bmw absII repareren, wie doet dat?

bmw-ernie

Rookie
17 nov 2004
7
0
amsterdam
Van mijn BMW K1100 RS bj95, 75.000 km is het abs al voor de tweede keer aan een reset toe door de dealer. Als het nu niet aan de aansluitingen op de abspompunit ligt moet er een nieuwe abs unit in :( Die kost slechts 1200 euro :o ex montage
Er schijnen bedrijven te bestaan die de abs unit kunnen reviseren en of repareren maar waar vind ik die :? Gelet op de dagwaarde van 5500 euro vind ik de reparatie een beetje teveel van het goede

Bijlage: 8b_1_b.jpg
 
tjonge jonge, wat kunnen sommige toch onhebbelijk reageren. Als de man de moeite heeft gedaan om uit te zoeken hoe hij t probleem goedkoper dan nieuw op te lossen kan je hem dat ook gunnen en je bmw ding opsturen en voor weinig laten repareren. Gelijk bannen.. BAH.
 
Precies, niks mis mee lijkt mij! Iedereen wil elkaar uiteindelijk weer opweg helpen, en via tekst gaat dat niet altijd. Ik help waar ik kan, en nodig uit als ik denk dat dat makkelijekr en sneller zal zijn. Wil je het niet lezen blader je door :)
 
tjonge jonge, wat kunnen sommige toch onhebbelijk reageren. Als de man de moeite heeft gedaan om uit te zoeken hoe hij t probleem goedkoper dan nieuw op te lossen kan je hem dat ook gunnen en je bmw ding opsturen en voor weinig laten repareren. Gelijk bannen.. BAH.

Het is smans eerste post. Hij heeft op dit forum nog niemand geholpen. Hij post alleen dat hij het tegen betaling kan doen.
Oftewel, het is gewoon reclame. (SPAM dus)

Hij heeft het alleen wat mooier ingekleed.
 
Het is smans eerste post. Hij heeft op dit forum nog niemand geholpen. Hij post alleen dat hij het tegen betaling kan doen.
Oftewel, het is gewoon reclame. (SPAM dus)

Hij heeft het alleen wat mooier ingekleed.


je kan het natuurlijk ook van de andere kant bekijken.
je ontneemt andere motorrijders met deze eventuele ban wel de kans om een hoop geld te besparen.
 
je kan het natuurlijk ook van de andere kant bekijken.
je ontneemt andere motorrijders met deze eventuele ban wel de kans om een hoop geld te besparen.

Inderdaad, een dilemma. Hetgeen je schrijft kan ook voor andere SPAM gelden trouwens.

Overigens, de poster waar we het hier over hebben heeft direct antwoord gegeven op de gestelde vraag.

Alleen gevoelsmatig zeg ik: Om als eerste posting je diensten tegen betaling aan te bieden vind ik niet correct. Als het een user was die al langerop het forum actief was, dan zou ik het anders beoordeeld hebben.

Nog een puntje: Ik wil eigenlijk wel weten wat er stuk was, welke componenten enz. Ik heb een elektronica achtergrond, het is gewoon interesse.
Ik heb geen BMW met ABS ;)
 
Laatst bewerkt:
Jezus wat kinderachtig... Die kick riekt dus wel heel erg naar SPAM. :X :X

Helaas moet ik het hier mee eens zijn.

Blue24 heeft zich speciaal aangemeld om dit topic te kicken en te posten dat hij weet hoe iets gerepareerd kan worden en geeft vervolgens aan dat hij niet verteld hoe dat dan moet.

Als de vraag komt hoe en wat volgt een "HaaHaaHa...." en word aangegevend at hij die informatie niet deelt.....

Sorry... dat werkt dus niet op dit forum.
Er zijn talloze voorbeelden van mensen die hier hun kennis delen.....de levensbasis van een forum !!

Ik heb de reply's van Blue24 dan ook aangepast, back on-topic.
 
Het is smans eerste post. Hij heeft op dit forum nog niemand geholpen. Hij post alleen dat hij het tegen betaling kan doen.
Oftewel, het is gewoon reclame. (SPAM dus)

Hij heeft het alleen wat mooier ingekleed.

Wel eens gezocht wat SPAM betekent? ongevraagd toesturen van reclame..deze reclame lees je vrijwillig ;) en dus niet ongevraagd
Okay terug naar t topic, zo komen de bmw/abs problemen ook geen steek verder.
 
Dat van de accu spanning was mij bekend, maar dat kan je met een goede AGM-accu (Bv odyssey pc680) ook oplossen. Kost wel wat zo'n accu, maar is makkelijker dan een relais erin tussen te zetten.

Ik had bij mijn R1100RT een (klein) extra 12V (gel)accu gemonteerd en parallel gekoppeld met de normale accu (wel even een zweefzekering er tussen). Daarna nooit meer een koude-start-probleem gehad m.b.t. de ABS (voor die tijd wel, ook i.v.m. een te lage spanning).
 
Terug
Bovenaan Onderaan