BMW Boxerrijders 0-)

Cactus

MF'er
9 okt 2004
132
0
Amsterdam
Hallo boxer boys, and girls ,hebben jullie tips over

een betrouwbare ,gespecialiseerde en (goedkope of althans

redelijke) zaak waar je reparaties en revisies

kunt laten uitvoeren zonder dat je de kans loopt om

"genaaid" te worden. (Mogelijk omgeving Amsterdam)

Bij voorbaat dank. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd op een R 850 RT en doe olie verversen etc zelf maar laatst had ik een grote reparatie die ik niet zelf kon vanwege specialistische gereedscahp. Ik barch dat ding naar Minus de vries (waar ik trouwens al jaren kom) het viel mij eerlijk gezegd erg mee. wat dat betreft zou ik je aanraden om daar een s te kijken en te vragen.

Trouwens wat is loos met je BMW en welke type heb je

gr. Alpinist
 
Wil graag alles zelf doen, maar moet ergens beginnen, omgeving Amsterdam woon ik en wil de machine een keer laten doorlichten omdat ik hem net heb en hij olie verbruikt. (zoon 1 l. op 1000 km. ! )
Dus er is iets niet goed. Maar wat ? ;(

Ben zelf erg gelukkig met motormarkt de jordaan, bij mij om de hoek hier in Amsterdam, ze zijn gespecialiseerd in beemer boxers. Heb ook net zelf een boxer (en ja, werk ook in de zorg 8-) ) en heb m daar laten doorlichten. Vriendelijke lui. (web: http://www.motormarktdejordaan.nl)
 
Ik rek dit topic een beetje op :)

Mjosje, hoe bevalt jou R1100 GS? Mijn vrouw heeft sinds kort haar rijbewijs en wil graag een motor (joh!). Maar wel één met ABS. Dan kom je al snel op een BMW uit en de 1100 GS is goed te krijgen met ABS. Maar dat ding is redelijk hoog en zwaar.

Zij vraagt zich dus af of ze dat ding wel de baas kan. Hoe zijn jouw ervaringen Mjosje? Andere vrouwen die ervaring hebben met een redelijk zware motor mogen ook reageren hoor :) Bedankt alvast.
 
Hallo boxer boys, and girls ,hebben jullie tips over

een betrouwbare ,gespecialiseerde en (goedkope of althans

redelijke) zaak waar je reparaties en revisies

kunt laten uitvoeren zonder dat je de kans loopt om

"genaaid" te worden. (Mogelijk omgeving Amsterdam)

Bij voorbaat dank. :+


moto dick op de dacosta kade.
ottenhof in de schimmelstraat

olieverbruik van 1:1000 hoef je nog niet zenuwachtig van te worden.
dat zijn gewoon je klepgeleiders die lekken, bmw heeft namelijk geen klepseals.
je moet gewoon gaan sparen voor ombouw op loodvrij.
ik zie dat je maar een achterschokbreker hebt, dan is hij al loodvrij.
dat kost je dus alleen nieuwe klepgeleiders en montage.
ik zou ook de uitlaatkleppen vervangen.
als die te lang in ruime klepgeleiders rondgehangen hebben willen ze wel eens afbreken, da's niet goedkoop.
klepgeleiders zou ik laten monteren bij hoogland in kwadijk/purmerend.
als je erg handig bent kan je het ook zelf maar dat is geen kattepis 8-)
expert level 5
 
Ik rek dit topic een beetje op :)

Mjosje, hoe bevalt jou R1100 GS? Mijn vrouw heeft sinds kort haar rijbewijs en wil graag een motor (joh!). Maar wel één met ABS. Dan kom je al snel op een BMW uit en de 1100 GS is goed te krijgen met ABS. Maar dat ding is redelijk hoog en zwaar.

Zij vraagt zich dus af of ze dat ding wel de baas kan. Hoe zijn jouw ervaringen Mjosje? Andere vrouwen die ervaring hebben met een redelijk zware motor mogen ook reageren hoor :) Bedankt alvast.

Vind m helemaal geweldig. Had precies t zelfde idee als je vrouw, en heb eerst twee jaar een honda transalp gereden, voor t betere rijgemak (kan je alles mee), maar was altijd al weg van de beemer. Heb mn GS nou twee maanden en het enige 'zware' is t in stilstand ergens tussen duwen oid (parkeren), maar zodra je rijdt, geweldig handelbaar, rijd er ook heerlijk mee door de stad hier (grachten nauwe straatjes ed, geen probleem). Ik ben zelf 170 lang en kan beter met mijn voeten bij de grond dan op de transalp (zadel in lage stand gezet).

De ABS heb ik uitgeprobeerd op een VRO-dag, geniaal. Dat is misschien ook een tip want na die VRO (die ik op de GS heb gedaan) heb ik zoveel meer handigheid en zelfvertrouwen gekregen, heeft ook enorm bijgedragen.

Dus ik ben alleen maar postief, ze lijken wat log die 1100 GS, totdat je wegrijdt, dan weet je wel beter.
 
Gewicht van bmw 850 scheelt maar een klein beetje (10-20 kg oid?) met een 1100. Mi kan je dan 'net zo goed' een 1100 nemen?
Cdegroot had het over een 650. De F 650 GS denk ik dan. Die is veel lichter dan de 1100 GS. Dat scheelt wel 40 kg denk ik. In ieder geval meer dan 20. Zaterdag hebben we op beide proef gereden en dan merk je het verschil goed.

Mijn vrouw voelde zich toch niet zo zeker op de 1100. Hij reed fantastisch zei ze, maar ze was bang dat ze hem niet zou houden als ze plots moest stoppen. Het lijkt me wel zinnig om te beginnen op een motor waar je je zeker op voelt. Het wordt dus een F650. En da's ook haar lesmotor geweest dus dat is wel erg vertrouwd.

Ik ga haar nog wel even melden dat een "meisje" van 1.70 er prima op weg kan dus dat het met haar 178 ook geen probleem moet zijn. Maar ik wil haar niet te veel pushen. Ach, het is ook niet de laatste motor die we gaan kopen :)

Dank je wel voor het delen van je ervaring in ieder geval.
 
hoi beter laat als nooit ;-)

als je een andres zoekt waar je je boxer wilt laten repareren dan kan ik Joost motoren in Maarssen aanbevelen, is maar een kilometer of 35 van Amsterdam en een goed adres, zeker voor de oude types BMW's
Misschien niet de goedkoopste maar wel betrouwbaar en goed!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan