BMW C400GT

Achterspatbord gemaakt van epoxy zit nog in de pruimer bijna klaar voor de BMW400GT!!
20191219_152434[2365].jpg
 
Wel een leuk klusje ,eerst van piepschuim en plamuur een malgemaakt en toen het spatbord!
 
Achterspatbord gemaakt van epoxy zit nog in de pruimer bijna klaar voor de BMW400GT!!Bekijk bijlage 1451055
Looking good man!
Ik woon naast een bouwput en ben wekelijks zand aan t afspoelen van het kunststof plaatje (waar c400 op bedrukt staat).

Hoe houd jij je uitlaat zo mooi schoon?
De binnenkant, als in de kant tegen de wiel, zitten wat opgedroogde moddervlekjes..

Any way ziet er goed uit!
 
Wie o wie reed er vlak langs mij in Amsterdam noord op een grijze C400GT? Ik stond voor een stoplicht te wachten ook op een grijze C400GT!
👋🏽
 
Ik ben ook aan het kijken om mijn Kymco Downtown 125i Exclusive om te ruilen voor een sterkere motoscooter. Ik kom simpelweg niet toe met het vermogen van een 125.

Ik vond de C400x wel een cool uiterlijk hebben dus ging een keer naar de dealer in Antwerpen (Wijnegem) om te kijken. Daar bleek al snel dat de X niet zoveel plaats heeft voor de benen en weinig zal beschermen tegen de wind. De GT had ik niet meteen voor ogen wegens aan de dure kant, maar met er even op te gaan zitten vind ik het toch immens comfortabel. En eigenlijk Is de GT toch wel een mooie verschijning. Ik heb een offerte laten maken en kwam net onder de 10.000€ uit (met Connectivity display, heated seat & grips, alarmsysteem, verhoogd scherm en scootermantel).

Aanzien ik er dagelijks de beruchte Ring van Antwerpen mee moet trotseren wil ik wel wat power en comfort. Maar ik wil ook een flinke tas kunnen meenemen. De GT heeft met zijn 35 pk en goede 20 meer dan mijn 125cc.

Maar voor hetzelfde geld (letterlijk) koop je ook een Kymco AK550. Dat is toch echt een supermodel. Die fantastische lijnen en het ongetwijfeld heerlijke motorblok (nog eens 20 pk meer!)
Anderzijds is de kwaliteit van de afwerking op de kymco ook weer niet fantastisch, en hoewel het idee van het 'slimme dashboard' met Noodoe me wel aanspreekt lijkt het toch echt jaren '80 in plaats van de BMW met zijn hypermodern display. De power spreekt me dus aan, maar ik heb het idee dat de kwaliteit toch wat tegen zal vallen.
Ik heb op dat vlak nu wel geen klachten over mijn Downtown (alles werkt gewoon), maar heb ik toch wel spijt dat ik niet voor de Honda Forza gegaan ben.

Jullie gedachten / meningen / ervaringen?
 
De power spreekt me dus aan, maar ik heb het idee dat de kwaliteit toch wat tegen zal vallen
Kwaliteit zit wel goed bij Kymco.
Als onderdelen leverancier van Honda en blokken leveren aan o.a. bmw zal dat het probleem wel niet zijn.
 
Kwaliteit zit wel goed bij Kymco.
Als onderdelen leverancier van Honda en blokken leveren aan o.a. bmw zal dat het probleem wel niet zijn.
Ik heb ook geen schrik voor de kwaliteit van de motor of het onderstel. Meer over hoe het dashboard werkt en zo. Of de hardheid van het zadel en de gebruikte plastics.

En ik heb het idee dat een BMW Motor dealer echt een premium plek is, terwijl veel normale 'scooterwinkels' er meer uitzien als een uit de kluiten gewassen fietsenwinkel. In de dealer waar ik mijn Kymco kocht stond de AK550 tussen een paar omafietsen...
Dat zegt niets over de kwaliteit, maar wel over de beleving.

Wat ik wel eens wil testen is hoe goed dat Connectivity system van BMW werkt. Want als je niet met eigen kaarten kan navigeren zie ik er niet meteen de toegevoegde waarde van in. (Maat dat is bij Noodoe van Kymco niet anders)
 
Het Kymco AK550 dashboard staat erom bekend dat het met zonlicht zeer slecht afleesbaar is. Dit heeft BMW met zijn TFT scherm beter voor elkaar. Verder vond ik de handvatverwarming van de Kymco irritant aangezien standje 1 al erg heet aanvoelde. Ook vond ik het niet fijn dat de Kymco bij minder dan 10lt aangaf middels knipperend display dat de tank bijna leeg is, dit terwijl deze 15lt groot is. En ik had nog wat irritatiepunten(harde vering en vibratie), maar moet wel zeggen dat ik niet weet of dit wellicht bij de huidige AK550 verbeterd is. Ik raad je aan om je goed in te lezen op div. fora. Het navigeren is overigens dmv pijltjes geregeld, werkt goed in de stad, maar voor lange ritten vind ik persoonlijk een navigatie met een plattegrond beter werken. Bij Kymco moet je extra kaarten(buitenland) erbij kopen, ik geloof dat dit bij BMW gratis is. De Kymco is qua snelheid zeer rap en de wegligging is top.
 
Ik heb op mijn BMW C400GT ook navigatie en gaat gratis via telefoon app ,maar ik vind dat met pijtjes wel minimaal maar werkt . ik gebruik eigenlijk alleen maar mijn motor tomtom en deze is werkelijk fantastisch gratis update en flitserpositie elke week weer een wifiupdate en je hoeft hem er ook niet af te halen kan zo updaten
 
Jawel, het spatbord zit vast op 3punten en dat zijn 3 bevestigingspunten van bmw zelf dus ik heb nergens zelf aan de scooter bevestiginspunten toegevoegd.
Ten 1ste: aan de motorkant linksvoor een scrhroef van de afdekplaat gebruikt met een ingekapselde beugel aan de binnenkant van mijn spatbord, ten 2de aan de rechteronderkant onder die afdekplaat in het motorblok zit ook een gat met schroefdraad standaard maar is niet door bmw gebruikt, ook die met een inde epoxy aan de binnenkant van het spatbord met een beugel en dan aan de linkerachterkant naast de schokbreker aan het frame met 2schroeven en aan de zijkant van het spatbord gemonteerd ook met 2schroeven roestvrij staal. het geheel zit erg stevig en hoefde ik daardoor aan de rechter schokbreker geen bevestigingspunt te creéreren wat dus moeilijk is want een schokbreker beweegt bij het inveren. Ik hoop dat je het snapt. groetjes K
 
Dit alles werkt oké want zelfs met de flexbox naar beneden raakt hij het spatbord niet,en blijft er voldoende ruimte.
 
Hallo, ik ben op zoek naar een tunneltas voor BMW C400GT ,is er misschien iemand die er al een heeft of die weet welke ik kan aanschaffen?

Bij voorbaat bedankt.
 
paddock voor bmw c400 verbouwd 10cm ingekort maar 12cm zou nog beter zijn want dan komt het achterwiel ook los op de middenstand.
 

Bijlagen

  • bmw .jpg
    bmw .jpg
    2 MB · Weergaven: 24
Nu bijna een half jaar in bezit van C400GT, en man, wat een fijn apparaat! Heb door de jaren heen aardig wat motoren in mijn bezit gehad waaronder 3 motorscooters, een Yamaha X-max, een Piaggio Medley en Piaggio Beverly.
En vergeleken met de laatste 2 is de C400GT toch wel van een compleet andere klasse.
wat comfort betreft maar ook wat afwerking, kwaliteit en service betreft.
Waarbij de Beverly, kwam nieuw uit de winkel, schandalig slecht afgewerkt was en er altijd wel iets mis mee bleek te zijn is de C400GT gewoon zo goed als perfect.

Navigatie op het TFT schermpje werkt super en heeft me geregeld moeiteloos van A naar B gebracht. Bellen en oproepen beantwoorden vanaf het scherm/stuur is ook erg fijn i.c.m. mn Schubert C4 pro. Mn iphone en helm zijn beide verbonden met de motor en werkt vlekkenloos.

Verder erg blij met de handvat- en zadelverwarming.

En bescherming tegen wind en weer is goed geregeld op de C400GT, met een plensbui op de snelweg blijf ik zo goed als droog en als ik nergens stoplichten tegen kom blijf ik ook droog.
Voorruit had wel iets hoger gemogen, en wellicht dat ik daar nog in ga investeren.

Over de wegligging heb ik niets te klagen en zelfs met stevige wind op de snelweg met ca. 140 km/u zeer stabiel. Dat verbaasde me eerlijk gezegd omdat in soortgelijke situaties met de Xmax of Beverly ik altijd het gevoel had weg geblazen te worden.
De C400GT voelt wat dat betreft erg stabiel en betrouwbaar aan.

Verder heeft dat ding een pittig blokje en trekt rap weg bij een stoplicht en vooral in het midden gebied verbazingwekkend veel trekkracht. Van 75 km/u naar 120 km/u is zo gepiept en krijg je niet het gevoel dat de motor alles moet geven en er alles uit probeert te persen zoals bij sommige andere modellen van andere fabrikanten.
En geen Akrapovic nodig op deze moto-scoot, heeft standaard al een heerlijke grom!

Het vermelden waard is de service van BMW en de BMW dealer.

Tot slot, ik vind het echt een mooie moto-scoot en is ie gewoon goed gelukt zeg maar. Dat grijs en zwart en de koplampen, heerlijk gewoon.

Voor de mensen die de C400GT in overweging hebben, je zal er echt geen spijt van krijgen!
 

Bijlagen

  • BFD57041-EB70-4230-B3BC-8163D3388ABA.jpeg
    BFD57041-EB70-4230-B3BC-8163D3388ABA.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 28
Nu bijna een half jaar in bezit van C400GT, en man, wat een fijn apparaat! Heb door de jaren heen aardig wat motoren in mijn bezit gehad waaronder 3 motorscooters, een Yamaha X-max, een Piaggio Medley en Piaggio Beverly.
En vergeleken met de laatste 2 is de C400GT toch wel van een compleet andere klasse.
wat comfort betreft maar ook wat afwerking, kwaliteit en service betreft.
Waarbij de Beverly, kwam nieuw uit de winkel, schandalig slecht afgewerkt was en er altijd wel iets mis mee bleek te zijn is de C400GT gewoon zo goed als perfect.

Navigatie op het TFT schermpje werkt super en heeft me geregeld moeiteloos van A naar B gebracht. Bellen en oproepen beantwoorden vanaf het scherm/stuur is ook erg fijn i.c.m. mn Schubert C4 pro. Mn iphone en helm zijn beide verbonden met de motor en werkt vlekkenloos.

Verder erg blij met de handvat- en zadelverwarming.

En bescherming tegen wind en weer is goed geregeld op de C400GT, met een plensbui op de snelweg blijf ik zo goed als droog en als ik nergens stoplichten tegen kom blijf ik ook droog.
Voorruit had wel iets hoger gemogen, en wellicht dat ik daar nog in ga investeren.

Over de wegligging heb ik niets te klagen en zelfs met stevige wind op de snelweg met ca. 140 km/u zeer stabiel. Dat verbaasde me eerlijk gezegd omdat in soortgelijke situaties met de Xmax of Beverly ik altijd het gevoel had weg geblazen te worden.
De C400GT voelt wat dat betreft erg stabiel en betrouwbaar aan.

Verder heeft dat ding een pittig blokje en trekt rap weg bij een stoplicht en vooral in het midden gebied verbazingwekkend veel trekkracht. Van 75 km/u naar 120 km/u is zo gepiept en krijg je niet het gevoel dat de motor alles moet geven en er alles uit probeert te persen zoals bij sommige andere modellen van andere fabrikanten.
En geen Akrapovic nodig op deze moto-scoot, heeft standaard al een heerlijke grom!

Het vermelden waard is de service van BMW en de BMW dealer.

Tot slot, ik vind het echt een mooie moto-scoot en is ie gewoon goed gelukt zeg maar. Dat grijs en zwart en de koplampen, heerlijk gewoon.

Voor de mensen die de C400GT in overweging hebben, je zal er echt geen spijt van krijgen!

Tja ...de Beverly wat mijn eerste motor scooter was heb ik nooit problemen mee gehad...ik denk dat je wat geluk moet hebben...natuurlijk is de Bmw wel een mooie verschijning en van een ander klasse maar de prijs ik ook wat duurder....ik vind de snoet heel mooi...hopelijk heb je er veel plezier mee en veilige kilometers
 
Nu bijna een half jaar in bezit van C400GT, en man, wat een fijn apparaat! Heb door de jaren heen aardig wat motoren in mijn bezit gehad waaronder 3 motorscooters, een Yamaha X-max, een Piaggio Medley en Piaggio Beverly.
En vergeleken met de laatste 2 is de C400GT toch wel van een compleet andere klasse.
(...)
Wat is eigenlijk het verschil tussen een C400X en een C400GT dat de 1000€ verschil in prijs verklaart? Ze hebben beide blijkbaar dezelfde aandrijftrein.

Overigens kan ik niet klagen over mijn Piaggio Beverly 300 ie uit 2012. Ik heb hem nu ruim een jaar. Doet het prima, alles functioneert zoals het hoort, mankeert niets aan. Maar toegegeven de C400GT speelt wel in een hogere maar ook duurdere klasse.
 
Gisteren toch maar een proefrit gedaan met de C400. Omdat ik verschillende problemen las in diverse fora stelde ik een rit steeds uit maar na een positieve noot van een bezitter te horen ging ik er uiteindelijk voor...
Door een rugletsel heb ik steeds meer problemen om op mijn GS te stappen en realiseer me wel dat qua vering ik fel zou moeten inleveren, maar zo ver is het nog niet!

Ik vertrok met de X-versie maar doordat ik de benen niet kon strekken en mezelf hierdoor moeilijk kon vastdrukken in het zadel keerde ik snel en ging verder met de GT-uitvoering in full-option. Dit bleek een schot in de roos, het werd een verrassende fijne trip. Ik had al wel ervaring met een Honda Vision, Yamaha T-Max en Honda SWT-600 zodat het scooterrijden voor mij helemaal niet vreemd was. Sinds 2001 had ik bij mijn motorfiets steeds ook een scooter voor woon- werkafstanden en korte/kleine boodschappen in de garage..

Uiteindelijk onthoud ik de volgende sterke punten;
Vinnige motor die erg flexibel/koppelrijk is gezien zijn motorinhoud.
Goede zit voor mij (1,80 m) wat betreft het zadel, houding en windbescherming.
Voor mij voldoende laadruimte, topcase was voorzien.
Na een 80-tal gemengde kilometers aan reglementaire snelheden (120-90-70-50-30) stond mijn verbruik aan 3,2 liter/100 km (31,25 km/liter) wat ik niet verwachtte.
Makkelijke bediening, top info met Connectivity en goede GPS die ik ook op mijn motor gebruik, goed afleesbaar scherm in zon.
Vering die voornamelijk comfortabel is maar toch toelaat vlot te rijden en vooral aangenaam is voor zij die het sportieve niet willen aanspreken.
Vlot sturen, links- rechts omleggen alsook rotondes zijn een makkie en erg vertrouwenwekkend, de remmen doen meer dan hun werk en zijn erg goed doseerbaar.
Je neemt deze scooter makkelijker mee dan een motorfiets, opstappen en weg ermee...

Minpunt;
Het koffiemolengeluid is wel een afknapper, zowel het erg aanwezige motorgeluid linksachter als het uitlaatgeluid maken dat de rijervaring uiteindelijk onaangenaam wordt bij snelheden onder de 80 km/uur.

Het was voor mij een positief gevoel, hopelijk zijn er nog mensen die hier zo over denken. Spijtig dat dikwijls alleen de leden met slechte ervaringen reageren want aanvankelijk leek het me een proefrit niet waard. ;)
 
Beste mensen,

ik ben het helemaal eens met de ervaring van Furrrrr.
Ik heb mijn C400GT sinds afgelopen april 2020 en ik vindt het een geweldige machine, ook ik kom van een x-max.

wat mij wel stoort is het slecht sluiten van het zadel een paar keer geprobeerd met wat meer druk, sluit nog steeds niet.
ik heb nu zoiets van dan niet.
 
Laatst bewerkt:
De GT familie groeit stilaan verder...
Het verhaal van Furrrrr alsmede een eerste en een tweede lange proefrit (+- 6uur) hebben me overtuigd waardoor er nu een witte C400GT in de garage staat. De GS werd aan een erg goede prijs overgenomen en vanaf morgen 22/9 begint de rodage met een dagje Zeeland. Het is een full-option geworden en wit omdat de grijze versie pas terug leverbaar zou zijn vanaf einde november. De verkoop gaat wel hard want bijna alle stockmodellen van de dealer zijn eruit en toen ik enkele weken terug de mijne bestelde waren er nog meer dan 10 stuks beschikbaar. Normaal zouden de kinderziekten zoals zadelsluiting en stilvallen ondertussen tot het verleden behoren, we ondervinden het wel... ;)
 
De GT familie groeit stilaan verder...
Het verhaal van Furrrrr alsmede een eerste en een tweede lange proefrit (+- 6uur) hebben me overtuigd waardoor er nu een witte C400GT in de garage staat. De GS werd aan een erg goede prijs overgenomen en vanaf morgen 22/9 begint de rodage met een dagje Zeeland. Het is een full-option geworden en wit omdat de grijze versie pas terug leverbaar zou zijn vanaf einde november. De verkoop gaat wel hard want bijna alle stockmodellen van de dealer zijn eruit en toen ik enkele weken terug de mijne bestelde waren er nog meer dan 10 stuks beschikbaar. Normaal zouden de kinderziekten zoals zadelsluiting en stilvallen ondertussen tot het verleden behoren, we ondervinden het wel... ;)

Proficiat met je aankoop, veel plezier ermee.
Welke plaatsen in Zeeland ga je morgen passeren ?

Grtz
Danny
 
Terug
Bovenaan Onderaan