BMW C400GT

Vandaag een GT besteld, volgende week rijden.
De Beemer gaat met handvat- en zadelverwaming, connectivity (display), alarm en dagrijverlichting geleverd worden.

Ohja, en de kleur is grijs. Toch wel de mooiste kleur van de drie... Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

can’t wait!
Mooie motorscooter , hoop wel voor je dat de kinderziektes er uit zijn .
Zou zonden zijn als je veel geld uitgeeft .
en dan regelmatig met een scooter staat die afslaan.
Gefeliciteerd met je aankoop en heel veel rij plezier
 
Mooie motorscooter , hoop wel voor je dat de kinderziektes er uit zijn .
Zou zonden zijn als je veel geld uitgeeft .
en dan regelmatig met een scooter staat die afslaan.
Gefeliciteerd met je aankoop en heel veel rij plezier

De kinderziektes moeten er als het goed is uit zijn. Zo ook het uitvallen van de motor tijdens stationair draaien.
Na het weekend ophalen!
 
Veel rijplezier ermee. Hoop dat je gelijk heb kwa kinderziektes. Vind t wel raar dat de dealer t er niet uit krijgt bij de oudere 400,en nu ineens goed zou zijn als je een nieuwe koopt. Wat is er veranderd dan.
 
Gisteren de C400GT opgehaald en wat kilometers gemaakt. Dik tevreden en moto rijdt super smooth.

Een vraagje voor de C400 bezitters.
Mijn led/alarm lampje in de linker onder hoek van de tft scherm blijft knipperen tijdens het rijden.
Klopt dit? Ik kan er in de gebruiksaanwijzing niets over vinden.
 
Gisteren de C400GT opgehaald en wat kilometers gemaakt. Dik tevreden en moto rijdt super smooth.

Een vraagje voor de C400 bezitters.
Mijn led/alarm lampje in de linker onder hoek van de tft scherm blijft knipperen tijdens het rijden.
Klopt dit? Ik kan er in de gebruiksaanwijzing niets over vinden.

Kwam die uit voorraad in nederland of is hij snel van de band gekomen bij BMW?
 
Gisteren de C400GT opgehaald en wat kilometers gemaakt. Dik tevreden en moto rijdt super smooth.

Een vraagje voor de C400 bezitters.
Mijn led/alarm lampje in de linker onder hoek van de tft scherm blijft knipperen tijdens het rijden.
Klopt dit? Ik kan er in de gebruiksaanwijzing niets over vinden.
Ik ben ex-bezitter en ik heb dit ook gehad. Niet vaak. Het hoort niet. Ik had ook last van vals alarm, soms 2x op een dag en soms 2 weken niet.
 
Ik ben ex-bezitter en ik heb dit ook gehad. Niet vaak. Het hoort niet. Ik had ook last van vals alarm, soms 2x op een dag en soms 2 weken niet.

Ik krijg het idee dat het lampje gaat knipperen wanneer de sleutel te ver weg is, als in mn rug tas.
In mn broekzak zie ik niets knipperen.

Hier gelukkig geen last van een vals alarm.
Alarm mag van mij wel iets luider overigens.
 
ik ga voor een 650 en vroeg me af wat en hoe levertijden in elkaar zitten.

Ik had de C400 in een week onder mn kont.
Maar, een maand of 4 geleden toen ik bij dezelfde dealer aan het informeren was had dezelfde model een lever tijd van een maand of 3..
 
Ik krijg het idee dat het lampje gaat knipperen wanneer de sleutel te ver weg is, als in mn rug tas.
In mn broekzak zie ik niets knipperen.

Hier gelukkig geen last van een vals alarm.
Alarm mag van mij wel iets luider overigens.
Als je sleutel te ver weg is geeft ie dat aan op het TFT display. Iets in de trant van “motor niet uitzetten, want dan kun je niet meer starten”. Maar ik kan het niet meer voor je nakijken.
 
Als je sleutel te ver weg is geeft ie dat aan op het TFT display. Iets in de trant van “motor niet uitzetten, want dan kun je niet meer starten”. Maar ik kan het niet meer voor je nakijken.

klopt! Maar mijn theorie was dat t geknipper dan een tussen waarschuwing is oid ;)
Not sure natuurlijk. Ga het morgen proberen te reproduceren.
 
En hoe is t gegaan met t geknipper...

Zolang ik de sleutel in mn broekzak houd zie ik niets knipperen. Dus dat lijkt opgelost. Verder lijkt alles te werken.
Enige waar ik tegen aan loop is de instabiliteit van de app, of iig de connectie tussen de app en C400.
Gisteren werkte het probleemloos moet ik zeggen, maar de dag ervoor zo nu en dan een verbroken verbinding tussen mn iphone 11 pro en de C400.

Ik heb nu een aantal moto-scoots gehad door de jaren heen, waarvan de laatste, zo een 1,5 jaar terug, een Beverly 350 st (fabrieks nieuwe scoot met treurige afwerking, zeer slechte QC, scheve /losse stuur wat niet te verhelpen bleek, afgeleverd met oxidatie op de koelvloeistof pomphuis etc etc etc (binnen 3 maanden weer doorverkocht) en vanuit Piaggio een nog veel meer treurig klanten service).
Maar dit is echt een verademing.
Zuivere afwerking, straalt kwaliteit uit, mooie materialen rondom en op de scoot, en de service van BMW is echt next level, of i.i.g. veel beter dan ik normaal gewend ben.

En wat rijdt dit lekker zeg, super smooth door de bochten, kan ‘m zonder dat het sketchy wordt plat gooien in de bochten, en wat een power! Verder heb je op de C400 geen Akra nodig! Standaard komt er een heerlijk geluidje vanaf.

Tot nu toe vol lof!
En dat zeg ik niet snel.
 
Laatst bewerkt:
Zolang ik de sleutel in mn broekzak houd zie ik niets knipperen. Dus dat lijkt opgelost. Verder lijkt alles te werken.
Enige waar ik tegen aan loop is de instabiliteit van de app, of iig de connectie tussen de app en C400.
Gisteren werkte het probleemloos moet ik zeggen, maar de dag ervoor zo nu en dan een verbroken verbinding tussen mn iphone 11 pro en de C400.

Ik heb nu een aantal moto-scoots gehad door de jaren heen, waarvan de laatste, zo een 1,5 jaar terug, een Beverly 350 st (fabrieks nieuwe scoot met treurige afwerking, zeer slechte QC, scheve /losse stuur wat niet te verhelpen bleek, afgeleverd met oxidatie op de koelvloeistof pomphuis etc etc etc (binnen 3 maanden weer doorverkocht) en vanuit Piaggio een nog veel meer treurig klanten service).
Maar dit is echt een verademing.
Zuivere afwerking, straalt kwaliteit uit, mooie materialen rondom en op de scoot, en de service van BMW is echt next level, of i.i.g. veel beter dan ik normaal gewend ben.

En wat rijdt dit lekker zeg, super smooth door de bochten, kan ‘m zonder dat het sketchy wordt plat gooien in de bochten, en wat een power! Verder heb je op de C400 geen Akra nodig! Standaard komt er een heerlijk geluid vanaf.

Tot nu toe vol lof!
En dat zeg ik niet snel.

Vindt je het niet zonde van je nieuwe scooter, nu met al dat zout, wat er de aflopen dagen is gestrooid.
 
Vindt je het niet zonde van je nieuwe scooter, nu met al dat zout, wat er de aflopen dagen is gestrooid.

Ergens is dat wel een puntje van zorgen idd.
Maar voor mij is het vooral een tool en ik moet zeggen dat zelf mn ‘boodschappen’ Kymco brommertje het al een paar jaar roestvrij volhoudt ondanks alle pekel. Ik zie t wel...
Maak me er iig niet zo heel druk om.
 
Bijna 500 kilometer verder en de Beemer rijdt heerlijk!

Moest ‘t even kwijt.

Enige minpunt wat ik kan verzinnen is een trilling laag in de toeren welke van de windscherm af lijkt te komen. Maar dat is dan ook echt het enige en is denk ik op te lossen.

Navigatie werkt keurig, handvat en zadelverwarming zijn echt heerlijk met dit weer, en weet niet hoe BMW ‘t geflikt heeft maar ik blijf me verbazen over de power, met name voor een 350cc.

Binnenkort wat fotos!



D3EC8DFD-7E9A-4773-9D5C-92BF217814FE.jpeg
 
Bijna 500 kilometer verder en de Beemer rijdt heerlijk!

Moest ‘t even kwijt.

Enige minpunt wat ik kan verzinnen is een trilling laag in de toeren welke van de windscherm af lijkt te komen. Maar dat is dan ook echt het enige en is denk ik op te lossen.

Navigatie werkt keurig, handvat en zadelverwarming zijn echt heerlijk met dit weer, en weet niet hoe BMW ‘t geflikt heeft maar ik blijf me verbazen over de power, met name voor een 350cc.

Binnenkort wat fotos!



Bekijk bijlage 1448012
 
Vandaag de 1000 km beurt gehad! En op de terug weg flink op de gas gezeten. Met gemak 140 km/u en heerlijk stabiel. Verder blijkt er een recall van de zadel te zijn (internationaal) daar de zadel zo nu en dan moeilijk sluit. Zodra de nieuwe zadel binnen is zal de huidige zadel worden vervangen.

Tot nu erg blij met de Beemer! En de connectivty systeem icm mijn Schuberth C4 pro is goddelijk!
Op de snel weg met 130 km/u mn vriendin bellen gaat probleemloos en mensen blijken verrast wanneer ik ze vertel op de snelweg te rijden.

Voor de mensen die op zoek zijn naar een moto-scoot kan ik de C400 serie echt aanraden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan