Hoi medeforumgenoten,
Ik zie nog niet veel berichten over de BMW C400GT. Ik heb er nu een paar maanden een en vind het wel leuk om mijn ervaring te delen en wellicht ook wat van andere bezitters/gebruikers te vernemen over wat ze ervan vinden.
Allereerst de positieve zaken. De scooter vind ik goed ogen, ik zit er met mijn 1,87 goed op en de scooter rijdt lekker. Het materiaal gebruik is zoals je verwacht van een BMW erg mooi en goed. Als je niet constant vol gas rijdt dan is de scooter lekker zuinig. Ik heb over een afstand van zo'n 5.000 km een gemiddeld verbruik van 1:28. Rustig toerend is 1:30 ook goed mogelijk. Dit is het echte verbruik, de boordcomputer is zo'n 3% positiever.
Wanneer je met passagier rijdt is het wel noodzakelijk de achtervering aan te passen, anders zakt ie aardig door. Dat doen de grotere scooters wel wat beter.
Ik heb het hoge windscherm van BMW en die voldoet goed. Het is redelijk stil rond de helm en ik kijk er nog goed overheen.
Mijn scooter heeft het TFT scherm en ik vind dat erg mooi, het geeft veel informatie en de pijltjesnavigatie is erg handig in de stad. Voor het echte toerwerk heb ik liever een TomTom.
De scooter heeft afgezien van de prijs helaas ook wat minpunten. De scooter slaat namelijk af en toe af bij het naderen van een stoplicht of als je gewoon stil wilt gaan staan. Zodra de koppeling los laat is het dan boem en ho. Het vervelende is dat er geen pijl op te trekken is. Soms rijd ik 1.000km zonder dat ie afslaat, maar het kan ook 3x in een ritje van 5km gebeuren. En soms slaat ie ook net niet af, maar hoor je dat ie het dus erg moeilijk heeft. In het begin zat ik er niet zo mee, maar ik merk nu dat ik me er toch aan begin te irriteren. Ik had laatst dat het stoplicht "opeens" van rood naar groen sprong(en dit was zo'n keer dat ie afsloeg) en dan is het wel erg onhandig om snel te moeten starten, eerst remhendel in natuurlijk, en dat met een auto dicht achter je....... not fun. Vooralsnog verstopt BMW zich niet. De motor heeft reeds een software update gehad en er gaat nog meer aan gebeuren. Wat weet ik niet. Dus voorlopig kijk ik het nog even aan. Ik zou nog wel graag willen weten wat het probleem nu eigenlijk is. Is de motor te arm afgesteld of is het wat anders? Ik heb ook gehoord dat de eerste generatie C650 er last van heeft gehad. Zelfde probleem of toeval?
Verder vergt het zadel enig gevoel en soms wat kracht om het dicht te krijgen. Ook dit kijk ik nog even aan, mijn prioriteit ligt bij het afslaan, dat moet er toch echt wel uit.
Ik ben de afgelopen maanden al twee keer in het wild aangesproken door mede eigenaren van een C400 die mij vroegen of ik ook zoveel problemen heb met mijn C400. Dat vind ik toch wel jammer om te horen. Dat zou niet mogen. Zij gaven nog aan last te hebben van een laag oliepeil waarschuwing, terwijl die er niet is, en tevens ook van het afslaan. Die oliepeil waarschuwing heb ik gelukkig nog niet gehad. Afkloppen.......
Ik ben nieuwsgierig wat de ervaringen zijn van andere gebruikers.
Bedankt alvast voor de reacties.
Ik zie nog niet veel berichten over de BMW C400GT. Ik heb er nu een paar maanden een en vind het wel leuk om mijn ervaring te delen en wellicht ook wat van andere bezitters/gebruikers te vernemen over wat ze ervan vinden.
Allereerst de positieve zaken. De scooter vind ik goed ogen, ik zit er met mijn 1,87 goed op en de scooter rijdt lekker. Het materiaal gebruik is zoals je verwacht van een BMW erg mooi en goed. Als je niet constant vol gas rijdt dan is de scooter lekker zuinig. Ik heb over een afstand van zo'n 5.000 km een gemiddeld verbruik van 1:28. Rustig toerend is 1:30 ook goed mogelijk. Dit is het echte verbruik, de boordcomputer is zo'n 3% positiever.
Wanneer je met passagier rijdt is het wel noodzakelijk de achtervering aan te passen, anders zakt ie aardig door. Dat doen de grotere scooters wel wat beter.
Ik heb het hoge windscherm van BMW en die voldoet goed. Het is redelijk stil rond de helm en ik kijk er nog goed overheen.
Mijn scooter heeft het TFT scherm en ik vind dat erg mooi, het geeft veel informatie en de pijltjesnavigatie is erg handig in de stad. Voor het echte toerwerk heb ik liever een TomTom.
De scooter heeft afgezien van de prijs helaas ook wat minpunten. De scooter slaat namelijk af en toe af bij het naderen van een stoplicht of als je gewoon stil wilt gaan staan. Zodra de koppeling los laat is het dan boem en ho. Het vervelende is dat er geen pijl op te trekken is. Soms rijd ik 1.000km zonder dat ie afslaat, maar het kan ook 3x in een ritje van 5km gebeuren. En soms slaat ie ook net niet af, maar hoor je dat ie het dus erg moeilijk heeft. In het begin zat ik er niet zo mee, maar ik merk nu dat ik me er toch aan begin te irriteren. Ik had laatst dat het stoplicht "opeens" van rood naar groen sprong(en dit was zo'n keer dat ie afsloeg) en dan is het wel erg onhandig om snel te moeten starten, eerst remhendel in natuurlijk, en dat met een auto dicht achter je....... not fun. Vooralsnog verstopt BMW zich niet. De motor heeft reeds een software update gehad en er gaat nog meer aan gebeuren. Wat weet ik niet. Dus voorlopig kijk ik het nog even aan. Ik zou nog wel graag willen weten wat het probleem nu eigenlijk is. Is de motor te arm afgesteld of is het wat anders? Ik heb ook gehoord dat de eerste generatie C650 er last van heeft gehad. Zelfde probleem of toeval?
Verder vergt het zadel enig gevoel en soms wat kracht om het dicht te krijgen. Ook dit kijk ik nog even aan, mijn prioriteit ligt bij het afslaan, dat moet er toch echt wel uit.
Ik ben de afgelopen maanden al twee keer in het wild aangesproken door mede eigenaren van een C400 die mij vroegen of ik ook zoveel problemen heb met mijn C400. Dat vind ik toch wel jammer om te horen. Dat zou niet mogen. Zij gaven nog aan last te hebben van een laag oliepeil waarschuwing, terwijl die er niet is, en tevens ook van het afslaan. Die oliepeil waarschuwing heb ik gelukkig nog niet gehad. Afkloppen.......
Ik ben nieuwsgierig wat de ervaringen zijn van andere gebruikers.
Bedankt alvast voor de reacties.