BMW 6 cilinder!

Mr.Zed

MF veteraan
11 okt 2002
6.285
2
Zuid NL
Kan er geen apart topic over vinden? :? Alleen wat in het K huppeldepup topic.

Gek, er komt een nieuwe 6-in lijn motor, niks op MF. :? Of interesseert dat de motrrijders niet meer? :o

Afijn,

Plaatje van de concept:



BMW Concept 6

Dit is een concept, in het persbericht staat dat het blok er daadwerkelijk komt, in eerste instantie in een tourbuffel.

Lijkt me wel wat, een K1600R! :9~

Sluit maar las het topic toch al bestaat.
 
Laatst bewerkt:
Plaatje:

full
 
Wat ik mij afvraag is waarom het zo'n grote motor moet zijn. Als je 400cc 4-cilinders kunt maken, waarom dan niet eens een keer een 600cc 6-cilinder? Dan zou je misschien nog eens gas kunnen geven..
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag is waarom het zo'n grote motor moet zijn. Als je 400cc 4-cilinders kunt maken, waarom dan niet eens een keer een 600cc 6-cilinder? Dan zou je misschien nog eens gas kunnen geven..

Is een kwestie van kostprijs en segment denk ik.

Omgekeerd: als je een 1600cc maakt kan je in een duur segment gaan zitten waar mensen veel voor betalen, kun je de hogere productiekosten terugverdienen.

Zou me trouwens wel leuk lijken. :)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag is waarom het zo'n grote motor moet zijn. Als je 400cc 4-cilinders kunt maken, waarom dan niet eens een keer een 600cc 6-cilinder? Dan zou je misschien nog eens gas kunnen geven..

Levensduur? Hoe minder toeren, hoe hoger de theoretische levensduur van een blok en omgekeerd is natuurlijk net zo.
Als BMW dit blok als eerste in een toerbuffel wil zetten (geen idee of dat bericht klopt hoor) dan lijkt me niet dat ze een gillend presteer monstertje willen neerzetten wat na 80k de bijl erbij neergooit, maar eerder een bedeesde newtonmeter patser die er 300k op zou kunnen zetten.
 
Ik krijg al rillingen al ik denk wat een beurtje bij de dealert gaat kosten.

Ziet er wel flitsend uit :Y
 
geen BMW, maar een andere 6 cilinder die ik daar ben tegengekomen.. feit dat deze in een glazen kast staat, wil waarschijnlijk zeggen dat ze niet meer zo snel te vinden zijn :)
full
 
blok prima maar de conceptfiets vind i maar een rommeltje.

dat blok in een roerbuffel zal best wel gaan werken trouwens, lekker veel koppel, lijkt mij wel geschikt
de vormgeving van de fiets :N
 
Waarom niet meteen een V12?
Hebben ze er vast nog wel een paar van liggen bij de 4 wiel afdeling.
Goede tegenhanger voor de BOSHOG :r

Heb trouwens al eens een foto van een stukje huisvleit langs zien komen
Een z2600 V12, 2 samen gebouwde z1300 blokken :9~
 
Apart dat ze er geen VR6 van maken, veel compacter. Eigenwijze Duutserts met dr 6-lijn motoren. Zal wel gruwelijk snel gaan, alleen ook heel zwaar worden vrees ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan