BMW CE 04

Ik trek even de vergelijking met de BMW i3, omdat veel van die technologie en ideeën terugkomen in de CE04. Ik weet dat de batterijtechnologie van Tesla en BMW (via externe partners) inmiddels zo goed is, dat er zelden een kapotte accu voorkomt. Vaak kunnen dan ook nog de afzonderlijke cellen worden vervangen, zonder dat de hele accu hoeft te worden vervangen. Ik denk dus dat dat niet zo vaak zal gebeuren dat je een CE04 (of een Tesla of een BMW i3) tegenkomt met een compleet defecte accu. Over de kosten; destijds was een compleet nieuwe accu voor een bmw i3 rond de 20k als ik mij niet vergis, en dan hebben we het over 45KWH of zoiets. Een single accu voor een CE04 zal inderdaad echt een stuk goedkoper zijn, vermoed ik.
 
Helaas zijn er vooralsnog geen/weinig plaatsen waar dat kan. En dan moet je hopen dat ze zich ook richten op de niche producten als de C04. Voor een Tesla of Toyota kan de investering in materiaal/kennis vast uit maar deze producten? Ik moet het eerst nog zien.....
 
Weet iemand waar release notes van de nieuwe updates voor de CE04 te vinden zijn?
 
Er was iemand fb die hele levensduur van de c evolution de batterij status had bijgehouden tot 80k en reed er nog steeds mee. Bij hem gaf de capaciteit nog steeds 85% beschikbaarheid aan. Kan wel even proberen te vinden.

Ik heb nu de start van 100% en na 90 km de stand en wat ik nog kan rijden bijgehouden. Dan zie je wel dat hij de 107 km die hij eerst aangaf corrigeert. Volgens de laatste meting haal ik wel zo'n 130 km. Nu red ik met de laatste 30 km mijn werk niet heen en weer en moet ik wel opladen. Nog steeds geen laadpaal op het werk..
 

Bijlagen

  • IMG_20220831_172938.jpg
    IMG_20220831_172938.jpg
    286,1 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20220827_095157.jpg
    IMG_20220827_095157.jpg
    203,6 KB · Weergaven: 22
Ik zie trouwens dat er voor de geïnteresseerden nog wel wat bmw ce 04 op marktplaats staan. 15500 euro.

Zijn er nog mensen die wachten op hun motor?
 
Ik heb een bug gefilmd. Je ziet de accu binnen een paar seconden teruglopen van 98 naar 60%. Na herstart staat hij weer op 98%
(filmpje wil niet uploaden)
 
Laatst bewerkt:
Er was iemand fb die hele levensduur van de c evolution de batterij status had bijgehouden tot 80k en reed er nog steeds mee. Bij hem gaf de capaciteit nog steeds 85% beschikbaarheid aan. Kan wel even proberen te vinden.

Ik heb nu de start van 100% en na 90 km de stand en wat ik nog kan rijden bijgehouden. Dan zie je wel dat hij de 107 km die hij eerst aangaf corrigeert. Volgens de laatste meting haal ik wel zo'n 130 km. Nu red ik met de laatste 30 km mijn werk niet heen en weer en moet ik wel opladen. Nog steeds geen laadpaal op het werk..

Ook geen stopcontact+verlengsnoer?
 
Ook geen stopcontact+verlengsnoer?
Nee zelfs dat niet, helaas. Dat was al wel voldoende geweest. Dat van die bug overkomt mij ook wel eens. Ik had nog een foto gemaakt, waarbij het aantal kms nog lager was bij 100%. Terwijl. Het aantal gereden kms per tank elke keer hetzelfde is.
 

Bijlagen

  • IMG_20220901_071557.jpg
    IMG_20220901_071557.jpg
    199,7 KB · Weergaven: 14
Bugs zijn overal. (poosje geleden had ik deze)
IMG_4064.jpeg


141 km gereden (veel snelweg) 58% lading over en nog 500 km bereik *O*

Ja, in mijn dromen B|
Na reset was het weer weg -O- wel bijzonder dat je tijdens het rijden ineens ziet dat je steeds verder kunt rijden. :9~
Waarschijnlijk in de feedback van de accu is het ergens misgegaan.

EV rijden is ook vooral veel software en parameters, bugjes horen daar bij.
 
Verleden week 1 bestelt dus wachten op levering, kon ook de demo aanschaffen die ze hadden staan.
Echter zat zo weinig prijs verschil in vond ik dat ik voor nieuwe gegaan ben.

Andre
Leuk! Wanneer krijg je hem geleverd?
 
Bij weinig prijs verschil zou ik ook voor nieuw gaan.

Ik kreeg vandaag dringend telefoontje dat de ce 04 direct stil gezet moest worden en er niet meer mee gereden mag worden. Er is een terugroep actie gaande met betrekking tot de claxon die los kan raken en in het stuur terecht kan komen en vervolgens deze kan blokkeren. Als het goed is krijgen we binnenkort een brief hiervan.

Iemand anders ook wat hier over gehoord?
 
Bij weinig prijs verschil zou ik ook voor nieuw gaan.

Ik kreeg vandaag dringend telefoontje dat de ce 04 direct stil gezet moest worden en er niet meer mee gereden mag worden. Er is een terugroep actie gaande met betrekking tot de claxon die los kan raken en in het stuur terecht kan komen en vervolgens deze kan blokkeren. Als het goed is krijgen we binnenkort een brief hiervan.

Iemand anders ook wat hier over gehoord?
Nee nog helemaal niets gehoord. Komen ze op lokatie de boel vervangen?
 
Moet terug naar de dealer, maar is niet om de hoek. Net ff de claxon gecheckt, maar zit gewoon goed vast. Maar als hij los raakt dan zit hij idd in je stuur. Volgens mij is de soep niet zo heet als opgediend.
 

Bijlagen

  • 16624844693152863231862631050758.jpg
    16624844693152863231862631050758.jpg
    178,7 KB · Weergaven: 32
Moet terug naar de dealer, maar is niet om de hoek. Net ff de claxon gecheckt, maar zit gewoon goed vast. Maar als hij los raakt dan zit hij idd in je stuur. Volgens mij is de soep niet zo heet als opgediend.

Dan zou ik 'm gewoon geregeld (lees: dagelijks) controleren of het nog vast zit, tot je naar de dealer gaat.
 
Is ie niet gewoon zelf vast te zetten met loctite of een zelfborgende moer?
Dat kan natuurlijk ook. :+ Of loctite én een zelfborgende moer. Dan hoef je ook niet naar de dealer. Bij de RDW kan dan wel op je kenteken die recall nog open staan. Aan de andere kant; voor mijn NMAX staat er al eentje anderhalf jaar open en die is niet op mijn kenteken terug te vinden.
 
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het bracket breekt door metaalmoeiheid oid. dus het is denk ik wel handig om sowieso de recall te doen.

Verder zou ik zelf de bout ff checken en met flink wat loctite vastzetten. De recall komt met de eerst volgende service beurt wel.
 
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het bracket breekt door metaalmoeiheid oid. dus het is denk ik wel handig om sowieso de recall te doen.

Verder zou ik zelf de bout ff checken en met flink wat loctite vastzetten. De recall komt met de eerst volgende service beurt wel.
Die eerst volgende service beurt is pas over 2 jaar 😂
 
Bij weinig prijs verschil zou ik ook voor nieuw gaan.

Ik kreeg vandaag dringend telefoontje dat de ce 04 direct stil gezet moest worden en er niet meer mee gereden mag worden. Er is een terugroep actie gaande met betrekking tot de claxon die los kan raken en in het stuur terecht kan komen en vervolgens deze kan blokkeren. Als het goed is krijgen we binnenkort een brief hiervan.

Iemand anders ook wat hier over gehoord?
Ik heb ook nog niks gehoord maar voor de zekerheid toch maar even gecontroleerd. Alles zit goed vast en ik zie ook niets vreemds bij het montagepunt op het frame.
 
Ik heb ook nog niks gehoord maar voor de zekerheid toch maar even gecontroleerd. Alles zit goed vast en ik zie ook niets vreemds bij het montagepunt op het frame.
Bij mij in principe ook alles vast, maar er zal dus wel iets zijn met 'makkelijk kunnen afbreken' of zoiets, vermoed ik.
 
Ik vermoed dat bij sommige exemplaren het boutje niet goed vast heeft gezeten, daardoor verdraait het armpje door trillingen en door het gewicht van de claxon naar beneden en blokkeert daar de kroonplaat waardoor je niet meer kunt sturen.

Zolang dat boutje goed vast zit is er weinig aan de hand lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan