BMW Bobber/Chop for sale..

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Gezien hij meer stilstaat dan rijd gooi ik hem in de verkoop. Bodemprijs is 1,400 euro voor de vlotte beslisser.

Origineel een R100/S uit 1977. Kilometrage onbekend, maar verbruikt geen druppel olie. Geen knippers, claxon teller en andere flauwekul die je op een motor niet nodig hebt. Begin dit jaar gebouwd en gespoten.

Nieuwe RVS remleidingen, gereviseerde bak, nieuwe koppeling + drukgroep, nieuwe dempers (open, maar originele krijg je erbij), kabelboom, contactpunten, diodeplaat, condensator. Fiets start en loopt goed op een enkele backfire na bij gas los. (was niet van plan dat te corrigeren, klinkt te lekker). Stickers op de tank zijn verwijderbaar.

Hij staat me niet in de weg maar ga liever van het geld op reis, ik gebruik hem niet genoeg en heb meer lol in het bouwen dan rijden (het is mijn "voor erbij" motor).

Geen proefrit knakkers aan mijn deur ajb, ik zit niet om het geld verlegen, alleen serieuze lui. De prijs is een prikkie gezien de staat van de fiets.


cimg1451large.jpg
 
Heb ik ergens het bouwtopic gemist?
Ik ben benieuwd hoe je dat zadel gemonteerd hebt.

voorste pijp onder het (vreoegere) zweefzadel steekt in de framebuis van de BMW, onder het zadel aan weerszijden een stukje platijzer omgeboegn dat aan de zijkand op de veerstrut vastgebout zit...
 
hebbuh hebbuh hebbuh :9~ :9~ :9~
















"Nee vrouw, niet slaan"
"Auw, okee, ik weet dat de portemonnee leeg is, AUW, maar ik vind hem alleen maar mooi"
 
Ik heb ook nog zoiets in aanbouw, maar de mijne wil ik wat minder chop en wat meer bob brat style. Ik heb deze eerder op het net gezien en vind dit wel heel leuk, dus SCHUPKE
 
voorste pijp onder het (vreoegere) zweefzadel steekt in de framebuis van de BMW, onder het zadel aan weerszijden een stukje platijzer omgeboegn dat aan de zijkand op de veerstrut vastgebout zit...
Snappum :Y Zit dus geen vering in het zadel.
 
Snappum :Y Zit dus geen vering in het zadel.

Nope, tis ook een softtail, dus geen vering in het zadel nodig in dit geval. Het spatbord veert mee met de cardan/achterbrug, dus niet dat lelijke gat tussen band en spatbord
 
Hoeveel materiaalkosten heb je nou eigenlijk als je zo'n motor wil gaan ombouwen? Zit te denken aan een K75 ombouw :]
 
Hoeveel materiaalkosten heb je nou eigenlijk als je zo'n motor wil gaan ombouwen? Zit te denken aan een K75 ombouw :]


Geen idee, heb het niet bijgehouden. hangt er ook vanaf of je alles zelf doet of dingen moet laten doen (spuitwerk bijvoorbeeld).
 
Heb er zo geen filmpie van op youtube staan, maar klinkt ongeveer als een tractor als ie stationair loopt...beetje triumpachtig...pijpen zijn vrijwel open maar tis geen overkill.
 
leuk ding man :Y
ben met zulk spul groot gebracht :+
pa heeft er nog 2 staan
is deze omgebouwd naar ongelode benzine?
is al met electrische start toch :?
lees het wel :W
 
Als-ie voorjaar nog te koop staat... :-]
Maar dat zal wel niet! Buuuuuuuuuump! Koooooooooooooop! You know you want to!
 
Terug
Bovenaan Onderaan