BMW 1200 gs kopen, waar op letten

full

full


@Spotlight Zie hier de nota dus
Valt nog mee, was dus €640.- en inclusief een magistrale coulance korting op de benzinepomp transistor :)
 
Laatst bewerkt:


ja lache , maar wat te denken van veel ss rijders met hun Rossi outfit en afgevijlde kniepads ?
of XT rijders die in volledige Dakar style in het fietshok van hun baas arriveren?
of een supermoto die netjes aansluit in de file ?

er is zoveel te lachen als je het maar wilt zien _O-
 
ja lache , maar wat te denken van veel ss rijders met hun Rossi outfit en afgevijlde kniepads ?
of XT rijders die in volledige Dakar style in het fietshok van hun baas arriveren?
of een supermoto die netjes aansluit in de file ?

er is zoveel te lachen als je het maar wilt zien _O-

TJah ik heb zelf nooit een sm zien aansluiten in een file...
Ik heb ook nog nooit een xt rijder gezien in dakar outfit....
Maar ik moet eerlijk zeggen dat er veel bmw rijders wel alles echt in politievorm of in bmw vorm hebben.
Nou doet dat er niks toe hoor moest alleen lachen om de reactie ;)
Iedereen moet zelf weten hoe en wat toch?
Val de bmw rijders niet aan omdat ik ff om de reactie moest lachen
 
Laatst bewerkt:
ja lache , maar wat te denken van veel ss rijders met hun Rossi outfit en afgevijlde kniepads ?
of XT rijders die in volledige Dakar style in het fietshok van hun baas arriveren?
of een supermoto die netjes aansluit in de file ?

er is zoveel te lachen als je het maar wilt zien _O-
Die laatste twee herken ik niet. XT rijders hebben meestal een oud jack en spijkerbroek aan. Maar ik ken wel zat BMW rijders die alles met een blauw/wit logo en dan ook nog de halve teuratech catalogus kopen. Zonder ook maar een meter gravel te zien.
 
wat ik niet snap, wat je nog hier op dit forum doet als je alle 60 pagina nuttige info hebt gelezen op het enige juiste wel ter zake doende forum. daar valt weinig zinnigs aan toe te voegen.

onzin over verbrandde cardanhuizen, als de keerring lekt en je doet er niks aan dan loopt de boel uiteindelijk heet en verbrand de uitgelekte olie en uiteindelijk de rest ook.
bij een burnout die te lang duurt en waarbij de boel in de fik vliegt zeg je toch ook niet wat een k*t motormerk.

boekjes zijn een leuk verkoop argument voor wie daar naar luistert en zolang de motor nog in de garantie zit, anders even goed opletten van wie je wat koopt. zoals gezegd zijn er veel amateurs die prima de motor blind de en monteren.

mijn inziens heeft een 6 jaar oude motor het voordeel dat de onhebbelijkheden er onder tussen wel uit zijn gehaald en die km stand van 40d is echt een lachertje.

goede tip is om te kijken naar de slijtage delen en de prijzen voor vervanging dan kan je zinvol onderhandelen. mijn idee is dat de prijzen van de onderdelen niet buiten het normale vallen.

neem iemand mee die langer dan een week gs rijdt en er verstand van heeft en antwoord kan geven op de vraag waarom de koppeling slipt.
- olie lekkage, vastzittende hulpkoppeling, kromme stift, slijtage limiet, bijv. niet dat ik dit verwacht. slechts als vb.

verder suc6 en have fun.
 
Zal ik doen! Thx. Nuttige tip.

Volgens het onderhoudschema van BMW komt er bij een 40k beurt als extra alleen bougies en versnellingsbak olie bij. De rest staat het normale jaarlijkse onderhoud (10k) aangegeven. Inpectie met beurtje wil ik toch laten uitvoeren, dus hoop dat dat ook een beetje meevalt. :]
vergeet de distributie riem niet, die moet ook bij 40 k
 
heul errug lang verhaal van een op zijn tenen getrapte BMW-rijder...
adem in...adem uit...

als iemand een smiley post: :+ dan is de post waarschijnlijk niet al te serieus bedoeld...


...en als je je wel aangesproken voelt, dan pas je waarschijnlijk precies in het plaatje O-) ...
 
Laatst bewerkt:
in- uit...in-uit...
thnx.

ik werd al moe bij de vraag; ik kan beter ook niet reageren.

trouwens niet elke boxer rijdt als een boxer...

ploatju

P1040297.JPG



so far so good.
 
Ben gister wezen kijken. Optisch allemaal dik in orde. Boekjes netjes afgestempeld en bijzonder aangenaam verast dat er paarse veren uit Werkendam gemonteerd zijn. De motor heeft bij 38k nog onderhoud gehad. Vanavond ga ik met de verkoper nog even langs de dealer om nog naar een aandachtspuntje te laten kijken. Hoop dat het niets is, maar beter safe then sorry.
Ook 2 flinke pluimen voor de verkoper. Tot nu toe een relaxte gast.

Zal dus allemaal wel goed komen en kan nu al niet wachten om die boxer flink aan het werk te zetten!
 
Laatst bewerkt:
Ja het rijdt geweldig en je wil er nooit meer vanaf. Dus wees gewaarschuwd, ondanks alle gemopper hier en elders....
Ik reed gister en vandaag weer voor het eerst sinds enige tijd op de GSA (ik reed de laatste tijd vooral op de K1200S), dan denk ik yess wat rijdt dat ding toch ook geweldig.
Succes er mee.
Had je nog wat aan mijn nota?
 
Laatst bewerkt:
Ja het rijdt geweldig en je wil er nooit meer vanaf. Dus wees gewaarschuwd, ondanks alle gemopper hier en elders....
Succes er mee.
Had je nog wat aan mijn nota?

Thx. Was wel handig om een keer in te zien. Wel een verschil met mijn Yammie. Die onderhoud ik tot nu toe zelf dus dat kost mij alleen onderdelen.
 
Het euvel van de koppeling bleek de handkap te zijn die verdraait was waardoor de koppelingshendel niet helemaal los kwam :oops:
Bleek dus geen probleem te zijn en de deal is gesloten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan