BMW Alarm systeem

SteenW

MF'er
19 aug 2012
47
1
Rotterdam
Onlangs mijn "nieuwe" motor opgehaald bij de dealer. Een R1150R uit 2001. Zeer content mee.

Een leuke bonus bij deze 2e hands was dat er een origineel BMW alarmsysteem op zit. Staat weer een stuk veiliger in het schuurtje zo.

Toen ik hem net had en de bediening nog niet helemaal doorhad ging het alarm wel eens per ongeluk af. Wat een allejezus lawaai maakt dat zeg!
Maar nu zijn we een paar weken verder, liet ik het alarm weer eens per ongeluk af gaan (komt steeds minder vaak voor gelukkig :Z ) was er nog maar een vrij minimaal sirene geluid te horen?! Wel goed hoorbaar maar niet iets waardoor je 's nachts ineens naast je bed staat.

Iemand een ideetje of ervaring hoe dit zou kunnen komen?
 
kan het niet zijn dat het alarm gekoppeld is aan een 9V batterij?
dit als extra veiligheid dat het alarm nog steeds werkt indien de accu wordt los gekoppeld.
aangezien hij de laatste tijd heeft staan loeien zou je batterij wel eens op z'n eind kunnen zijn.
 
Er zit een interne batterij in het alarm systeem ook nog. Om deze batterij te sparen schakelt het alarm zichzelf normaal gezien na 7 dagen uit.

Deze batterij kan vervangen worden maar zal je niet direct vinden in de lokale doe-het-zelf...maar bij je bmw dealer (indien dit het probleem is, uiteraar...)
 
Voor zover ik weet zit er een (oplaadbare) backup batterij in het alarmsysteem om even zonder hoofdaccu te kunnen werken. Zorgt er voor dat het gaat loeien als een onverlaat kans ziet om de accu los te koppelen.

Kwam ik achter toen onlangs mijn accu het begaf...

Onder normale omstandigheden functioneert het op de hoofdaccu, zodat een lege backup batterij normaal geen invloed zou moeten hebben. Bovendien is de backup batterij (theoretisch) al weer opgeladen...
 
Tja,

Er zit wel een verzegelings sticker op de alarmunit. Vreemd dat je die zou moeten verbreken om de batterij te kunnen vervangen. Maar goed, zal er van het weekend eens wat dieper in duiken...
 
Zo'n verzegeling is een wassen neus.
Dit zal verplicht zijn een diefstalverzekering maar wie controlleerd of de zegel nog intact is?
Mocht de motorfiets gestolen worden en teruggevonden worden en de zegel is verbroken kan dit natuurlijk door de onwettige eigenaar zijn gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan