BMW CE 04

Bij mij geeft hij standaard 108 aan of 116. Dit werkt niet helemaal lekker volgens mij. Ik rijd er meestal toch wel 130 km mee. Naarmate je aan het eind van de accu komt zie je dit wel corrigeren. Had wel iemand op FB gezien die het had laten resetten.

Betreft de range anxiety is gewoon veel rijden en testen. Het is ook wel van te voren bedenken waar je heen wil rijden. Spontaan wegrijden en wat toeren op een 50% tank is namelijk wat minder handig. Heb je al een kabel voor snellader? Ik heb namelijk nog een 5% kortingscode voor de evplug website waar eerder naar gelinkt is. EV5PROCENT is de kortingscode.

Ga je veel snelweg rijden? Ik ga binnenkort ritje Zwolle-Utrecht via de snelweg proberen. Heb dan cursus in Utrecht.
Dan heb ik er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen met de range en de range anxiety. Ik ga hem hoofdzakelijk voor woon-werk verkeer gebruiken. Dat is 38 km enkele reis en helemaal binnendoor. Daarnaast heeft +\-80% van deze rit een maximum snelheid van 50-60km/u. Ik denk dat hij niet of nauwelijks de snelweg zal zien.

Bedankt voor de kortingscode maar er zat reeds een kabel voor de snellader bij.
 
Laatst bewerkt:
Ga je veel snelweg rijden? Ik ga binnenkort ritje Zwolle-Utrecht via de snelweg proberen. Heb dan cursus in Utrecht.

Ik ben heel benieuwd hoe dat uitpakt. Dat is ongeveer 90 km rijden (even van centrum naar centrum).
Dan is het kiezen of je 100 km/u gaat rijden of dat je met 80-90 km/u achter een vrachtwagen blijft plakken. Of ga je binnendoor? Binnendoor zal ongetwijfeld lukken, snelweg ben ik echt wel benieuwd naar.
 
Haha...

Mocht hij bij mij in de wijk moeten zijn, dan kan hij bij me snelladen. Jaja Jasperrr,,, wat dacht jij dan? Slecht geweten? Haha
het is in de schepenbuurt. Ik zal eens vragen bij het cursus centrum. Google maps geeft 99,8 km aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
het is in de schepenbuurt. Ik zal eens vragen bij het cursus centrum. Google maps geeft 99,8 km aan.

Ik betwijfel of je het gaat redden zonder ergens te stoppen, als je dus volledig snelweg pakt.
Tel daar bij op dat je zelden wind hebt vanuit het noordoosten... anders had je daar nog wat voordeel aan kunnen hebben.
Je hebt een aanzienlijke kans dat je dus tegen de wind in moet en dan dus bijna 100 km en zonder regeneratie...

Kunnen we hier niet geld inleggen en een wedje doen of Blaxtard het haalt of niet zonder stop tussendoor? :o
Enige waar je op mag hopen is dat het gewoon helemaal vast staat van Zwolle tot aan Utrecht, dan moet je het kunnen halen. *O*
 
Ik denk dat ik ook een keer moet stoppen, misschien al wel voor de zekerheid. Ben benieuwd.
 
Kun je het knipperende WiFi logo op het dashboard uitschakelen / verbergen als je de kaartmodus van de Connectied app niet wil gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
niet het beeld aan proberen te zetten? Ik vind het jammer dat het er niet een eigen navigatie op de motor zit en het perse via de telefoon moet. Ik heb hem eigenlijk altijd op pure riding mode staan dus het power en regen boogje.
 
niet het beeld aan proberen te zetten? Ik vind het jammer dat het er niet een eigen navigatie op de motor zit en het perse via de telefoon moet. Ik heb hem eigenlijk altijd op pure riding mode staan dus het power en regen boogje.

Je telefoon update wel lekker mee met de hudiige stand van zaken op de weg.
Ben benieuwd hoe de Utrecht - Zwolle ritten straks gaan!
 
BMW zou ook nog met C02 komen, maar daar hoor of lees ik weinig meer over.
 
Deze
 

Bijlagen

  • DEDC7300-9E97-4CE5-9A32-3B994F7248F3.jpeg
    DEDC7300-9E97-4CE5-9A32-3B994F7248F3.jpeg
    29,5 KB · Weergaven: 24
Ik zag ze al staan in apeldoorn. Genieten, lekker in road mode.

Om nog terug te komen op de volle accu afstand. Het lijkt wel of hij steeds minder ver aangeeft. Terwijl ik bijna op elke 'tank' makkelijk 130 km haal.
 

Bijlagen

  • IMG_20220827_095157.jpg
    IMG_20220827_095157.jpg
    203,6 KB · Weergaven: 20
Ik zag ze al staan in apeldoorn. Genieten, lekker in road mode.

Om nog terug te komen op de volle accu afstand. Het lijkt wel of hij steeds minder ver aangeeft. Terwijl ik bijna op elke 'tank' makkelijk 130 km haal.
Dus als ik het goed begrijp wordt het verschil tussen wat er op de display staat en de werkelijkheid steeds groter? Dat zal met een softwareupdate wel te verhelpen zijn denk ik. Dat is het genot van een first generation ;) *D
 
Om nog terug te komen op de volle accu afstand. Het lijkt wel of hij steeds minder ver aangeeft. Terwijl ik bijna op elke 'tank' makkelijk 130 km haal.
Ga je niet gewoon door de gewenningcurve en wordt je wat makkelijk met af en toe vermogen vragen? Dat kan de aangeduide range snel beïnvloeden terwijl je werkelijke range nauwelijks verandert.

5 km langzaam rijdend verkeer voordat ik op werk aankom resulteert ook in een absurde range als de motor weer opgeladen is. Agressieve laatste km’s doen het tegenovergestelde.
 
Nou, demorit zit er op en wat zal ik eens zeggen?
Pluspunten: vlot, mooi scherm en regenarief remmen gaat ook best goed.

Minpunten: zithouding, nu ben ik geen geoefend scooterrijder dus heb weinig referentie maar het standaard zadel is letterlijk een plank met een gekleurd stukje stof. Het comfortzadel was iets beter maar marginaal. En het hele potzitgevoel als je rijd is erg wennen.

Voor €16.000 en 100 km effectieve rijafstand sla ik het als particulier over. Zakelijk is de rekensom misschien anders.
 
Nou, demorit zit er op en wat zal ik eens zeggen?
Pluspunten: vlot, mooi scherm en regenarief remmen gaat ook best goed.

Minpunten: zithouding, nu ben ik geen geoefend scooterrijder dus heb weinig referentie maar het standaard zadel is letterlijk een plank met een gekleurd stukje stof. Het comfortzadel was iets beter maar marginaal. En het hele potzitgevoel als je rijd is erg wennen.

Voor €16.000 en 100 km effectieve rijafstand sla ik het als particulier over. Zakelijk is de rekensom misschien anders.
idd Duncan wat je hieronder schrijft. Ik heb zaterdag een rondje mogen rijden op de CE-04 en was positief verrast door de aandrijf lijn en het gevoel wat je krijgt van deze scooter. Opbergruimte en zitcomfort was ik niet van onder de indruk.

Jammer dat de C- evolution niet meer geleverd wordt. Deze lijkt mij praktisch wat beter inzetbaar.. maar dan nog die prijzen...
 
En de prijs voor de vervangende onderdelen, de verkoper zei dat een nieuwe accu net zo duur was als een nieuwe scooter.... leuk als je nog garantie hebt maar na 3 jaar kan dat een duur grapje worden......
 
dat verbaasde mij ook.. Ik vroeg de dealer waar ik zaterdag heb proefgereden naar de accu's van de C-evolution. Hij wist mij aan te geven dat ze onlangs een C-evolution hadden met een defecte accu. De rekening bedroeg uiteindelijk 18k voor de importeur ivm garantie... in de praktijk zal het wel mee vallen. Maar waar blijven ze dan uiteindelijk.. ik wil er wel eentje met een defecte accu, als de vervangingswaarde zo hoog is moeten er uiteindelijk toch wel een aantal op de markt komen met een defect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan