Bmc duo kelken op gsxr 750 w

ducsmit

MF veteraan
16 apr 2007
2.954
271
Hallo, ik heb net duo bmc filters besteld voor mijn gsxr 750 w `93 . :)
Nou maar hopen dat ie er goedt op loopt, zal wel een dyno kitje in moeten. Wie heeft er ervaring mee , of het stage 2 of 3 moet zijn ?
Ik weet er is net nog een topic over, maar die wil ik niet kapen.
Groeten. :W
 
een stage 3 wil zeggen dat je de kit heb + filters. Je zal naar 150 of 155 sproeiers gaan. Je kan alleen dat doen of een hele kit erin met buizen, sproeiers, veren en naalden.
Ook de gasschuiven opboren is een goed idee, maar niet te groot..

Met alleen de filters gaat niet werken.. loopt hij veels te arm.
 
Laatst bewerkt:
een stage 3 wil zeggen dat je de kit heb + filters. Je zal naar 150 of 155 sproeiers gaan. Ja kan alleen dat doen of een hele kut erin met buizen, sproeiers, veren en naalden.
Ook de gasschuiven opboren is een goed idee, maar niet te groot..

Met alleen de filters gaat niet werken.. loopt hij veels te arm.

Zal er wel op uit draaien dat ik de ,brommer, beter opnieuw kan laten afstellen op een testbank. De orginele hoofdsproeiers zijn wel erg klein dan, cil. 1&4 110 en cil. 2&3 112.5.
Trouwens de aansluiting tussen de carburateurs en de orginele luchtfilterbak is als het ware een restritor, dus de verandering wordt wel erg groot. Wat een elende trouwens om de orginele luchtfilterbak te verwijderen, ik heb hem midden door gebroken zag geen andere manier om hem te verwijderen ( of het blok er onder weg te halen), gewoon balen. Dit alles om nieuwe spruidstukken te monteren , ik kon de boutjes anders niet los krijgen. :(
Maar ja het wordt wel weer goedt *D
 
Zal er wel op uit draaien dat ik de ,brommer, beter opnieuw kan laten afstellen op een testbank. De orginele hoofdsproeiers zijn wel erg klein dan, cil. 1&4 110 en cil. 2&3 112.5.
Trouwens de aansluiting tussen de carburateurs en de orginele luchtfilterbak is als het ware een restritor, dus de verandering wordt wel erg groot. Wat een elende trouwens om de orginele luchtfilterbak te verwijderen, ik heb hem midden door gebroken zag geen andere manier om hem te verwijderen ( of het blok er onder weg te halen), gewoon balen. Dit alles om nieuwe spruidstukken te monteren , ik kon de boutjes anders niet los krijgen. :(
Maar ja het wordt wel weer goedt *D
Het is mij tot nu toe 1x gelukt om het luchtfilterhuis te verwijderen en dat was bij een 1100K. Nadat de startmotor verwijderd was kon ik na heel veel vloeken hem eruit krijgen.. Bij de 750W overleefde hij het niet en ben ik hem met de dremel te lijf gegaan :+

Het verschil in sproeiers is idd groot.. maar er komt dan ook een bak meer lucht het blok in.
Op de bank zetten moet je sowieso.. op de gok krijg je hem wel aardig goed, maar nooit zo goed als op de bank.
 
ik ben nou ook bezig met me 750 w
en ik wil eigenlijk niet een dynokit erin hebben
kan ik nou alleen de sproeiers vergroten en de bussen iets op boren

en ik zoek nog altijd open filters,weet alleen niet welke de betere zijn

groetjes baileys
 
ik ben nou ook bezig met me 750 w
en ik wil eigenlijk niet een dynokit erin hebben
kan ik nou alleen de sproeiers vergroten en de bussen iets op boren

en ik zoek nog altijd open filters,weet alleen niet welke de betere zijn

groetjes baileys
De BMC's passen beter! Zitten echt als gegoten op de 40ers van de 750W. K&N's passen minder goed en moeten er scheef op vanwege een messing strip die de carbs bij elkaar houd. Het filter komt daar tegenaan en dan kun je hem er niet helemaal op duwen. De BMC's hebben een iets langere aansluiting en dan heb je dat probleem niet.
 
Dat wou ik eigenlijk ook niet, maar denk niet dat je klaar bent met alleen de hoofdsproeier en buis te veranderen ( groter). Je hebt ook nog te maken met het vacuum gedeelte , en midden en stationere gebied.
Gelukkig heb heb ik dus de goeie luchtfilters gekozen (bmc), Fewture bedankt voor je tips, gelukkig (dat slopen) zit ik niet alleen met het orginele luchtfilterkast dus. Dacht al dat ik iets over het hoofd had gezien.
 
Laatst bewerkt:
:P Vanmiddag een stage 3 , dynoyet kit ophalen , nu maar hopen dat ik geluk heb, en dat de brommer er redlijk mee staat afgesteld. })
Het begin om hem om te bouwen tot een streetbike is er dan, ( accu verplaatsen , andere schokdemper , enz,enz. ) *D *D
 
he DUCSMIT

is het gelukt, ben heel erg nieuwschierig.

heb gister mijn filterbak er ook uitgedremeld.

ik had er al een complete stage 1 kit ingezet.

daarmee liep hij redelijk goed (nog niet op de bank geweest).

gisteren de powerfilters gemonteerd en nu loopt hij belabberd.

er zullen wel grotere sproeiers in moeten.

groet Skippie
 
Moi Skippy, ik heb vandaag pas de BMC filters binnen gekregen .
Maar ik heb gereden zonder filters , onder in staat ie behoorlijk goedt ,maar als ik een tijdje volgas rijdt , denk ik dat ie te rijk staat . Er zit nu een 155 hoofdsproeier in die ga ik verkleinen tot 150 ,( zit in het dynokitje , 150 +155).
Menselschroef stationere sproeier 2,5 slagen uit (volgens de handleiding) klopt wel aardig, heb getest op 1,5 slag en dat was te arm.
Nu wil ik het vlotternivea nog 1 m.m. laten zakken (armer), de 150 hoofdsproeier monteren , en dus de filters er achter, en dan weer syncroniseren (wat trouwens kloten gaat). :) :)
Nader bericht volgt }) })
 
he Ducsmit goed bezig ik heb 150 sproeiers gemonteerd.

loopt redelijk maar ben nog niet aan het stellen geweest met de mengselschroeven.

ik ga volgende week zaterdag naar SF racing in borne.

daar gaat ie op de dynobank en wordt hij afgesteld

wat maken die powerfilters enorm veel lawaai zeg maar wel gaaf.

veel succes groet skippie
 
:] :] :] Hehe, zonder filters maakt het ook een gaaf geluid, het is net een soort turbo.
*O* :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan