BMW 650 F ervaring??

Puil

MF'er
21 okt 2004
224
0
Bocholtz
Hallo,

ik heb pas mijn Yamaha fazer 600 uit 98 verkocht en ben aan het kijken voor een nieuwe machine. Nu is mijn oog gevallen op een gs van BMW. Prachtige motoren vind ik het. Nu is mijn vraag eigenlijk of de F 650 GS niet een beetje aan de min kant is qua prestaties ten opzichte van de fazer? Heeft iemand ervaring met die machine of kan ik beter voor een 1100 of een 1150 kijken.

Alvast bedankt

Groeten Paul
 
Nou op z'n zachts gezegd was ik niet zo enorm onder de indruk van het vermogen. Ook alles voelt te iel aan. Iets als een 1150GS rijd natuurlijk een stuk relaxter. Zeker met die balansgewichten van 50 kilo aan de zijkanten. :)
 
Een fazer 600 en een F650 zijn nou niet echt met elkaar te vergelijken.
Ook een 1150 is niet met een Fazer te vergelijken...... hoe merk je dat? ga het eens huren of iets dergelijks, het verschil is enorm.
 
Fazer is idd heel anders dan de F650.. ga inderdaad huren en bedenk je wat je veel doet. Pak je veel snelweg, dan zou ik liever voor een zwaardere motor gaan. De F650 kan het prima aan hoor, maar constant 140 is ook niet lekker op zo'n 1-pitter, ZEKER niet als je een Fazer gewend bent.

Ik kreeg alleen pijn in mn onderrug op zo'n F650GS Dakar, de zit is toch heel anders dan mijn DR650SE... maar lekker rijd zo'n F650 wel ! Lekkere schakelbak, maar ik zal nooit zo'n BMW kopen... (was het wel van plan, tot ik er dus op had gereden en merkte dat zo'n ding toch minder vermogen had dan m'n ietsje aangepaste DR650SE, overigens speelt die bijna 200kg van de F650 ook mee met dat gevoel van minder vermogen)
 
Hey Puil,


ga lekker voor een boxer.

Je hebt natuurlijk mijn beemer gezien toen je nog in Valkenburg werkte :+ *D


ps.De hornet heb ik ook ingeruild voor een r1150r :] :]
 
Heb zelf een R1200GS gehad... En ga zeker terug naar een GS ... Alleen zal het waarschijnlijk een R1150GS Adventure worden om daarna door te stomen naar de R1200GS Adventure .. Ga er eens een paar uur op sturen en je bent verkocht
 
Hallo,

ik heb pas mijn Yamaha fazer 600 uit 98 verkocht en ben aan het kijken voor een nieuwe machine. Nu is mijn oog gevallen op een gs van BMW. Prachtige motoren vind ik het. Nu is mijn vraag eigenlijk of de F 650 GS niet een beetje aan de min kant is qua prestaties ten opzichte van de fazer? Heeft iemand ervaring met die machine of kan ik beter voor een 1100 of een 1150 kijken.

Alvast bedankt

Groeten Paul
Waar gebruik je hem voor? Ik heb een 650 GS gehad, waar ik bijna alleen binnewegen mee nam. Fijne machine, voor de binnenwegen genoeg vermogen. Ik vond de kwaliteit van de onderdelen ook erg goed, eens in de zoveel tijd ff afspuiten en klaar, alles bleef gewoon mooi.
 
hi
Heb bij m'n bezoek in Holland wat op een F650 getuft, viel me 200% mee. Had vroeger (hier) al op XT550's en De Kawasaki KLX650 (???) gereden en die voelden altijd zwaar en zoekerig met weinig prestaties. De BMW dus alleen op de weg gereden maar idd binnenweggetjes, daar is ie goed voor, deze was uitgevoerd met een corbin zadel wat helemaal 't einde is.De F650 voelt bij 't rijden beslist niet aan dat dat het 180kg weegt vond ik (je zou er zo 40 kg afdenken) De F650 nodigt ook uit tot staan op de pedalen dus geeft ook vertrouwen om er de weg af mee te gaan of als er wat tractor modder op de weg ligt ofzo. De dag dat wij gingen blies er er iets van windkracht 6 a 7 en het bleef lekker stabiel. Wat prestaties natuurlijk stukken minder dan 1150's enzo maar die sleuren ook weer meer kilo's mee. Het is en blijft een 1 cylinder viertakt dus reageert wat bonkig maar een stuk minder dan de rest in de klasse denk ik.
 
Als je met een F 650 op straat blijft heb je er naar mijn idee een schitterende en fijne fiets aan. In terrein blijken ze toch allemaal te zwaar en vooral te kwetsbaar. Ik ken een aantal personen die toch van de 650 naar een lichter baggerbrikje zijn gegaan om die redenen.
 
Ik een jaar op een f650 Dakar gereden. Op een stel conti's tkc80, (en dus) ook in de drek. De motor viel me niet tegen. Het rijdt wel wat mondainer dan die honda xr op grove noppen waar ik jaren eerder op zat, maar daar wen je snel aan.
Zelfs als ik een F voor de weg zou willen hebben, zou ik de Dakar kiezen. Dat veert toch net even een stuk lekkerder dan de gewone f. De eerste serie, de funduro heb ook gehad. Reed wel lekker maar toch minder soepel dan die nieuwe injectie versies. In de modder kun je van zo'n Dakar toch verdraaid veel lol hebben, is mijn ervaring. En op de weg is ie gewoon een lekkere motor.
gr
Hans
 
ik heb vandaag op een F650st? klopt dat st? gereden.

wat een fijne soepele motor is dat...lekker koppel, ietwat zware motor, maar plat dat ie kon :9 leuk ding

jammer dat ik geen geld heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan