BMW CE 04

Ik heb nog eens uitgezocht hoe het zit met laden. 10A is wel de max die ik kan krijgen. De 3 fasen doet 10 ampère wat weer gelijk is aan 6,5kw/6,7. Dit haalt hij aan een 11 kw paal. Zie bijgaande plaatjes. Ik had nu laadcapaciteit op 30 ampère staan. De laadpaal die ik gebruikte had een display, wat wel erg handig is. Vandaag zo'n 200 km gereden, dat is toch eigenlijk wel prima te doen. Even stop je bij een laadpaal en je bent zo weer op weg.

1000 km beurt zit er ook op. Even versnellingsbak olie vervangen en uitgelezen. Ik moest best ver naar de dealer, ze hadden hem netjes tijdens de beurt aan de lader gedaan. Van 20 naar 50% geladen. Echter bij het voorrijden stond het display ineens weer op 20%. Erg vreemd. Even kort aan een laadpaal gelegd en hij was in 2 minuten weer op 50%. Hoe dit kan weet ik niet, lijkt wel op een bugje. Had dit van de week ook al eens, maar toen ging het accu percentage behoorlijk wat kms gewoon niet naar beneden.
Ik had al een aantal keren dezelfde symptomen waarbij de accu na bijna volledig opladen bij het opnieuw aanzetten weer het vorige laadpercentage en reikwijdte aangaf. Omdat er nog een oudere versie van de software geïnstalleerd was had ik hem vandaag naar de dealer gebracht voor o.a. een software update met de hoop dat dit het probleem zou verhelpen. Ik krijg echter net een telefoontje dat er toch iets mis lijkt te zijn dat verder onderzocht moet worden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Ik had al een aantal keren dezelfde symptomen waarbij de accu na bijna volledig opladen bij het opnieuw aanzetten weer het vorige laadpercentage en reikwijdte aangaf. Omdat er nog een oudere versie van de software geïnstalleerd was had ik hem vandaag naar de dealer gebracht voor o.a. een software update met de hoop dat dit het probleem zou verhelpen. Ik krijg echter net een telefoontje dat er toch iets mis lijkt te zijn dat verder onderzocht moet worden...
In het telefoontje van gisteren kon nog niet aangegeven worden of ik hem een paar dagen kwijt zou zijn of dat het langere tijd zou gaan duren. Ze vermoedden namelijk dat er iets mis was met de laadmodule. Ik kreeg vandaag echter al een telefoontje dat ze gisterenavond vanuit BMW München de scooter weer aan de praat gekregen hadden en voorzien hebben van nieuwe software. Alles lijkt nu naar behoren te werken en ook de reikwijdte staat nu netjes op 128km als hij 100% opgeladen is.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit bij mijn dealer ook gelijk aangeven. Ik heb nu helemaal niks aan de range die hij aangeeft.
 
Ik zal dit bij mijn dealer ook gelijk aangeven. Ik heb nu helemaal niks aan de range die hij aangeeft.
Ik zou toch nog even wachten met de software update...
1663680516059.png
 
Laatst bewerkt:
Had me via scooter & bikexpress aangemeld voor de lezerstest op 8 oktober en uitgenodigd :)
Ben een E-scepticus, maar niet rijk genoeg om er principes om na te kunnen houden.
Laat me graag verrassen!
 
Veel plezier! Ik vind de road modus echt tot zijn recht komen. Hij Is dan echt zo soepel als boter.

Dat ziet er ook niet goed uit johhny. Ik zal die van mij volgende week eens langsbrengen. Krijg dan een c400 mee.
 
Veel plezier! Ik vind de road modus echt tot zijn recht komen. Hij Is dan echt zo soepel als boter.

Dat ziet er ook niet goed uit johhny. Ik zal die van mij volgende week eens langsbrengen. Krijg dan een c400 mee.

Gelukkig hersteld het bereik wel als je er mee gaat rijden (of tijdens het opladen) binnen 15-30 minuten.
 
Heeft iemand al een givi scherm gekocht? Ik ben nog even kijken waar hij te bestellen is. Lijkt mij wel prettiger voor de winter. Wordt waarschijnlijk de smoked variant. Afmetingen zijn 70 x 60 hxb. Dus wel flink scherm.
 
Ik kreeg vandaag een C04 mee als leenmotor en dat terwijl ik A-motoren gewend ben met een motorblok en B- gewend ben aan 21 inch voorwiel. De kennismaking verliep dus een beetje stroef. Bediening en elektronica is zoals ik het gewend ben, al heb ik nog niet eerder op een motor gereden met achteruit versnelling. De lange wielbasis in combi met de kleine wieltjes maakte me wat angstig in bochten, dit is niet wat ik gewend ben.

Het volgende fenomeen wat de kop opsteekt is laadstress. Ik hoef maar 10km heen en 10km terug van de dealer naar huis. Maar in Dynamic ging het ding van 100km range naar 66km in tijd van niks. De road stand past beter en eco (mits je geen haast hebt) brengt je nog verder.

Remmen en soepel wegtrekken lukt iedere idioot met de Beamer. Zo soepel en intuitief heb ik nog niet meegemaakt, maar of het mijn ding is......... Noop, laat mij Greta nog maar even op de kast jagen. :Y

1663954383437.png
 
Het volgende fenomeen wat de kop opsteekt is laadstress. Ik hoef maar 10km heen en 10km terug van de dealer naar huis. Maar in Dynamic ging het ding van 100km range naar 66km in tijd van niks.
Dat betekent niet dat je al 1/3 van de range hebt gebruikt, het betekent dat je met jouw huidige rijstijl nog ongeveer 66 km zou kunnen rijden.
 
Ik kreeg vandaag een C04 mee als leenmotor en dat terwijl ik A-motoren gewend ben met een motorblok en B- gewend ben aan 21 inch voorwiel. De kennismaking verliep dus een beetje stroef. Bediening en elektronica is zoals ik het gewend ben, al heb ik nog niet eerder op een motor gereden met achteruit versnelling. De lange wielbasis in combi met de kleine wieltjes maakte me wat angstig in bochten, dit is niet wat ik gewend ben.

Het volgende fenomeen wat de kop opsteekt is laadstress. Ik hoef maar 10km heen en 10km terug van de dealer naar huis. Maar in Dynamic ging het ding van 100km range naar 66km in tijd van niks. De road stand past beter en eco (mits je geen haast hebt) brengt je nog verder.

Remmen en soepel wegtrekken lukt iedere idioot met de Beamer. Zo soepel en intuitief heb ik nog niet meegemaakt, maar of het mijn ding is......... Noop, laat mij Greta nog maar even op de kast jagen. :Y

Bekijk bijlage 1806622

Als je 21" gewend bent, dan is elke motorscooter onwennig voor je.
Dat gaat volgens mij niet boven 16". Moet je voor de gein eens op een Honda Lead rijden met 10" bandjes, dat vond ik écht eng boven 70km/u. :+

Met vlotte rijstijl kon ik ongeveer 80 km ver komen. Je moet je echt wel aanpassen als je verder wil komen.
 
Perfect slot, ook geen gezeik met wegrijden, je merkt gelijk dat je motor op slot staat en je het het altijd bij je.
Een aantal Energica rijders hebben hem ook, past perfect en werkt goed.

Wel wat aan de prijs.

Ik vraag me alleen serieus af of je deze wel pas krijgt op de BMW CE 04.
Je zou er een mail aan kunnen wagen.
op de website inmiddels de mededeling dat ze voor de CE04 geen Roadlok hebben. Ik heb ze mailtje gestuurd met de vraag of ze wel iets van plan zijn. Even afwachten.
 
Ik gebruik eigenlijk alleen het alarm en het stuurslot.

Vandaag even de handvatverwarming en de zitverwarming uitgeprobeerd. De handvat verwarming voel je goed op 3 met zomerhandschoenen aan. De zitvlak verwarming is maar matig, maar misschien zat ik niet goed. Ik had overigens niet het idee dat het extra accu slurpte. Ik zal er morgen nog eens op letten. Sommigen zeggen dat hij de energie van de 12 volt accu pakt, zodat het niet direct invloed heeft op je range.

