BMW C1 rijders, zijn die hier?

Volgens mij is een helm niet verplicht omdat je in de gordel zit?

(Afbeelding)

Zou er niet graag mee onderuit gaan zonder helm :N
volgens mij moet je met geen enkele tweewieler onderuitgaan! heb een crashtest gezien met een zijdelingse botsing tegen een auto; kom je met een C1 er duidelijk beter vanaf!!
 
Zo'n C1 zit best stevig in elkaar, mede ook omdat de bestuurder in de gordels zit kwam hij bij een crash test met een dikke bmw goed uit de verf.
Maar een 125cc blokje onder zo'n ding is veel te ligt, de 100 haalt hij net.
 
Zo'n C1 zit best stevig in elkaar, mede ook omdat de bestuurder in de gordels zit kwam hij bij een crash test met een dikke bmw goed uit de verf.
Maar een 125cc blokje onder zo'n ding is veel te ligt, de 100 haalt hij net.
ja, teleurstellend op dat punt. maar zie ook vele motorrijders op een pruttelpot 70 km over de wegen snorren. haal ik die even met mijn koffiepotje in. hehehe :Y
 
Tja, BMW had destijds het idee dat dit "geval" een belofte voor de toekomst zou zijn voor het echte stadsverkeer
BMW hoopte een beetje dat er Europa-wijde wetgeving zou komen om 125 cc motoren toe te laten voor (ervaren) automobilisten die de meeste tijd in een lange rij achter elkaar staan in overvolle steden, en vervolgens de rest van hun tijd besteden voor het vinden van een parkeerplaats. Da's niet gebeurd. Ook hielp het niet dat in een aantal landen je nog steeds een helm moet dragen in een C1. Da's misschien ook de reden dat er later een 200 cc kwam (feitelijk rond de 180 cc) om het masjien iets interessanter te maken voor motorrijders maar die zijn in het algemeen te veel met hun imago bezig. Best jammer eigenlijk, ding zit vol interessante snufjes en het schijnt ondanks het lage vermogen best een aangenaam ding te zijn om te rijden. In Rome zag ik altijd nogal veel rondzoefen, en ook Benelli heeft (had?) een dergelijk vehicle gemaakt.
 
Niet mijn smaak maar toch een leuk ding,...apart is ie iedergeval!

Maar de vraag blijft; waarom nou een C1...

Als je er ook nat in wordt,..zie ik het voordeel tegenover een motorscooter als Burgman ofzo niet,..

Vertel eens Koos,..waarom heb je voor dit ding gekozen?
 
ik geef toe: ik ben er een!

rij er nu een week op. schitterend. alleen erg langzaam, maar dat wist ik toen ik hem kocht.

leuk al die verbaasde reacties.

viel me op dat motorrijders elkaar groeten, alleen motorscooterrijders vinden ze vreemd. waarom???
Uuuhhmmm, wellicht omdat het geen motorscooter is? Je hebt er geen rijbewijs A voor nodig en je hoeft geen helm op dus tja wat is het dan eigenlijk? :?
Een auto op 2 wielen wellicht?
 
Uuuhhmmm, wellicht omdat het geen motorscooter is? Je hebt er geen rijbewijs A voor nodig en je hoeft geen helm op dus tja wat is het dan eigenlijk? :?
Een auto op 2 wielen wellicht?

geen a rijbewijs nodig??? nou, helaas wel. :(
 
Niet mijn smaak maar toch een leuk ding,...apart is ie iedergeval!

Maar de vraag blijft; waarom nou een C1...

Als je er ook nat in wordt,..zie ik het voordeel tegenover een motorscooter als Burgman ofzo niet,..

Vertel eens Koos,..waarom heb je voor dit ding gekozen?

het vrije gevoel van het rijden zonder helm leek me wel wat. Daarnaast hoef je je niet te hijsen in een motorpak. Gewoon in je normale kleren er op.

ik geef toe dat, nu ik net mijn motorrijbewijs heb gehaald, het niet het fijne gevoel geeft van motorrijden, zoals dat op de lesmotor was. De kick van een supersnel optrekken is er niet bij.

nat worden is me onlangs meegevallen. Het frontaal tegen de regen inrijden op een "normale" motor is een onplezierigere rit.

Het is een ongelofelijk mooie ervaring om al die mensen je met verwondering je nakijken en zich hevig verbazen over dat "ding".

denk dat ik er een jaartje op ga rijden en dan eens uitzie naar een echte motor.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn vorige werk heb ik er eentje als bedrijfswagen gehad (omdat ik alleen een motorrijbewijs heb)
Ik ben al door plensbuien heen gereden zonder noemenswaardig nat te worden.
Bekijks heb je wel op zo'n ding, zeker als je tussen het drukke stadsverkeer laveert.
ik heb er wel wat problemen mee gehad (accu liet het afweten)
en max snelheid is 130 (blah)
ik heb wel eens carte blanche gekregen omdat ik een noodinterventie moest doen in een filiaal en de boetes waren voor de zaak... das altijd leuk
je moet idd geen helm dragen, maar dat was in de winter wel wat koud.
het uitzicht is ronduit belachelijk, en je moet veel vroeger aan je bocht beginnen vanwege het hoge zwaartepunt, maar als je daar eenmaal aan gewend bent valt het ding reuze mee. (heb met behulp van een drempel zelfs al m'n voorwiel van de grond gekregen :P )
geef mij maar m'n motor... het voelt echt alsof je vastgeketend op een pleepot door het verkeer suist
ik heb mezelf ondertussen al 3 keer tegengesproken dus hou ik er maar mee op
mijn mening is dus duidelijk verdeeld
 
het feit dat het een BMW is maakt veel goed , alleen het model spreekt mij niet aan .
toch heb ik mensen er mee zien stunten (kickstartshow in Zolder)
 
Op mijn vorige werk heb ik er eentje als bedrijfswagen gehad (omdat ik alleen een motorrijbewijs heb)
Ik ben al door plensbuien heen gereden zonder noemenswaardig nat te worden.
Bekijks heb je wel op zo'n ding, zeker als je tussen het drukke stadsverkeer laveert.
ik heb er wel wat problemen mee gehad (accu liet het afweten)
en max snelheid is 130 (blah)
ik heb wel eens carte blanche gekregen omdat ik een noodinterventie moest doen in een filiaal en de boetes waren voor de zaak... das altijd leuk
je moet idd geen helm dragen, maar dat was in de winter wel wat koud.
het uitzicht is ronduit belachelijk, en je moet veel vroeger aan je bocht beginnen vanwege het hoge zwaartepunt, maar als je daar eenmaal aan gewend bent valt het ding reuze mee. (heb met behulp van een drempel zelfs al m'n voorwiel van de grond gekregen :P )
geef mij maar m'n motor... het voelt echt alsof je vastgeketend op een pleepot door het verkeer suist
ik heb mezelf ondertussen al 3 keer tegengesproken dus hou ik er maar mee op
mijn mening is dus duidelijk verdeeld
Pleepot en BMW zijn synoniemen :Y :Y :Y
 
het vrije gevoel van het rijden zonder helm leek me wel wat. Daarnaast hoef je je niet te hijsen in een motorpak. Gewoon in je normale kleren er op.

ik geef toe dat, nu ik net mijn motorrijbewijs heb gehaald, het niet het fijne gevoel geeft van motorrijden, zoals dat op de lesmotor was. De kick van een supersnel optrekken is er niet bij.

nat worden is me onlangs meegevallen. Het frontaal tegen de regen inrijden op een "normale" motor is een onplezierigere rit.

Het is een ongelofelijk mooie ervaring om al die mensen je met verwondering je nakijken en zich hevig verbazen over dat "ding".

denk dat ik er een jaartje op ga rijden en dan eens uitzie naar een echte motor.
TS geeft zelf het antwoordt op zijn vraag al :)
 
Pleepot en BMW zijn synoniemen :Y :Y :Y

Ik kan een BMW R1200GS Adventure nou niet echt een pleepot noemen :N 8-) :9~
C1 wel. Is een hok, vervoersmiddel wat dan ook zonder passie, maar ook wel weer relaxed. Geen helm, in de gordel en gaan met die banaan 8-) :] Dus als vervoersmiddel is het zeer oke, als motor vind ik het helemaal niks :)
 
Ik heb eens test gereden met de executive uitvoering. Best wel een grappig ding! En bekijks :Y :P

Zou hem wel willen hebben voor erbij.. maar die dingen zijn nog steeds belachelijk duur.

Ohja ik dacht dat de + en - links aan het stuur voor de versnellingen ofz waren. Ik op die dingen drukken.. niks alleen hoorde ik een ruis..
Wat bleek? Het is de volumeknop voor de radio :+

Drempels is ook niet lekker met zo'n C1. Het zadel is ontzettend hard!
Het is even wennen met dat dakje erboven. In het begin heb je steeds het gevoel dat je omvalt :P
 
Dat is wel zeker.
De typenaam is in ieder geval al aan Citroën verkocht
Citroen gebruikte anders in de jaren 20 al de C-serie als naam. En die hadden niet eens een dakje:
car5hpc1.jpg

:9
 
Ging ook specifiek over de naam C1. C2 tm 5 hadden ze al
Was de 200 cc versie niet de C2? (waarschijnlijk niet dus).

Afijn, je kunt zeggen wat je wilt van de C1: Het mag niet direct je ego strelen maar als je 15 minuten rijden van je werk woont, heb je ook echt maar 15 minuten nodig tussen vertrek en aankomst: Op een gewone motor heb je ook nog es 15 minuten nodig om je hele uitrusting aan (en weer uit) te trekken voordat je op pad kunt gaan.
 
Het siert BMW dat ze sowieso het lef hadden/hebben om dit concept ook daadwerkelijk in markt te zetten. wellicht is het de opmaat naar iets wat meer aanslaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan