Blunder!

M'Thijs

Die hard MF'er
Donateur
28 nov 2003
924
105
Breda
Vanmorgen verslapen, dus met veel haast op de motor gesprongen richting m'n werk. Oh ja, benzine, moet nog tanken! Nou ja, dat doe ik vanmiddag wel, ik haal het makkelijk op de reservevoorraad. Dus ikke lekker toeren naar Den Bosch, om de spits te omzeilen het laatste stukkie door de polder, totdat... sputter..... sputter....blaaaaauuuhhhmmmm... sputter... uit! Ok, tijd voor reserve. Dus ik wil de kraan omdraaien, maar de kraan wou van niet. BLEEK IE AL OP RESERVE TE STAAN! Sta ik daar in the f#ckin' middle of nowhere, only cow's were laughin'...

Was ik waarschijnlijk na de vorige tankbeurt vergeten de kraan weer terug te draaien... |( |( |( STOM!! Voordeel: m'n collegae konden weer 'ns lachen toen ik ze belde of iemand ff met een jerrycan de polder in wilde rijden.... B|

Eind goed al goed, dit noemen we nou een leermoment!

;)
 
Laatst bewerkt:
Altijd minder als zoiets gebeurd...maar jij gaat dus pas tanken als je hem op reserve zet? waarom niet via dagteller of bezine meter (mocht je deze hebben)?

Groet
 
Gebruik de reserve liever voor noodgevallen, als je hem altijd gebruikt kun je je nog wel eens vergissen...maar volgens mij staat hij bij mij altijd op reserve en let ik altijd op de dag teller...

Heb het met mijn GS wel eens gehad en toen kon ik nog net naar het tankstion pruttelen over het fietspad :} gelukkig!
 
Heb het met mijn GS wel eens gehad en toen kon ik nog net naar het tankstion pruttelen over het fietspad :} gelukkig!
Ik en mijn vader hebben precies hetzelfde gehad met de xj, hoefde hem alleen maar naar de overkant te duwen.
 
Altijd minder als zoiets gebeurd...maar jij gaat dus pas tanken als je hem op reserve zet? waarom niet via dagteller of bezine meter (mocht je deze hebben)?

Groet

Dagteller doe ik ook vaak, maar niet altijd ;) Vergeet 'm wel eens na het tanken op nul te zetten, en je hebt toch een paar liter reserve, binnen 50 tot 75 km heb je echt wel een pomp! Maar je hebt gelijk: was een stomme actie! ;)
 
Daar heb ik nou wel eens nachtmerries over, gelukkig nog niet gebeurd (afkloppen...)

[me]cdegroot is wel blij dat-ie 2 reserves heeft...[/me]
 
tip: als je 'tankwangen' hebt; leg je motor dan schuin richting de kant v/h kraantje. De bezine stroomt/klotst dan over het middenschot (waar de framebuis loopt).

Of je zet er een kraantje in de andere wang bij :)
 
been there done that :+

volgens mij is bij mij het kunstof pijpje dat er in de kraan zit eruitgevallen en als ik hem op reserv draai dan is ie al leeg dus :-(

heb ik mezelf al 2 keer mee gehad , dat ik s`morgens om 6 uur richting werk liep te duwen :-(
 
Ja,ook ik ken dat: na de bekende verwissel-de-kraantjes truc (die van de vacuumgestuurde kranen weer 'manuals' maakt) hattik ineens geen reserve meer....
verdomd lullig als je voor een stoplicht staat en wilt optrekken als de brommert plots begint te sputteren... :(
Tsja: toch maar de kilometerstanden een beetje in de gaten houden dan hè?! ;)
 
Weet je wat dan nog het meest frusterend is?
die mewarige blik van medeweggebruikers bij het zien van je ouwe brommert en die blik van:"koop toch eens iets nieuws en betrouwbaars,dit gaat stuk dat snappie toch zelluf?!",terwijl je alleen maar droog staat....(als in: zonder benzine dan.. ;) )
 
hehe probleem is dat ik 't niet heb als ik droog sta, maardat de medeweggebruiker gelijk heeft :9 , ding loopt gruwelijk slecht op 't moment! lijkt wel 'n driepitter ;)
 
Het ergste nog is dat niemand even stopt, zelfs mede motorrijders rijden voorbij zonder ook maar te kijken.
Gelukkig stopte na verloop van tijd een oude tuinman met een tankje mengsmering, liep ie prima op.
Sindsdien stop ik altijd even als ik een motorrijder met pech zie staan, als brikker heb ik toch altijd wat gereedschap en zekeringen bij me.
 
Ik heb toch van de zomer die CB1100R replica tank erop gezet? Als ik het good heb heeft de orginele iets van 22 liter inhoud. Nou ik dacht dus dan zal die dat ook wel hebben. Dus niet, gaat gvd maar 13 liter in!!! Nog gekker maar 1 liter reserve!!! En nog vervelender de laatste 2 liter krijg ik er niet uit. Moet de kraan er nog eens uithalen en zien hoe of wat, zou ook nog aan de plaats van de kraan kunnen liggen. Moet ik nog naar kijken. Was ook altijd gewend om op mijn dagstand te rijden. maarja alles went, zelf hangen.
 
Ik heb niet eens een reservestand, alleen een lampje met een eigen willetje, de ene keer brand ie bij 13 liter, de andere keer bij 16 liter (van de 17) Ik vertrouw hier dus ook maar niet meer op, de dagteller werkt beter.
Ik heb in mijn motorrijloopbaan 2x zonder benzine gestaan. Een keer valt de motor onder aan de afslag stil, 200 meter vanaf de pomp :) (om 2 uur 's nachts, en geen nachtautomaat :( ) Dit was gelukkig maar een kilometer of 2 van huis af. Ik heb de motor dan ook bij de pomp achtergelaten en ben naar huis gewandeld.
De 2e keer was tijdens vakantie in frankrijk. Daar viel de motor stil bij het bord 1500 meter voor de pomp :) , maar wel ook 200 meter hoger ongeveer. Dat was behoorlijk zwaar duwen. in die paar 110 meter waren er wel 4 motoren gestopt om te vragen of ze konden helpen :} Helaas dacht niemand er aan (ikzelf ook niet) om me ff verder te duwen |(
 
1 keertje op de terugweg van een weekendje zuid-limburg met mevr.rdz.

Kwam omdat we een beetje binnendoor aan 't verdwalen waren en we geen oversteek over de Maas vonden en bovendien was de reserve benzine problematisch door het papierfiltertje in de leiding.

Uiteindelijk na 2x de carbs te hebben gevuld door de tank 30cm omhoog te houden en 8 km verderop toch een tankstation bereikt. :o


Dus idd tip: benzine is niet zo maar op bij zo'n ouderwets (cb) tankje. Tankje van het frame schuiven en wat omhoog halen en schuin houden en de carbs zullen zich op wonderbaarlijke wijze weer vullen. O-) (een paar keer :P )
 
Ja ja, ik had net een nieuwe motor. Zonder benzinekraan en dus zonder reserve maar met zo'n handig lampje op het dashboard. Die ging branden bij 150km. Dat kan dus niet. Dacht ik.
Na wat gesputter stond ik stil. Tussen de file. De rest staat hier boven al een keer genoemd. Duwen met motor. Gesjouw met jerrycans en zo. Zweten bij 30 graden.

Sindsdien heb ik een hevelpompje met 1,5 meter plastic slang. Jerrycans met benzine rijden er genoeg rond.
 
Ach ja, het kan ook met reserve nog mis gaan.
186km met twee liter is ook niet te doen. En dat om goed na twaalven in Eindhoven, met (toen nog) wel een hele nachtautomaat aan de ringweg, een niet werkende pinpas en genoeg contanten om te kunnen betalen...

En dan zijn er bar weinig mensen die stoppen als je langs de kant van de weg gaat staan aandacht trekken (in een zwart leren motorpak).
Tot ik uit chagerijn maar terugliep naar de brommer om een andere oplossing te verzinnen en een rasechte "kampiaan" stopte en mij zonder gezeik hielp.

Blijken er ook automobilisten wel eens hulpzaam te zijn in het holst der nacht :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan