BMW 1100GS (1996) Tank maat O-ringen

MotorNewbie94

Rookie
8 nov 2018
5
0
Beste allemaal,

Onlangs heb ik mijn tank gereviseerd met tank cure coating.
Alleen ben ik helaas vergeten de o-ringen in te vetten 8)7, waardoor deze bedekt zijn met een coating laag en dus niet meer bruikbaar zijn.

Na enige tijd opzoek te zijn geweest naar een werkplaatshandleiding voor deze motor, heb ik niets kunnen vinden.
Mijn vraag aan jullie is: Wat zijn de afmetingen voor deze O-ringen of waar kan ik deze vinden?
Als iemand weet waar ik deze O-ringen kan kopen, dan hoor ik dat graag. :)

In de bijlagen staan een paar afbeeldingen ter informatie.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 9
  • 2.jpg
    2.jpg
    112,7 KB · Weergaven: 9
  • 3.jpg
    3.jpg
    159 KB · Weergaven: 7
  • 4.jpg
    4.jpg
    104,2 KB · Weergaven: 8
  • 5.jpg
    5.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 7
Gewoon bij de dealer vragen man :)

Die oringen zetten na verloop van tijd uit, waardoor ze slechter of niet meer gaan passen.

neem even je kentekenpas mee, onderdelen zoeken op framenummer gaat het beste.
 
BMW onderdeelnummer is 16 14 1 341 008, zal bij de dealer iets van een tientje kosten.

Als je de tijd hebt kun je hem hier bestellen, maar met verzendkosten ben je dan net zo veel kwijt, tenzij je meer nodig hebt.

(Als je de boel toch open hebt, vervang meteen het brandstoffilter, is waarschijnlijk nooit gedaan, en de oude hadden nog wel eens de neiging te scheuren.)

EDIT: O-ring bij de vulopening is 07 11 9 900 019, vijf euro bij de dealer, of dit setje bij Tills.
 
echt, kan je dat gewoon bij de dealer kopen ? had ik nooit gedacht
:N

Ja, kijk je van op hè, en het hoeft niet eens uit Japan te komen :)

@MotorNewbie94

Kijk, hier staan ze, prijzen zijn als indicatie redelijk te volgen (zijn Amerikaanse prijzen, maar door de bank genomen zal de Nederlandse Dealerprijs niet schokkend afwijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan