Thijs67
MF veteraan
9 september 2019
Deel 7 alweer.
Dank Jeroen1969 voor je 'bemoeienis' met het vorige deeltje.
Na de 'release' van de R1250RS is het tijd voor een nieuw Boxer Sport-toer hoofdstuk aan het Motor-Forum.
Hier vindt je de voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Ongeveer 1 à 2 keer per jaar rijden we een RS toertje, wie een leuk toertochtje heeft kan zich in dit draadje melden...
Een citaatje van de site van Motorfreaks met de beknopte geschiedenis van de RS : (voor de volledige test: KLIK)
"We schrijven het jaar 1976 – de tijd dat motoren nog enkel uit twee wielen, een tank, een stuur en een motorblok bestonden – als BMW ‘s werelds eerste van stroomlijn voorziene motor lanceert: de R100RS, een motor die volgens de Duitsers sportieve stuureigenschappen met ongekend comfort op lange afstand combineerde, dankzij die in de windtunnel ontwikkelde – en daarmee aerodynamisch verantwoorde – stroomlijn. Zestien jaar lang was de R100RS een vaste waarde in het gamma van BMW, waarna de fiets in 1993 door de R1100RS werd opgevolgd. De R1100RS zag de introductie van de telelever voorwielophanging, een constructie die decennia lang het handelskenmerk van BMW zou zijn. Begin deze eeuw, het jaar 2001 om exact te zijn, kreeg de R1100RS navolging in de R1150RS, maar die motor was slechts vier jaar op de markt, waarna dertig jaar RS Reise Sport traditie in een nieuwe ST Sport Tour traditie in de R1200ST werd omgezet. De ST was echter geen succes, waardoor de boxer fans het van 2007 tot 2015 zonder sportieve toerfiets moesten doen, tot eind 2014 op de Intermot in Keulen de nieuwe R1200RS werd gepresenteerd als gestroomlijnd broertje van de nieuwe R1200R."
De genoemde R1200RS is in september 2019 opgevolgd door de R1250RS met de variabele kleptiming 'shiftcam'.
Wat sfeer plaatjes van onze geliefde fietsen . . . .
R1100RS
R1150RS
R1200ST
R1200RS
R1250RS
Deel 7 alweer.
Dank Jeroen1969 voor je 'bemoeienis' met het vorige deeltje.
Na de 'release' van de R1250RS is het tijd voor een nieuw Boxer Sport-toer hoofdstuk aan het Motor-Forum.
Hier vindt je de voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Ongeveer 1 à 2 keer per jaar rijden we een RS toertje, wie een leuk toertochtje heeft kan zich in dit draadje melden...
Een citaatje van de site van Motorfreaks met de beknopte geschiedenis van de RS : (voor de volledige test: KLIK)
"We schrijven het jaar 1976 – de tijd dat motoren nog enkel uit twee wielen, een tank, een stuur en een motorblok bestonden – als BMW ‘s werelds eerste van stroomlijn voorziene motor lanceert: de R100RS, een motor die volgens de Duitsers sportieve stuureigenschappen met ongekend comfort op lange afstand combineerde, dankzij die in de windtunnel ontwikkelde – en daarmee aerodynamisch verantwoorde – stroomlijn. Zestien jaar lang was de R100RS een vaste waarde in het gamma van BMW, waarna de fiets in 1993 door de R1100RS werd opgevolgd. De R1100RS zag de introductie van de telelever voorwielophanging, een constructie die decennia lang het handelskenmerk van BMW zou zijn. Begin deze eeuw, het jaar 2001 om exact te zijn, kreeg de R1100RS navolging in de R1150RS, maar die motor was slechts vier jaar op de markt, waarna dertig jaar RS Reise Sport traditie in een nieuwe ST Sport Tour traditie in de R1200ST werd omgezet. De ST was echter geen succes, waardoor de boxer fans het van 2007 tot 2015 zonder sportieve toerfiets moesten doen, tot eind 2014 op de Intermot in Keulen de nieuwe R1200RS werd gepresenteerd als gestroomlijnd broertje van de nieuwe R1200R."
De genoemde R1200RS is in september 2019 opgevolgd door de R1250RS met de variabele kleptiming 'shiftcam'.
Wat sfeer plaatjes van onze geliefde fietsen . . . .
R1100RS
R1150RS
R1200ST
R1200RS
R1250RS
Laatst bewerkt: