Blunder!

mel

MF veteraan
16 jul 2006
4.184
0
Eindhoven
Kheb zaterdag voor 't eerst op m'n kawa gereden. Net m'n rijbewijs gehaals en natuurlijk strak in het (nieuwe en natuurlijk zwart met kawa groene pak) richting valkenswaard, terrasje pakken en na een tijdje zou ik via Borkel en Schaft naar de Achelse kluis (België)rijden en zo terug naar huis, mis ik een afslag en kom ik in Achel uit, dus via Achel naar
Hamont naar Budel. Net in Budel aangekomen houdt de motor ermee op,
sputter, sputter sput. Sta ik daar langs de kant van de weg, ik sta daar te
klooien stopt er een motorrijder. Of ik problemen had, ja enorm! Hij deed
het nie meer. Vraagt ie of ik nog genoeg benzine hebt, tank open, schud
schud (en heel zachtjes klots klots) nee, niet veel meer dus.....rooie kop als gevolg. Tank op reserve gezet en naar de pomp gereden. Getankt en via een omweg naar huis. Rij ik
de oprit op, staat daar die motorrijder!!! Wat blijkt nou? Is dat het man
van mijn nichtje en ik had dat dus niet gezien (en ik had m'n helm op gehouden)! Hij had zich de hele weg
afgevraagd wie ik nou was, want hij kende me ergens van. Toen besloot ie
maar op de koffie te gaan bij ons pap en mam. Kom ik daar de plaats op
gereden. toen wist ie het weer.
Ik heb weer wat geleerd, zonder benzine rijdt ie niet en kijk voortaal of er nog wat in de tank zit! (duh!)
 
_O-

Had ik ook 1e dag dat ik mn rbw had, ben er wel achter gekomen dat ik 200 km met een volle tank kon rijden met mn ZZR :P

Rij ze en hou dus je km stand goed in de gaten ;) :]
 
Zal je noooooit weer gebeuren, geloof me ;)
[me]pork heeft ooit een half uurtje gereden met de choke er vol op... B| elke rontonde en bocht was een hel :o [/me]
 
Tja, stond 70 km op de dagteller maar vorige eigenaar had 'm dus niet teruggedraaid....en ik had niet gekeken hoeveel er nog in de tank zat. maar nu zit ik tjokvol en ga ik vanavond lekker scheuren!
 
Ikzelf niet zo. Vrienden om me heen en m'n ouders wel, die vinden het heerlijk dit verhaal in geuren en kleuren rond te bazuinen
 
_O- Ach zonder bezine is beter dan dat de fiets echt kapot is toch?? En inderdaad dit gebeurt je geen tweede keer meer.........toch :?
 
Jeps ik ook meteen eerst keer.
Ik dacht dat me dealer hem wel op reserve had gezet niet dus.
Helemaal droog :P
Gelukkig was der een camping dichtbij *O*
 
Een keer bijna, miste de afslag van benzine station. 5 km verder de volgende gepakt. Reed niet echt soepel meer op alleen benzine dampen. |(

Wel daarna even benzine filter gecontroleerd. Als je hem zo leeg rijd en er zit nog troep in de tank wil je filter wel verstopt kunnen gaan zitten.

:] ook ietje minder met verstopt filter .... ervaring

gefeliciteerd overigens met je motor.

:W
 
Hoelang rijden jullie op de choke met dit weer :? .


Alleen met starten. Klein minuutje laten lopen en dan eraf. Geen probleem.
Wat een verhaal joh, hoe groot is die kans dat je doe man tegenkomt.
Maar inderdaad beter dat het de benzine was :Y
Kun je weer vrolijk verder :]
 
Mij ook jaren geleden gebeurd, lekker aan het rijden opeens prut, prut, prut,
stilgevallen, starten lukte net, gas geven uit. Mijn dagteller stond toch niet op
tanken.....
Alles nagekeken...., dacht ik, bel een vriend, die vraagt nog heb je wel benzine,
ja hoor!!!
Die komt met aanhanger. Poogt hem nog eens te starten, aan geeft gas uit!
"Je hebt geen benzine!!" kijken en schudden, neen, had geen benzine meer.

Hoe lang hebben ze daar niet over gelachen....... *D *D *D

Is me nooit meer gebeurd!! :] :]
 
Ach ja, een blundertje hebben we volgens mij allemaal wel eens gehad.
Zo had ik laatst mijn accu leeg getrokken door telkens de motor te starten (om het geluidje te laten horen) als er iemand kwam kijken en er vervolgens niet mee te gaan rijden.

Wil een maat van me er een rondje op rijden... start ie niet |(
Heb hem toen even aangeduwd en hem een groot rondje laten rijden (mag zelf nog niet, geen rijbewijs ;( ).
 
Deze situatie heb ik eens gehad met een proefrit; nog geen 10 km later pruttel, horten en stoten op snelweg. Ik stoppen en denken; dit overkomt mij weer. Stil op de vluchtstrook. Een vriendelijke bmw rijder checkt alles; tank op reserve gezet en rijden. Toch die motor niet gekocht, had er toch niet zo een goed gevoel bij ;)
Wie geeft er met een proefrit een lege tank mee :X
 
is in ieder geval wel een 'echte' motorrijder..... hij stopt tenminste....voor hetzelfde geld had je hem herkent terwijl hij doorreed.... :X

En choke: na 200m eraf.....ook in de winter (voorbij het eerste stoplicht dus...)
 
Ach, bij mijn proefrit kreeg ik hem ook met bijna lege tank mee. Gelukkig vertelden ze het erbij, dus ik heb niet al te ver gereden... Wel ver genoeg om er zo verliefd op te worden dat ik hem meteen gekocht heb 8-)

@TS: Achelse Kluis ligt volgens mij maar voor de helft in België. Het ligt letterlijk op de grens... Vandaar dat Nederland nog steeds een officiële trappistenbrouwerij heeft, Achelse kluis heeft sinds een paar jaar een erkenning als echte trappist. Trouwens best lekker, ook na rijping in de kelder *D
Website van Achelse Kluis
 
kan gebeuren he. Ik moest in het begin ook ff kijken hoeveel km ik met 1 tank kon rijden. Stond dus ook stil op de A4 toen net voor het tankstation :+

Idd ook op z'n reserve gezet, en ff getankt. Sindsdien weet ik precies hoeveel ik op een tank kan rijden :]
 
Ach, bij mijn proefrit kreeg ik hem ook met bijna lege tank mee. Gelukkig vertelden ze het erbij, dus ik heb niet al te ver gereden... Wel ver genoeg om er zo verliefd op te worden dat ik hem meteen gekocht heb 8-)

@TS: Achelse Kluis ligt volgens mij maar voor de helft in België. Het ligt letterlijk op de grens... Vandaar dat Nederland nog steeds een officiële trappistenbrouwerij heeft, Achelse kluis heeft sinds een paar jaar een erkenning als echte trappist. Trouwens best lekker, ook na rijping in de kelder *D
Website van Achelse Kluis

ik kreeg hem helemaal vol afgetankt mee :}

kan gebeuren he. Ik moest in het begin ook ff kijken hoeveel km ik met 1 tank kon rijden. Stond dus ook stil op de A4 toen net voor het tankstation :+

Idd ook op z'n reserve gezet, en ff getankt. Sindsdien weet ik precies hoeveel ik op een tank kan rijden :]

ja idd, eerste x altijd ff kijken hoever je komt... alleen is het wle slim om bij 150 of 200 km al even te kijken hoeveel er nog in zit... desnoots maar rondjes rijden om het tankstadsion ben je er altijd in de buurt *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan