BMW CE 04

JohnnyE

Rookie
11 feb 2022
12
8
Ik heb nog eens uitgezocht hoe het zit met laden. 10A is wel de max die ik kan krijgen. De 3 fasen doet 10 ampère wat weer gelijk is aan 6,5kw/6,7. Dit haalt hij aan een 11 kw paal. Zie bijgaande plaatjes. Ik had nu laadcapaciteit op 30 ampère staan. De laadpaal die ik gebruikte had een display, wat wel erg handig is. Vandaag zo'n 200 km gereden, dat is toch eigenlijk wel prima te doen. Even stop je bij een laadpaal en je bent zo weer op weg.

1000 km beurt zit er ook op. Even versnellingsbak olie vervangen en uitgelezen. Ik moest best ver naar de dealer, ze hadden hem netjes tijdens de beurt aan de lader gedaan. Van 20 naar 50% geladen. Echter bij het voorrijden stond het display ineens weer op 20%. Erg vreemd. Even kort aan een laadpaal gelegd en hij was in 2 minuten weer op 50%. Hoe dit kan weet ik niet, lijkt wel op een bugje. Had dit van de week ook al eens, maar toen ging het accu percentage behoorlijk wat kms gewoon niet naar beneden.
Ik had al een aantal keren dezelfde symptomen waarbij de accu na bijna volledig opladen bij het opnieuw aanzetten weer het vorige laadpercentage en reikwijdte aangaf. Omdat er nog een oudere versie van de software geïnstalleerd was had ik hem vandaag naar de dealer gebracht voor o.a. een software update met de hoop dat dit het probleem zou verhelpen. Ik krijg echter net een telefoontje dat er toch iets mis lijkt te zijn dat verder onderzocht moet worden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi

JohnnyE

Rookie
11 feb 2022
12
8
Ik had al een aantal keren dezelfde symptomen waarbij de accu na bijna volledig opladen bij het opnieuw aanzetten weer het vorige laadpercentage en reikwijdte aangaf. Omdat er nog een oudere versie van de software geïnstalleerd was had ik hem vandaag naar de dealer gebracht voor o.a. een software update met de hoop dat dit het probleem zou verhelpen. Ik krijg echter net een telefoontje dat er toch iets mis lijkt te zijn dat verder onderzocht moet worden...
In het telefoontje van gisteren kon nog niet aangegeven worden of ik hem een paar dagen kwijt zou zijn of dat het langere tijd zou gaan duren. Ze vermoedden namelijk dat er iets mis was met de laadmodule. Ik kreeg vandaag echter al een telefoontje dat ze gisterenavond vanuit BMW München de scooter weer aan de praat gekregen hadden en voorzien hebben van nieuwe software. Alles lijkt nu naar behoren te werken en ook de reikwijdte staat nu netjes op 128km als hij 100% opgeladen is.
 
Laatst bewerkt:

Blaxtard

Die hard MF'er
6 mrt 2021
281
127
Ik zal dit bij mijn dealer ook gelijk aangeven. Ik heb nu helemaal niks aan de range die hij aangeeft.
 

opdebrommert

Die hard MF'er
1 nov 2020
446
357
Had me via scooter & bikexpress aangemeld voor de lezerstest op 8 oktober en uitgenodigd :)
Ben een E-scepticus, maar niet rijk genoeg om er principes om na te kunnen houden.
Laat me graag verrassen!
 

Blaxtard

Die hard MF'er
6 mrt 2021
281
127
Veel plezier! Ik vind de road modus echt tot zijn recht komen. Hij Is dan echt zo soepel als boter.

Dat ziet er ook niet goed uit johhny. Ik zal die van mij volgende week eens langsbrengen. Krijg dan een c400 mee.
 

JohnnyE

Rookie
11 feb 2022
12
8
Veel plezier! Ik vind de road modus echt tot zijn recht komen. Hij Is dan echt zo soepel als boter.

Dat ziet er ook niet goed uit johhny. Ik zal die van mij volgende week eens langsbrengen. Krijg dan een c400 mee.

Gelukkig hersteld het bereik wel als je er mee gaat rijden (of tijdens het opladen) binnen 15-30 minuten.
 

Blaxtard

Die hard MF'er
6 mrt 2021
281
127
Heeft iemand al een givi scherm gekocht? Ik ben nog even kijken waar hij te bestellen is. Lijkt mij wel prettiger voor de winter. Wordt waarschijnlijk de smoked variant. Afmetingen zijn 70 x 60 hxb. Dus wel flink scherm.
 

DetoX

Dictator in opleiding
29 sep 2007
18.685
2.539
NO Veluwe
Ik kreeg vandaag een C04 mee als leenmotor en dat terwijl ik A-motoren gewend ben met een motorblok en B- gewend ben aan 21 inch voorwiel. De kennismaking verliep dus een beetje stroef. Bediening en elektronica is zoals ik het gewend ben, al heb ik nog niet eerder op een motor gereden met achteruit versnelling. De lange wielbasis in combi met de kleine wieltjes maakte me wat angstig in bochten, dit is niet wat ik gewend ben.

