Blunder

ZeeSchors

MF veteraan
11 mrt 2008
1.007
0
Sint Annaparochie
Ja dat krijg er van. Zette ik mijn motor gister voor huis keurig vast aan de voorgevel. Stuurslot, ketting, hoes erover, ja klaar voor de nacht. Maar ja kom later thuis en wat denk je. Man lief had de hoes eraf gehaald. En vroeg of ik een accu test deed. Ik had de motor op parkeerstand gezet. Stom stom stom. |( Dus kon vanmorgen niet starten, accu leeg.

Nu de vraag wat is beter. De accu laden via druppelaar of starten met startkabels.

:] :]
 
Als ie totaal leeg is dan wil met de startkabels vaak niet. ANders een prima oplossing. Ik heb de laatste keer de ANWB gebeld en die zijn m komen starten, ging prima. Alleen bleek naderhand de accu te zijn overleden (geen verband want ik had een verkeerde oplader gebruikt op advies van de dealer...iets met gel enzo) Toen heb ik twee voorbijgangers aangewezen :Y :Y om me aan te duwen. Dat ging ook prima *O*
 
Startkabel/aanduwen kan als je daarna gelijk gaat rijden om je accu bij te laden (moet je wel een flink stuk rijden om hem weer flink op te laden) en anders zou ik toch kiezen voor een goede acculader ( optimate III b.v.) om de accu weer goed op te laden.
 
Laatst bewerkt:
Druppellader is niet om te laden, maar om de accu op conditie te houden als je hem lange tijd niet gebruikt.

Aanduwen, startkabels, jumpstarter of eventueel een gewone lader gebruiken en gaan rijden.
 
Wie gebruikt die parkeerstand trouwens ooit waarvoor die bedoeld is? Ik heb er twee keer (jaja, elzels en stenen en zo) een accu mee leeg getrokken, maar echt gebruiken, nou nee, nooit.

Los dat dan anders op, of laat de motor een luide piep geven als je dat %^#%$*@licht aanzet of zo

on-topic: aanduwen of startkabels, anders moet je te lang wachten
 
Terug
Bovenaan Onderaan