BMW 450 enduro

BMW strikes back richting KTM :o :+


_O-

Hou toch op,BMW is over het algemeen voor de onkundige 50plussers,en dan zeggen dat ze de strijd met KTM aangaan?,wie praat er nou poep?...(aaaah ik zie nu je clowntje pas,maar mijn statement is gemaakt..)

speciaal voor onze zeeuwse vrind aangepast,hij is aan zijn zaterdagochtendposts te zien met zijn verkeerde been uit zijn hoogslaper geflikkerd... :W
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zo een stuk of 5 BMW rijders uit mijn kennissenkring die jou gegarandeerd het snot voor de ogen rijden. Met of zonder BMW.

Hou daar alsjeblieft ff mee op zeg, kleuter.
 
Ik weet zo een stuk of 5 BMW rijders uit mijn kennissenkring die jou gegarandeerd het snot voor de ogen rijden. Met of zonder BMW.

Hou daar alsjeblieft ff mee op zeg, kleuter.
Zou je al bijna serieus nemen,maar toen je de oneliner "Met of zonder BMW" neerzette was dat al snel gedaan,maar je bent net wakker zo te merken,gezien je zaterdag postings...
 
Laatst bewerkt:
_O-

Hou toch op,BMW is over het algemeen voor de onkundige 50plussers,en dan zeggen dat ze de strijd met KTM aangaan?,wie praat er nou poep?...(aaaah ik zie nu je clowntje pas,maar mijn statement is gemaakt..)

speciaal voor onze zeeuwse vrind aangepast,hij is aan zijn zaterdagochtendposts te zien met zijn verkeerde been uit zijn hoogslaper geflikkerd... :W


_O-
 
JOËL SMETS TESTRIJDER BMW

Voormalig wereldkampioen motorcross Joël Smets, 38, wordt testrijder voor het duitse merk BMW. Deze Beierse auto- en motorconstructeur werkt momenteel aan de ontwikkeling van een ééncylinder 4-takt 450cc competitie enduromotor. Om deze motor ook in competitieverband te testen, zal Smets samen met een andere testrijder (de Duitse ex-kampioen enduro Sacha Eckert) op 28 en 29 april deelnemen aan de WK enduro wedstrijd in het Spaanse Puerto Lumbreras. Smets benadrukt dat BMW met zijn deelname geen sportieve ambities beoogt doch enkel technische informatie wil vergaren. Afhankelijk van de evolutie van de motor kunnen er nog dergelijke gastoptredens volgen. Beide partijen hebben de intentie om op langere termijn samen te werken.
Tot op het einde van dit jaar combineert Smets zijn job voor BMW met zijn functie als trainer-coach van het Belgische MTM WK motorcross team.

Reactie Joël Smets: “Ik kijk bijzonder uit naar m’n samenwerking met BMW. Dat ik de gelegenheid krijg om regelmatig nog eens te rijden, maar zonder de druk verbonden aan resultaten, is erg prettig. Noem het voor mijn part het nuttige aan het aangename koppelen! Ik heb me altijd al aangesproken gevoelen door de enduro discipline en de ervaring die ik totnogtoe mocht opdoen, ondermeer tijdens m’n drie ISDE deelnames (noot: “International Six Days of Enduro”; zes dagen durend Wereldkampioenschap enduro voor landenteams) in die sport waren erg positief. Ooit ben ik begonnen als pioneer in het rijden met viertakt motoren en het maakt me fier dat ik die ervaring van bijna 15 jaar kan delen met een belangrijke fabrikant als BMW. BMW maakt pas opnieuw haar intrede in de enduro, maar ze pakken de zaken erg gedegen aan en dat ligt me wel.”

bmw.jpg
 
blijft een mooie fiets, maar ze hebben er toch weer zo'n snavel op geplakt
sorry hoor, maar ik kan maar niet aan die nieuwe trend wennen
(Honda FMX, BMW G(S)+HP2, KTM 690, ducati hyper)

keienvanger lijkt me ook geen overbodige luxe
 
wel verdacht die husqvarna tent,milieumat en jassen
 
Even een grappige toevoeging: in het blad MOTORRAD staat een acceleratievergelijk van o.a. de KTM 690 en de BMW G650 Xmoto. Gemeten is de acceleratie van 40 t/m 90 km/u, precies het belangrijkste knokgebied voor dit soort fietsen volgens mij. De BMW wint het van de KTM.... niet met enorme voorsprong, maar toch. En dan heeft de Xmoto zelfs nog een tammere tandwielverhouding als de challengeversie.

Overigens vindt ik deze 450 echt prachtig.
 
Laatst bewerkt:
Even een grappige toevoeging: in het blad MOTORRAD staat een acceleratievergelijk van o.a. de KTM 690 en de BMW G650 Xmoto. Gemeten is de acceleratie van 40 t/m 90 km/u, precies het belangrijkste knokgebied voor dit soort fietsen volgens mij. De BMW wint het van de KTM.... niet met enorme voorsprong, maar toch. En dan heeft de Xmoto zelfs nog een tammere tandwielverhouding als de challengeversie.

Dan moet je met de KTM ff terugschakelen denk ik... Hij heeft ook een langere overbrenging.

Maurice
 
Klopt. De test werd in derde versnelling gedaan. Er stond inderdaad bij dat in andere versnellingen andere resultaten naar voren kunnen komen ivm topvermogens. Maar het is denk ik wel realistich om er vanuit te gaan dat als je 40 rijdt, je dan meestal in de derde versnelling rijdt.
 
maakt ktm alleen off road motoren dan?

Was het maar waar.
Tegenwoordig maken ze zelfs onderbroeken, flessenopeners en babypyama's.
Die worden gekocht door mensen die veel te veel geld neertellen voor hun KTM image.
Begint meer en meer op de Harley mythe te lijken.
 
Klopt. De test werd in derde versnelling gedaan. Er stond inderdaad bij dat in andere versnellingen andere resultaten naar voren kunnen komen ivm topvermogens. Maar het is denk ik wel realistich om er vanuit te gaan dat als je 40 rijdt, je dan meestal in de derde versnelling rijdt.

ik dacht et niet je zit dan net in zn 2 man het is geen bmw :+
 
Ik vind de KTM 690 Supermoto en de BMW G650 Xmoto juist heel erg gewaagd aan elkaar. Zijn misschien wel juist mekaars enige concurrenten.

En dat de BMW net een fractie sneller accellereert dan de KTM in die bewuste sprint interesseert me trouwens geen moer, het geeft hooguit aan dat deze twee fietsen op straat inderdaad sterk aan elkaar gewaagd zijn.
 
ik doelde meer op het punt van de tandwielverhoudingen en blokratio's
 
Was het maar waar.
Tegenwoordig maken ze zelfs onderbroeken, flessenopeners en babypyama's.
Die worden gekocht door mensen die veel te veel geld neertellen voor hun KTM image.
Begint meer en meer op de Harley mythe te lijken.


:^ 100% mee eens. vond het echt overdreven aan het worden, alles met ktm erop, jeesh...
 
Terug
Bovenaan Onderaan