Bluetooth oordoppies VS communicatieset

Kleurendoof

Luid typen AUB
18 nov 2018
2.319
9.937
Sudwest Fryslân jawis
Ik rijd sinds kort met Bluetooth oordoppies van mijn Chinese vriend Ali. Telefoon als navigatie/muziek speler/flitsmeister.

Wat is volgens jullie het grote voordeel van een volwaardige communicatieset behalve uiteraard het communiceren met je bijrijder/andere rijders?

Geluid van de doppies is best prima.
Alleen bij het afdoen van de helm geeft zo'n dopje zich wel eens over aan de zwaartekracht.

Ik ben gewoon even benieuwd naar de ervaringen.
 
Wat je dus eigenlijk bedoeld is het verschil tussen speakers in de helm en speakers in je oren. Het grote voordeel is dat de speakers in je oren een beter geluid opleveren. Maar rijd je normaal met oordoppen in dan ervaar je met de in ear speakers wel meer windgeluid.
In mijn helm heb ik speakers ingebouwd en daar zit het zelfde stekkertje aan als aan de in ear speakers. Dus ik kan zelf kiezen wat ik wil. En ik kan kiezen tussen intercom om alleen Bluetooth dingetje voor muziek.
 
Geven speakers in je oor geen problemen met het opzetten en afnemen van je helm ?
Het kabeltje maar ook de harde gebogen stukjes van de speakers zelf ?
Tenslotte hangt er altijd iets uit je oor wat door de helm wordt meegetrokken .
 
Ik draag altijd optoplasticen tegen gehoorbeschadiging. Daarom zijn dopjes niet geschikt voor mij.
 
De draadje doe ik om de oren, hang ze er dus overheen en de helm zet ik op een bepaalde manier op dat ze er niet uitgetrokken worden. Moest wel even zoeken naar een setje dopjes die voor mij geschikt waren. De dopjes die appel levert bij de iPhone zijn waardeloos voor mij, passen voor geen ene meter. Sluiten ook niet af en zijn ban keihard plastic.
 
Ik draag altijd in-ear oordopjes met draad; die hebben minder last van de zwaartekracht ;).

Opzich wil ik wel een mooi inbouwsetje, maar kan mij nog niet over de prijs heen zetten. Het lijkt me fijn om de normale motoroordoppen in te hebben en toch muziek te kunnen luisteren.
 
Heb het eens geprobeerd met een bluetooth dopjes van onze chinese vriend, maat roen ik mijn helm opdeed zat dat dus absoluut niet prettig. Nu heb ik een communicatieset en dus losse speakers in de helm ingebouwd en dat wertk perfect.
Grootste voordeel is dat i k vaak met een TomTom rijdt en deze communicatieset zowel met de TomTom als met mijn telefoon kan verbinden. En dat werkt echt allemaal perfect samen
 
Ik gebruik allebei in twee dezelfde helmen (Shark evo one 2). M'n woonwerk-helm zit een comm-set van Snell (Xlmoto) ingebouwd. Deze gebruik ik met siliconen oordopjes voor de windruis op de snelweg. Mijn andere helm gebruik ik voornamelijk voor hobbymatige (plezier) ritjes, dan heb ik minder met windruis te maken en gebruik ik een setje Jaybird oordopjes in combinatie met Alie foamtips. Dit is heel comfortabel.
De oordopjes is wat meer gedoe met het draadje tussen beide kanten met op en afzetten van de helm. Het geluid is echter veel beter dan de comm-set. Ik luister ook altijd muziek als ik de oordopjes in heb.
 
Laatst bewerkt:
Screenshot_20200716-094205~2.png
Dit zijn de doppies welke ik gebruik.
Opzetten van de helm is geen probleem maar bij het afdoen valt er nog wel eens een uit.
Het stukje windruis is inderdaad wel een punt. Daar helpt dit niet tegen.
 
Mensen als jullie tevreden zijn met de ingebouwde headset vermeld hier het merk.
Heb al een keer die van apple gebruikt maar zat niet lekker
Helm is een Shoei Jet helm model 2020
 
Mensen als jullie tevreden zijn met de ingebouwde headset vermeld hier het merk.
Heb al een keer die van apple gebruikt maar zat niet lekker
Helm is een Shoei Jet helm model 2020
Midland BTX1 Pro, werkt samen met iPhone..IOS 12....;) en TT550....in de shoei neotec 2.

Afgelopen zaterdag op de A1 rijdend met FM radio gaat ook prima....gelukkig wat afleiding als je dom 100 mag rijden.

Inmiddels met de app de Midland netjes afgesteld mbt volume (agc) en navi aanwijzingen.
 
Freecom 4+ erg tevreden over.
Wij gebruiken ze echter wel vooral voor communicatie.
Hiervoor een Sena SMH 5, maar in plaats daarvan kun je beter bij Ali shoppen.
 
Ik rijd sinds kort met Bluetooth oordoppies van mijn Chinese vriend Ali. Telefoon als navigatie/muziek speler/flitsmeister.

Wat is volgens jullie het grote voordeel van een volwaardige communicatieset behalve uiteraard het communiceren met je bijrijder/andere rijders?

Geluid van de doppies is best prima.
Alleen bij het afdoen van de helm geeft zo'n dopje zich wel eens over aan de zwaartekracht.

Ik ben gewoon even benieuwd naar de ervaringen.

Bij mijn weten zijn bluetooth oortjes geen gehoorbescherming is meen ergens gelezen te hebben dat het in Frankrijk zelfs verboden is om op deze manier rond je rijden. Verkeersregels Frankrijk - Bekijk het overzicht - ANWB - zie hoofdstukje over oortjes - Het lijkt mij dat dit ook geldt voor motoren. Frankrijk wel een beetje een jank-land aan het worden vwb dit soort regeltjes.. Ik heb lang rondgereden met bluetooth oortjes en ben sinds 2 maanden over op een ingebouwd com-systeem van sena die pasklaar is voor mijn helm en dat is echt super. Oortjes willen onderweg nog wel eens gaan wandelen en hebben gewoon niet de bescherming voor je gehoor die gehoordbeschermers van bijv. alpine hebben.
 
Bij mijn weten zijn bluetooth oortjes geen gehoorbescherming is meen ergens gelezen te hebben dat het in Frankrijk zelfs verboden is om op deze manier rond je rijden. Verkeersregels Frankrijk - Bekijk het overzicht - ANWB - zie hoofdstukje over oortjes - Het lijkt mij dat dit ook geldt voor motoren. Frankrijk wel een beetje een jank-land aan het worden vwb dit soort regeltjes.. Ik heb lang rondgereden met bluetooth oortjes en ben sinds 2 maanden over op een ingebouwd com-systeem van sena die pasklaar is voor mijn helm en dat is echt super. Oortjes willen onderweg nog wel eens gaan wandelen en hebben gewoon niet de bescherming voor je gehoor die gehoordbeschermers van bijv. alpine hebben.
Knappe bromsnor die oortjes in een helm weet te spotten. Maar zo te lezen mag dat inderdaad niet.
 
Gisteren bij amazon deze besteld
Vast en zeker dat er betere op de markt zijn maar wil het eerst uitproberen.
Freedconn
Voor 6 tientjes kun je het proberen, ik was 160 kwijt voor mijn Midland geval. En belangrijkste na gepiel met SW update en app instellingen werkend gekregen.

Ik rij nu een paar maand mee rond en FM radio erbij is wel een pluspunt. Niet tijdens de kronkelroutes maar lange stukken op de snelweg een aangename afwisseling...je wordt er vrolijk van als je constant 100 moet rijden....
 
Ben heel benieuwd! Leuke prijs.
Heb ze vanaf 21 juli geprobeerd maar ben er niet helemaal tevreden over. Tomtom 550 met Freedconn se werkt maar het geluid is zacht Iphone en Freedconn werk ook maar ook hier is het geluid zacht.
Vorige week zondag Iphone en Freedconn met gebruik van mp3 werkte goed vanaf dinsdag niet meer
Voor navigatie is hij te zacht als je boven de 50 km per uur rijd hoor je niets meer. Dat is lastig als je aan het toeren bent 100 km per uur rijd en je rechts af moet slaan en je hoort niets.
Vandaag het zelfde bij gebruik Iphone en freedconn geluid te zacht ook de radio van freedconn zelf is veel te zacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan