bmc/k&n luchtfilter

bmc luchtfilter of k&n luchtfilter

  • bmc

    Stemmen: 15 48,4%
  • k&n

    Stemmen: 16 51,6%

  • Totaal aantal stemmers
    31
maar ik heb van mijn dealer gehoort als ik een bmc/k&n filter er op doe
dat naar een aantal duizenden km's de inlaatkleppen zo lek als een mandje zijn
wand suzuki raceteams hebben dat aangetoond
Lijkt me een "koop originele suzukionderdelen voor heel veel geld" zwetsverhaal.
 
Om even analoog te blijven met mijn ervaringen met auto's:

- Op een Seat Leon 1.8turbo geeft een K&N MINDER vermogen dan met standaard filter
- Bij een mede-auto-forummer met Audi S3 een 1.8T/K&N wat blijkt: intercooler slangen stevig vervuild (terwijl dit met normale fabrieksfilter niet het geval is). Geen via via verhalen maar uit de 1e hand. B|

Dit zijn voor mij tekens dat K&N filters niet altijd werken en wel degelijk meer vuil (kunnen) doorlaten.
 
Om even analoog te blijven met mijn ervaringen met auto's:

- Op een Seat Leon 1.8turbo geeft een K&N MINDER vermogen dan met standaard filter
- Bij een mede-auto-forummer met Audi S3 een 1.8T/K&N wat blijkt: intercooler slangen stevig vervuild (terwijl dit met normale fabrieksfilter niet het geval is). Geen via via verhalen maar uit de 1e hand. B|

Dit zijn voor mij tekens dat K&N filters niet altijd werken en wel degelijk meer vuil (kunnen) doorlaten.

Bij BMW m3 uit '91 werkt het ook nadelig.
 
Ik weet niet of je auto's met motoren kan vergelijken..... appels met peren etc....

Ik heb zelf een open leovince demper plus een BMC vervangingssportfilter:

full


Mijn Suz loopt er zeker niet minder om, aanzuiggeluid wordt door sportfilter echter niet anders, uilaatgeluid door de LeoVince demper zeker wel })
 
Is het niet vooral de combinatie van uitlaat, afstelling/powercommander waardoor je een race-filter nodig hebt? Alleen zo'n filter heeft volgens mij niet veel zin.
 
Ik weet niet of je auto's met motoren kan vergelijken..... appels met peren etc....

Ik heb zelf een open leovince demper plus een BMC vervangingssportfilter:

(Afbeelding)

Mijn Suz loopt er zeker niet minder om, aanzuiggeluid wordt door sportfilter echter niet anders, uilaatgeluid door de LeoVince demper zeker wel })

Ik heb ook ooit dezelfde filter op mijn TL1000s gezet. (merkte geen verschil alleen meer inlaatgeluid)
Toen ik mijn PCII ging instaleren zei ik dat ik er een bmc filter in had, maar dat maakte volgens hem helemaal niets uit bij mijn type motor alleen maar makkelijker schoner te maken.
 
wat is nou allemaal het verschil dan bij die filters want je hebt filters die je in je luchtfilter box moet plaatsen maar er zijn dus ook filters waarbij je orginele luchtfilter box helemaal vervalt :? wat zijn hier nou de grote verschillen tussen behalve dat de ene meer geluid maakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan