NitroMax
MF veteraan
ff markeren om te volgen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is ook echt Vlaams. Het bedrijf waar ik vroeger gewerkt heb had een vestiging in Gent. Die kreeg de opdracht in het gebouw van Justitie te Brussel (Wetstraat) de liften te renoveren.er zit zo een knop op om te "vlotteren", wist niet waar die voor diende toen ik hem kocht maar stond ook in de link die halflive gaf, het starten vraagt toch wel wat "finger spitze gefühl" maar dat komt wel goed
@Jaap43: "gevezen" is het voltooid deelwoord van vijzen (het in en uitdraaien van een schroef) en zal waarschijnlijk meer Vlaams dan Nederlands zijn
er zit zo een knop op om te "vlotteren", wist niet waar die voor diende toen ik hem kocht maar stond ook in de link die halflive gaf, het starten vraagt toch wel wat "finger spitze gefühl" maar dat komt wel goed
@Jaap43: "gevezen" is het voltooid deelwoord van vijzen (het in en uitdraaien van een schroef) en zal waarschijnlijk meer Vlaams dan Nederlands zijn
nu de nokkenas toch moet vervangen worden dacht ik voor de 336 te gaan maar ik lees op verschillende sites allerlei dingen gaande van: "onmisbaar om de boxer goed door te laten lopen" tot "niet bruikbaar op de openbare weg"
iemand ervaring hiermee?
hey MIOB, volg jouw project al een tijdje, twas wat men inspiratiebron voor een eigen caferacer.
per cilinder+kop 96€ (honen, vlakken, zittingen frezen en uitlaatkleppen slijpen) exclusief onderdelen maar die mag ik zelf aanleveren als ik ze goedkoop vind, bij hem kost een geleider 8€ en een klep (trw dacht ik) 25€, even op internet gekeken en lijkt me een correcte prijs
de firma noemt "petterson" te geraardsbergen, ze deden vroeger alle revisiewerken aan de belgische rijkswacht boxers dus ervaring hebben ze genoeg en dat hoor je ook als je een babbeltje doet met Sven Pettreson
@sammie: niemand blijkt dit al eerder meegemaakt te hebben maar ik vermoed dat er al een 336 inzit maar dan een "made in hongkong"
Heb je ook gelijk harde zittingen laten zetten?
Het statement van Herr BMW was: als je 50.000km op gelode benzine hebt gereden zijn de zittingen dusdanig hard en verzadigd dat je op ongelood kunt doorrijden.nee, even nagevraagd bij verschillende mensen en zelfs de mecanieker van mijn officiële BMW-dealer heeft in zijn 90s en 100GS/PD ook nog de originele zittingen, die kost ga ik me dus besparen
@MIOB: ook vandaag is de prijs van de originele kleppen en geleiders gevraagd bij de BMW-dealer, 360€ voor beide koppen, enkel de onderdelen, zonder werk...
Op een continentale motorfiets zal je nooit WW-draad tegenkomen, waarschijnlijk wel Metrisch-fijn.aangezien het motor is om enkel bij goed weer een toertje rond de kerktoren met te rijden ga ik het bij de oude zittingen houden.
gisteren de koppeling proberen losmaken, in men peeters handleiding staat: maak 3 van de 6 vijzen los, plaats er een M8x50 in met eem moer erop, draai deze met de hand tot tegen de koppeling, maak de overige 3 los en ontspan de koppeling door de 3 moeren op de M8x50 los te draaien.
maar de schroefdraad blijkt geen M8 te zijn maar heeft een kleinere stap, wss withwort??
iemand een idee?