Het volgende fenomeen wat de kop opsteekt is laadstress. Ik hoef maar 10km heen en 10km terug van de dealer naar huis. Maar in Dynamic ging het ding van 100km range naar 66km in tijd van niks. De road stand past beter en eco (mits je geen haast hebt) brengt je nog verder.

Remmen en soepel wegtrekken lukt iedere idioot met de Beamer. Zo soepel en intuitief heb ik nog niet meegemaakt, maar of het mijn ding is......... Noop, laat mij Greta nog maar even op de kast jagen. :Y

1663954383437.png
 

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
9.195
1.480
Het groene hart
Het volgende fenomeen wat de kop opsteekt is laadstress. Ik hoef maar 10km heen en 10km terug van de dealer naar huis. Maar in Dynamic ging het ding van 100km range naar 66km in tijd van niks.
Dat betekent niet dat je al 1/3 van de range hebt gebruikt, het betekent dat je met jouw huidige rijstijl nog ongeveer 66 km zou kunnen rijden.
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
23.568
1.506
Nederland
Ik kreeg vandaag een C04 mee als leenmotor en dat terwijl ik A-motoren gewend ben met een motorblok en B- gewend ben aan 21 inch voorwiel. De kennismaking verliep dus een beetje stroef. Bediening en elektronica is zoals ik het gewend ben, al heb ik nog niet eerder op een motor gereden met achteruit versnelling. De lange wielbasis in combi met de kleine wieltjes maakte me wat angstig in bochten, dit is niet wat ik gewend ben.

Het volgende fenomeen wat de kop opsteekt is laadstress. Ik hoef maar 10km heen en 10km terug van de dealer naar huis. Maar in Dynamic ging het ding van 100km range naar 66km in tijd van niks. De road stand past beter en eco (mits je geen haast hebt) brengt je nog verder.

Remmen en soepel wegtrekken lukt iedere idioot met de Beamer. Zo soepel en intuitief heb ik nog niet meegemaakt, maar of het mijn ding is......... Noop, laat mij Greta nog maar even op de kast jagen. :Y

Bekijk bijlage 1806622

Als je 21" gewend bent, dan is elke motorscooter onwennig voor je.
Dat gaat volgens mij niet boven 16". Moet je voor de gein eens op een Honda Lead rijden met 10" bandjes, dat vond ik écht eng boven 70km/u. :+

Met vlotte rijstijl kon ik ongeveer 80 km ver komen. Je moet je echt wel aanpassen als je verder wil komen.
 

Yogi

MF'er
12 jul 2011
70
36
Perfect slot, ook geen gezeik met wegrijden, je merkt gelijk dat je motor op slot staat en je het het altijd bij je.
Een aantal Energica rijders hebben hem ook, past perfect en werkt goed.

Wel wat aan de prijs.

Ik vraag me alleen serieus af of je deze wel pas krijgt op de BMW CE 04.
Je zou er een mail aan kunnen wagen.
op de website inmiddels de mededeling dat ze voor de CE04 geen Roadlok hebben. Ik heb ze mailtje gestuurd met de vraag of ze wel iets van plan zijn. Even afwachten.
 

Blaxtard

Die hard MF'er
6 mrt 2021
281
127
Ik gebruik eigenlijk alleen het alarm en het stuurslot.

Vandaag even de handvatverwarming en de zitverwarming uitgeprobeerd. De handvat verwarming voel je goed op 3 met zomerhandschoenen aan. De zitvlak verwarming is maar matig, maar misschien zat ik niet goed. Ik had overigens niet het idee dat het extra accu slurpte. Ik zal er morgen nog eens op letten. Sommigen zeggen dat hij de energie van de 12 volt accu pakt, zodat het niet direct invloed heeft op je range.

Mijn tocht naar Utrecht heb ik nog niet aangedurfd, ik denk dat dit wel te doen is. Laatst een stuk snelweg gepakt 100km per uur. 50 km gereden, maar hield nog 40 over ongeveer. Tussen Utrecht en Zwolle mag je blij zijn als je 100km/h haalt op een doordeweekse dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi

JohnnyE

Rookie
11 feb 2022
12
8
Ik gebruik eigenlijk alleen het alarm en het stuurslot.

Vandaag even de handvatverwarming en de zitverwarming uitgeprobeerd. De handvat verwarming voel je goed op 3 met zomerhandschoenen aan. De zitvlak verwarming is maar matig, maar misschien zat ik niet goed. Ik had overigens niet het idee dat het extra accu slurpte. Ik zal er morgen nog eens op letten. Sommigen zeggen dat hij de energie van de 12 volt accu pakt, zodat het niet direct invloed heeft op je range.

Mijn tocht naar Utrecht heb ik nog niet aangedurfd, ik denk dat dit wel te doen is. Laatst een stuk snelweg gepakt 100km per uur. 50 km gereden, maar hield nog 40 over ongeveer. Tussen Utrecht en Zwolle mag je blij zijn als je 100km/h haalt op een doordeweekse dag.

De vlakke pro buddyseat heeft toch geen verwarming...
 
Bovenaan Onderaan