BMW CE 04

Ik wens iedereen meer geluk met de CE04! Ik was het vertrouwen in de BMW CE04 na iets minder dan 5 maanden echt volledig kwijt en heb mijn CE 04 daarom 2 weken terug ingeruild op een BMW R NineT. Ik heb vanaf het begin problemen gehad met o.a. de getoonde reikwijdte. Ik was soms in 500m al 25% aan batterijpercentage kwijt. In andere ritten toonde hij na 40km gereden te hebben juist weer 110km aan bereik. Hij is hiervoor na de 3e herstelpoging bij de dealer naar BMW in München gegaan. Hier heeft de scooter ruim 2,5 maand gestaan en is uiteindelijk teruggekomen met een nieuw accupakket. Bij de 2e rit keerde echter hetzelfde probleem terug en was er voordat de garagedeur dicht was weer 20% aan batterijpercentage verdwenen. Ik heb in de tijd dat hij bij de dealer en in München gestaan heeft 900 km op een BMW G310 GS en 1300 km op een witte BMW CE 04 van BMW Nederland gereden. Deze witte CE 04 had niet dezelfde problemen als mijn CE04 maar was ook niet vrij van storingen en andere vaker voorkomende problemen (constant piepende remmen en een haperend helm vak).
 
Ik wens iedereen meer geluk met de CE04! Ik was het vertrouwen in de BMW CE04 na iets minder dan 5 maanden echt volledig kwijt en heb mijn CE 04 daarom 2 weken terug ingeruild op een BMW R NineT. Ik heb vanaf het begin problemen gehad met o.a. de getoonde reikwijdte. Ik was soms in 500m al 25% aan batterijpercentage kwijt. In andere ritten toonde hij na 40km gereden te hebben juist weer 110km aan bereik. Hij is hiervoor na de 3e herstelpoging bij de dealer naar BMW in München gegaan. Hier heeft de scooter ruim 2,5 maand gestaan en is uiteindelijk teruggekomen met een nieuw accupakket. Bij de 2e rit keerde echter hetzelfde probleem terug en was er voordat de garagedeur dicht was weer 20% aan batterijpercentage verdwenen. Ik heb in de tijd dat hij bij de dealer en in München gestaan heeft 900 km op een BMW G310 GS en 1300 km op een witte BMW CE 04 van BMW Nederland gereden. Deze witte CE 04 had niet dezelfde problemen als mijn CE04 maar was ook niet vrij van storingen en andere vaker voorkomende problemen (constant piepende remmen en een haperend helm vak).
Jeetje wat balen man! Echt een maandagochtendmodel, zo klinkt het. Ik moet zeggen dat bij mij de meeste gekkigheidjes na de laatste softwareupdate helemaal verdwenen zijn en ik rijd dan ook met veel plezier. Nogmaals jammer man.
 
Ik wens iedereen meer geluk met de CE04! Ik was het vertrouwen in de BMW CE04 na iets minder dan 5 maanden echt volledig kwijt en heb mijn CE 04 daarom 2 weken terug ingeruild op een BMW R NineT. Ik heb vanaf het begin problemen gehad met o.a. de getoonde reikwijdte. Ik was soms in 500m al 25% aan batterijpercentage kwijt. In andere ritten toonde hij na 40km gereden te hebben juist weer 110km aan bereik. Hij is hiervoor na de 3e herstelpoging bij de dealer naar BMW in München gegaan. Hier heeft de scooter ruim 2,5 maand gestaan en is uiteindelijk teruggekomen met een nieuw accupakket. Bij de 2e rit keerde echter hetzelfde probleem terug en was er voordat de garagedeur dicht was weer 20% aan batterijpercentage verdwenen. Ik heb in de tijd dat hij bij de dealer en in München gestaan heeft 900 km op een BMW G310 GS en 1300 km op een witte BMW CE 04 van BMW Nederland gereden. Deze witte CE 04 had niet dezelfde problemen als mijn CE04 maar was ook niet vrij van storingen en andere vaker voorkomende problemen (constant piepende remmen en een haperend helm vak).

Wat jammer! Hopelijk kan BMW weer leren hiervan en dit toepassen op toekomstige software-updates.
 
Ik wens iedereen meer geluk met de CE04! Ik was het vertrouwen in de BMW CE04 na iets minder dan 5 maanden echt volledig kwijt en heb mijn CE 04 daarom 2 weken terug ingeruild op een BMW R NineT. Ik heb vanaf het begin problemen gehad met o.a. de getoonde reikwijdte. Ik was soms in 500m al 25% aan batterijpercentage kwijt. In andere ritten toonde hij na 40km gereden te hebben juist weer 110km aan bereik. Hij is hiervoor na de 3e herstelpoging bij de dealer naar BMW in München gegaan. Hier heeft de scooter ruim 2,5 maand gestaan en is uiteindelijk teruggekomen met een nieuw accupakket. Bij de 2e rit keerde echter hetzelfde probleem terug en was er voordat de garagedeur dicht was weer 20% aan batterijpercentage verdwenen. Ik heb in de tijd dat hij bij de dealer en in München gestaan heeft 900 km op een BMW G310 GS en 1300 km op een witte BMW CE 04 van BMW Nederland gereden. Deze witte CE 04 had niet dezelfde problemen als mijn CE04 maar was ook niet vrij van storingen en andere vaker voorkomende problemen (constant piepende remmen en een haperend helm vak).
Balen zeg, bij mij geeft hij ook wel vaak niet de goede range aan. Dit corrigeert dan wel weer na wat kilometers gereden te hebben. Erg jammer want het is echt een leuke en praktisch vervoersmiddel voor woon werk bijvoorbeeld. Ik geniet er eigenlijk elke dag van. Zelfs met het koude weer is het goed vertoeven achter het scherm. De range is wel minder uiteraard.

De R NineT is een mooi apparaat! Hopelijk heb je daar veel meer plezier van. Heb je nog een foto hiervan?
 
Vandaag de door een vriend gesloopte linker achter knipperlicht laten repareren bij BMW. 118 euro armer.
Daardoor laat op mijn werk en loop ik in de haast bij het parkeren het rechter achter knipperlicht eraf. Ik kan morgen weer terug :-(

Kostbaar grapje iedere keer. Heeft iemand tips of een goede vervanger?

IMG_20230213_220201.jpgIMG_20230213_175935.jpg

En dat allemaal binnen 1 week.... Verder wel lol met het nieuwe apparaat!
 
Vandaag de door een vriend gesloopte linker achter knipperlicht laten repareren bij BMW. 118 euro armer.
Daardoor laat op mijn werk en loop ik in de haast bij het parkeren het rechter achter knipperlicht eraf. Ik kan morgen weer terug :-(

Kostbaar grapje iedere keer. Heeft iemand tips of een goede vervanger?

Bekijk bijlage 1848182Bekijk bijlage 1848181

En dat allemaal binnen 1 week.... Verder wel lol met het nieuwe apparaat!
Ik zag op de Facebook pagina protectors voorbij komen. Zal even kijken of ik ze weer kan vinden. Heb het zelf gelukkig nog niet gehad. Heb ook een topkoffer er op zitten, waardoor je er minder makkelijk tegen aan loopt.
 
Voor mijn BMW boxer zag ik gelijke knippers in design als origineel.
Tien euro is veel en doen het alweer jaren goed. :')

Deze zien er wel anders uit dan de reguliere BMW knippers die al jaren bestaan.
 
dat meen je 118 euro voor 1 knipper? Oh dat is inclusief 1 uur werkplaats tarief zeker?
 
@Worldbeater Het zijn dezelfde als op meerdere BMW's, maar dan met 4 draadjes want remlicht
@pmponer ja 118 euro.. Deze knippers breken snel af als je er tegen aankomt. Voor dit bedrag is er vast iets beters te verzinnen.
@Blaxtard die protectors lijkt me wel wat :-) of wegwerp of flexibele knippers
 
Balen zeg, bij mij geeft hij ook wel vaak niet de goede range aan. Dit corrigeert dan wel weer na wat kilometers gereden te hebben. Erg jammer want het is echt een leuke en praktisch vervoersmiddel voor woon werk bijvoorbeeld. Ik geniet er eigenlijk elke dag van. Zelfs met het koude weer is het goed vertoeven achter het scherm. De range is wel minder uiteraard.

De R NineT is een mooi apparaat! Hopelijk heb je daar veel meer plezier van. Heb je nog een foto hiervan?
Natuurlijk hebben we een plaatje van de R NineT.
 

Bijlagen

  • 45185D41-AE91-4B76-A172-7B869DC7C0B5.jpeg
    45185D41-AE91-4B76-A172-7B869DC7C0B5.jpeg
    456,1 KB · Weergaven: 35
@Worldbeater Het zijn dezelfde als op meerdere BMW's, maar dan met 4 draadjes want remlicht
@pmponer ja 118 euro.. Deze knippers breken snel af als je er tegen aankomt. Voor dit bedrag is er vast iets beters te verzinnen.
@Blaxtard die protectors lijkt me wel wat :-) of wegwerp of flexibele knippers
Oh ja, ik refereerde naar het smalle model zoals op de eerste S1000RR, Boxers en ik op mijn HP2 Sport had.
Daar gewoon een AliExpress modelletje gelijk aan origineel gemonteerd.
Op mijn huidige S1000RR heb ik inderdaad de remlichten daar. :Y
 
Vandaag de door een vriend gesloopte linker achter knipperlicht laten repareren bij BMW. 118 euro armer.
Daardoor laat op mijn werk en loop ik in de haast bij het parkeren het rechter achter knipperlicht eraf. Ik kan morgen weer terug :-(

Kostbaar grapje iedere keer. Heeft iemand tips of een goede vervanger?

Bekijk bijlage 1848182Bekijk bijlage 1848181

En dat allemaal binnen 1 week.... Verder wel lol met het nieuwe apparaat!
Dat is balen....Bij mij waren beide achterlichten bij aflevering met een soort van kit aan elkaar geplakt omdat beiden gebroken waren. Ze zijn daarna beiden netjes vervangen door 2 nieuwe.
 
Vandaag de door een vriend gesloopte linker achter knipperlicht laten repareren bij BMW. 118 euro armer.
Daardoor laat op mijn werk en loop ik in de haast bij het parkeren het rechter achter knipperlicht eraf. Ik kan morgen weer terug :-(

Kostbaar grapje iedere keer. Heeft iemand tips of een goede vervanger?

Bekijk bijlage 1848182Bekijk bijlage 1848181

En dat allemaal binnen 1 week.... Verder wel lol met het nieuwe apparaat!
Hey, op deze link vind je de instructie om het zelf te doen link, en de protectoren waar Blaxtard het over heeft zijn die van Wunderlich, als ik me niet vergis.
 
Nice dit is zo'n anniversery editie dacht ik met het gele. Althans hij lijkt er op. o.a bij ome Ali zo te zien.
331320850_1260284051589419_5567829967217210722_n.jpg

331290723_1156439644991723_2598367916865037640_n.jpg
Dat is inderdaad de 40th anniversary GS editie... Ik was trouwens voordat ik besloten had om afscheid te nemen van de CE04 ook aan het kijken naar deze oplossing om de achterlichten te beschermen.
 
Ik haal toch elke keer weer trouw de 100 km range. Vraag mij nog steeds af of het nu door het scherm komt of het weer.

Wat een genot is het toch om op dit ding te rijden, lekker vlot en vooral als de weg droog is. Bij een nat wegdek heb ik soms het idee dat hij wel eens weg glijdt in de bochten. Dit voelt dan als plots meer hellen dan dat je eigenlijk wil.

Iemand anders dat ook al ervaren?

Wel een echt gemis blijft de cruise control, daar kan ik met de pet niet bij. Compleet digitale motor en dan dit niet even er op gezet.
 
Cruise control miste ik totaal niet. Op de snelweg will je liever toch niet te lang zijn ivm snel aflopende procenten en de actieradius is klein, waardoor je niet honderden kms over de snelweg zou gaan rijden. Maar goed, dat is persoonlijk. In Amerika gebruik ik het veel in de auto, in Nederland bijna niet.

Wegglijdenniet gemerkt toen ik 'm mee had voor een week en regen tegenkwam. Maar met regen doe ik ook wat rustiger met het gas.
 
Cruise control is inderdaad persoonlijk.
Mijn vrouw gebruikt het ook eigenlijk niet in de auto, ik gebruik het letterlijk constant, ook in druk verkeer.
Op de motor (Energica) gebruik ik het ook veel, maar dan alleen op de snelweg, gaat uitstekend :t (de rit is ook nog eens zuiniger)

Het verbaasd mij ook dat het niet op de CE 04 zit? Juist bij de EV is het makkelijk ivm ontbreken versnellingen.
En BMW heeft het toch ook op de GS bv, dus de software hebben zo ook op de plank, apart.
 
Ik haal toch elke keer weer trouw de 100 km range. Vraag mij nog steeds af of het nu door het scherm komt of het weer.

Wat een genot is het toch om op dit ding te rijden, lekker vlot en vooral als de weg droog is. Bij een nat wegdek heb ik soms het idee dat hij wel eens weg glijdt in de bochten. Dit voelt dan als plots meer hellen dan dat je eigenlijk wil.

Iemand anders dat ook al ervaren?

Wel een echt gemis blijft de cruise control, daar kan ik met de pet niet bij. Compleet digitale motor en dan dit niet even er op gezet.
Ik zou het fantastisch vinden als er een cruise control op zou zitten, voor de stukken op de snelweg. Aan de andere kant snap ik dat BMW bij een urban scooter de keus heeft gemaakt om geen cruise control toe te voegen, omdat de verwachting is dat er weinig mee gecruised wordt. Ik ben het niet met ze eens en ik hoop dat het nog eens toegevoegd kan worden. Kunnen we ergens een feature request invullen? :)

Wat betreft het hellen. Ik ben begonnen met rijden op de CE04 toen het al slecht weer was, dus nog niet echt het gevoel opgebouwd van sportief rijden.
Wel ervaar ik dat 'overhellen' ook wel eens, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik de banden misschien iets te hard opgepompt had.
Nog te weinig ervaring.

Al met al geniet ik bijzonder van dit apparaat in een grote stad als Utrecht.
 
Cruise control is erg persoonlijk, zelf vind ik het in de stad ook erg handig. Met auto gebruik ik het zeer veel in de stad. Ik gebruik het vooral om die lullige 5 km te hard bekeuringen te voorkomen.
 
Cruise control is erg persoonlijk, zelf vind ik het in de stad ook erg handig. Met auto gebruik ik het zeer veel in de stad. Ik gebruik het vooral om die lullige 5 km te hard bekeuringen te voorkomen.
Precies dit
 
Terug
Bovenaan Onderaan