BMW 450 enduro

JanBen

Die hard MF'er
14 aug 2005
677
0
nog effe en we rijden allemaal op een bmw enduro. Het zou gaaf zijn als er ook een cross versie komt :9~



zoals onze oosterburen zouden zeggen: übergeil

hier een link:

http://www.vanharten.nl/site/nieuws_detail.php?id=166

het lukte me niet een foto te plaatsen
 
50628.jpg
 
het hart van de voortandwiel zit op het hart van de achterbrug-as dus de ketting kan gewoon strak staan
 
Had hem al gezien, ingenieus ding en idd eindelijk een motor met tandwiel op de achterbrugscharnier. *D
 
nope, tenminste ik kan niks vinden.

het gaat ook nog om een studie model
 
De nieuwe G650 X serie is nog maar nauwelijks uitgebracht of we kunnen u het volgende nieuws al brengen: BMW AG heeft met een 450 cc prototype deelgenomen aan een Enduro wedstrijd in Duitsland!

De eerste foto’s zijn inmiddels al bij ons terecht gekomen en tonen een zeer compacte motorfiets die duidelijk voor competitiedoeleinden is ontwikkeld. Eerder al werden enkele Duitse Offroad-grootheden aangetrokken door de ontwikkelingsafdeling en nu is het doel daarvan ineens duidelijk geworden.

Op de foto's zijn een aantal innovaties voor de offroadwereld te zien. Zo is de brandstoftank onder de buddy geplaatst en bestaat de radiateur uit een geheel in plaats van 2 delen. Ook heeft het voortandwiel een plek ter hoogte van de achtervorkas gekregen, hetgeen gunstige effecten heeft op de grip en de kettingkrachten.

Voor nadere informatie moeten we nog even geduld hebben, maar duidelijk is nu al dat BMW vriend en vijand blijft verbazen!


Bron: www.vanharten.nl
 
Laatst bewerkt:
Wow een BMW die ik ook begeer!!! Krijg je als je vanaf je 6de jaar gecrost hebt *D ;)
 
lees nog eens dat wat ik geqouted heb, en dan mijn antwoord ...

heb ik zes keer gedaan, twee keer vertaald naar het Engels, die Engelse tekst eens vernederlands en ik kom tot de conclusie dat jij poep praat.


BMW slaat terug is de tekst waar ik mee ga werken.

KTM is behoorlijk bezig in de aanval op de weg met types als dukes en andere lc8 dingen of 250cc en 125 wegracers.
BMW slaat terug met een 450 voor in de blub.


Ik vind 'strikes back' dus niet slecht gekozen.
 
Er waren geruchten dat ze Husqvarna los zouden weken van MV Agusta maar naar het schijnt - gerucht - zouden ze een fabriek van Husqvarna hebben gekocht waar ze deze motor gaan bouwen
 
typisch..
het blok doet me ook steeds denken aan het blok van yamaha op de yzf machines.

buiten dat al vind ik het een strak ding, alleen het achterbruggetje vind ik jammer
 
Terug
Bovenaan Onderaan