Bluetooth intercom/headset ervaringen

Bij de SMH5 zit standaard de microfoon aan een beugeltje, die met draadje is los bij te bestellen. Zou me niet verbazen als dat bij de 10 ook zo is. Dat sponsje gaat los over de microfoon, ik weet niet of die bij een microfoon-aan-een-draadje ook wordt meegeleverd.

De beugel is ook voor jet-helmen, dan helpt het sponsje om windgeruis te onderdrukken. Bij een integraal of gesloten systeemhelm is dat niet zo'n probleem, maar daar kan het sponsje helpen om 'consumpties' op te vangen ;)
 
Zo jammer dat ik een integraalhelm heb, en mn partner een systeemhelm, aan zo'n combi-set heb ik dus niets, mits ik een mic-beugel tegen mn kin wil hebben... (die onder de helm doorloopt).

Iemand die weet of motorzaken de 2 versies ze ook als "set" willen verkopen? Nu ben ik dus zo'n 70 euro meer kwijt...

Discriminatie is het!

ps. Zit naar een SHM10 te kijken....

Oke, zit nog niet lang genoeg achter internet....

Heb het al gevonden : SMH10 Dual pack with universal microphone kit...... dus beide opties.
a la 389 euro
 
Laatst bewerkt:
Hier ook ook een Scala Rider gebruikt.
Deze is na 2 jaar (nauwelijks) gebruikt te zijn ook overleden. :(
Deze is na een paar regenbuitjes er mee gestopt.
Ze zijn dus klaarblijkelijk niet waterdicht. |(

Op dit moment nog geen vervanger, maar mss komen er nog goede alternatieven.

Vreemd, rij iedere dag woon-werk regen of niet. En in 2 jaar al de nodige buien meegemaakt in dit land, ding zit gewoon altijd erop, altijd muziek op.
Nooit problemen
 
We hebben inmiddels vorige week een beslissing genomen: Bij de aanschaf van twee nieuwe helmen (Nolan N104) heeft Rob Groenevelt ons lekker kunnen maken voor twee Sena SMH5 setjes. En hij gaat ze voor ons inbouwen (dat scheelt weer hoop gepriegel waar ik niet goed in ben).

Met een beetje mazzel kunnen we ze morgen ophalen!! En dan denk ik maar thuis mee gaan spelen of in de auto, want het wordt echt geen motorrij weer dit weekend :-(
Zodra je de helmen terug hebt, zou je een paar fototjes kunnen plaatsen van hoe de Sena's ingebouwd zitten? (Je kan het plaatsen in dit topic, maar het Nolan N104 is ook een relevante plek.)

Ik heb ook een N104 en ben wel benieuwd of dat een beetje netjes gaat worden :). (Sommige intercoms werden een gevalletje "Natuurlijk kan dat meneer!", gevolgd door een verhaal over stukjes plastic uit je helm zagen...)
 
Laatst bewerkt:
Zo jammer dat ik een integraalhelm heb, en mn partner een systeemhelm, aan zo'n combi-set heb ik dus niets, mits ik een mic-beugel tegen mn kin wil hebben... (die onder de helm doorloopt).

Iemand die weet of motorzaken de 2 versies ze ook als "set" willen verkopen? Nu ben ik dus zo'n 70 euro meer kwijt...

Discriminatie is het!

ps. Zit naar een SHM10 te kijken....

Oke, zit nog niet lang genoeg achter internet....

Heb het al gevonden : SMH10 Dual pack with universal microphone kit...... dus beide opties.
a la 389 euro
Dat "probleem" heb ik dus ook: Ik intergraalhelm, vriendin systeemhelm.
Ik ga dus ook voor jou oplossing *O*
 
Hallo,

Ik lees hier ondertussen al even mee en heb mijn voorkeur gegeven aan de smh5 aangezien de kosten en toch voldoende mogelijkheden.
wat voor mij niet duidelijk is dat is of je de smh5 kunt koppelen aan meerdere toestellen tegelijk.
Dus kan ik hem koppelen aan mijn telefoon voor mp3 en aan mijn navigatie tegelijk.
Wie helpt mij uit de brand alvast bedankt

Groeten
 
Zo jammer dat ik een integraalhelm heb, en mn partner een systeemhelm, aan
De microfoon aan een beugeltje kan ook in een integraal. Zo zit het bij mij ook.

SMH10R: kan zijn dat de NL verpakking anders is, iemand was ergens tegen gekomen dat de SMH5 met beugel en kabeltje of juist kabeltje geleverd werd. In de verpakking zat allleen beugeltje. Wat zoals genoemd geen probleem is.

Meerdere apparaten: zie mijn eerdere post: het kan zijn dat we niet diep genoeg gegraven hebben, maar zo op het eerste gezicht paired een 5 met één apparaat (telefoon OF gps). Een Zumo 660 heeft ingebouwde mp3 speler dus voor mij is 1 voldoende 8-)
 
~[/quote]
Zo jammer dat ik een integraalhelm heb, en mn partner een systeemhelm, aan zo'n combi-set heb ik dus niets, mits ik een mic-beugel tegen mn kin wil hebben... (die onder de helm doorloopt).

Iemand die weet of motorzaken de 2 versies ze ook als "set" willen verkopen? Nu ben ik dus zo'n 70 euro meer kwijt...

Discriminatie is het!

ps. Zit naar een SHM10 te kijken....

Oke, zit nog niet lang genoeg achter internet....

Heb het al gevonden : SMH10 Dual pack with universal microphone kit...... dus beide opties.
a la 389 euro
~
je zou kunnen wachten de scala rider Q3 komt binnenkort uit en hier zitten bij de microfoons bij
 
Dat "probleem" heb ik dus ook: Ik intergraalhelm, vriendin systeemhelm.
Ik ga dus ook voor jou oplossing *O*

De Interphone F5 Twinpack levert voor elke communicatie-unit twee microfoons. 1 microfoon voor een integraalhelm en 1 voor een systeemhelm. In het Twinpack zitten dus 4 microfoons.
 
Ik voel ik voel hmmmmm

Dat ik de Scala Q3 ga kopen volgende week...

Dank TomTukker!
 
Laatst bewerkt:
1) De Scala kan men losklikken dus makkelijker te laden denk ik, bij de SMH10R moet de voeding bij de helm?
2) ong. 50 euro goedkoper.
3) Los te klikken ivm diefstal. (mocht je je helm ergens achter moeten laten).

Moet zeggen dat ik beide opties nog niet fysiek gezien heb. Ik wacht zoiezo nog tot de Q3 uit is, en dan maar eens de kogel door de helm euh kerk schieten.
 
Net niet veel meer dan dat voor mij het verschil tussen 359 en 425 (G9) euro uitmaakt.

Zo, weet niet of de zin wel klopt...

Wilde niet teveel richting de 400 euro gaan voor een stukje plastic, chipje en 3 knoppen....
Kan je ook een handgebarentaal-cursus voor kopen :
(Flauw, maar toch soort van grappig).
 
Ik heb een parrot sk2000 (handsfree). En ik ben er zeer tevreden over (telefoon, muziek en radio + afstandsbediening op het stuur --> geweldig)

nu heb ik binnenkort een headset nodig voor een passagier en ik zat te denken wat ik zou kunnen gebruiken met mijn huidige set...

1. ik weet dat er bluetooth walkie talkies bestaan, maar ik weet niet zeker welke aan te raden is.

2. er bestaan bluetooth hubs waarmee je handsfree sets kunt koppelen.

Ik denk dat 1 aan te raden is omdat het flexibeler is. Iemand die een walkie talkie kan aanraden?
 
Vandaag twee Interphone headsetjes ontvangen van Baas.b , net even in huis getest: werkt prima!


Beide eigen telefoon eraan gepaired , dus eigen muziekje en als we willen lullen ram op de knop :)

*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan