 jaar (nauwelijks) gebruikt te zijn ook overleden. :(
Deze is na een paar regenbuitjes er mee gestopt.
Ze zijn dus klaarblijkelijk niet waterdicht. |(

Op dit moment nog geen vervanger, maar mss komen er nog goede alternatieven.
 
Ik zal dit topic ook volgen, ben ook op zoek naar een intercom. Vooral goed geluids kwaliteit is dan heel belangrijk voor mij. Een centraal topic over intercoms/headsets zou niet verkeerd zijn.
Zover op mijn lijstje als mogelijke sets zijn de scala rider, nolan en midland. Nadeel is, dat zover blijkt kost de kwaliteit ook wat.
 
Hiero goede ervaring met de Sena SMH5. Navi-aanwijzingen en muziek vanuit de Zumo 660 en intercom met reisgenoot. Regenbestendigheid helaas ook bewezen.
 
Dit is mijn ervaring met een set van Sena. Ik gebruik hem nu nog steeds vrijwel elke dag. Topding, erg blij mee. Ik gebruik hem 95% van de tijd om muziek te luisteren maar bellen bij normale snelheden kan prima. M'n uitlaat maakt een beetje teveel herrie helaas om bij wat hogere snelheden ook verstaanbaar te zijn.

Ik heb hem niet aan de accu hangen, maar ik haal ongeveer 10 uur uit een lading schat ik. Het kan ietsje minder zijn. Verder totaal geen storing, het geluid is erg helder en prima verstaanbaar. Muziek is ook erg duidelijk, het is geen onluisterbare waas . Zoals eerder gezegd is m'n uitlaat de beperkende factor. Maar als ik door de stad rijdt denken mensen altijd dat ik in de auto zit, maar meer niet.
 
Ik heb ook een n com systeem. Werkt goed. Maakt altijd ontvangst met telefoon en navigatie.
Werkt eenvoudig en is goed waterdicht. Daarnaast past het ook superstrak in de helm ipv z'n grote puist op de rand
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook aan het kijken naar een setje voor mij en vriendinlief (achterop) tijdens de vakantie. De Sena SMH5 is betaalbaar voor een duo setje (210 euro geloof ik) en geluidskwaliteit is prima volgens deze youtube video.
 
Terug
Bovenaan Onderaan