Mijn tocht naar Utrecht heb ik nog niet aangedurfd, ik denk dat dit wel te doen is. Laatst een stuk snelweg gepakt 100km per uur. 50 km gereden, maar hield nog 40 over ongeveer. Tussen Utrecht en Zwolle mag je blij zijn als je 100km/h haalt op een doordeweekse dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Ik gebruik eigenlijk alleen het alarm en het stuurslot.

Vandaag even de handvatverwarming en de zitverwarming uitgeprobeerd. De handvat verwarming voel je goed op 3 met zomerhandschoenen aan. De zitvlak verwarming is maar matig, maar misschien zat ik niet goed. Ik had overigens niet het idee dat het extra accu slurpte. Ik zal er morgen nog eens op letten. Sommigen zeggen dat hij de energie van de 12 volt accu pakt, zodat het niet direct invloed heeft op je range.

Mijn tocht naar Utrecht heb ik nog niet aangedurfd, ik denk dat dit wel te doen is. Laatst een stuk snelweg gepakt 100km per uur. 50 km gereden, maar hield nog 40 over ongeveer. Tussen Utrecht en Zwolle mag je blij zijn als je 100km/h haalt op een doordeweekse dag.

De vlakke pro buddyseat heeft toch geen verwarming...
 
Die van mij wel, maar heb ook de oranje seat. Hij verwarmd wel, maar zo warm dat je billen eigenlijk net comfortabel warm zijn.
 
Die van mij wel, maar heb ook de oranje seat. Hij verwarmd wel, maar zo warm dat je billen eigenlijk net comfortabel warm zijn.
Weet je het zeker? Ik heb namelijk dezelfde vlakke oranje pro buddyseat en die van mij heeft geen verwarming! Als je in de configurator van de BMW CE04 op BMW-motorrad.nl deze vlakke buddyseat selecteert dan geeft hij ook aan dat de verwarming verwijdert zal worden.

Heb je naast het icoontje voor de handvatverwarming ook een icoontje (zie pagina 78 van de handleiding) voor de verwarming van de buddyseat in het display staan? Als dat niet het geval is dan zit er volgens mij echt geen geen verwarming op....
 
Volgens mij wel, krijg je wel het verwarmingslogo? Ik zie bij het aanzetten van de handvat verwarming en zit verwarming beide icoontjes op het dashboard. Ze kunnen ingesteld worden in stand 1 tot en met 3. Ik weet nog van mijn andere motor dat wanneer de verwarming niet aangesloten is je het icoontje ook niet krijgt.
 
Volgens mij wel, krijg je wel het verwarmingslogo? Ik zie bij het aanzetten van de handvat verwarming en zit verwarming beide icoontjes op het dashboard. Ze kunnen ingesteld worden in stand 1 tot en met 3. Ik weet nog van mijn andere motor dat wanneer de verwarming niet aangesloten is je het icoontje ook niet krijgt.
Ik heb wel het icoontje met stand 1 tm 3 voor de handvat verwarming maar geen icoontje voor de verwarming van het zadel.
 
Ik begrijp van berichten op Facebook dat het nieuwe givi scherm er ook moet zijn. Ik kan het alleen op Italiaanse sites vinden. Hieronder de vergelijking met het bmw tourscherm. Het scherm is een behoorlijk stuk groter.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1664898382614.jpg
    FB_IMG_1664898382614.jpg
    119,8 KB · Weergaven: 24

Bijlagen

  • tempImageFfo4T6.png
    tempImageFfo4T6.png
    953 KB · Weergaven: 41
  • tempImageQo5hol.png
    tempImageQo5hol.png
    970,7 KB · Weergaven: 37
  • tempImageoOpaJi.png
    tempImageoOpaJi.png
    719,4 KB · Weergaven: 36
  • tempImageZGfJVX.png
    tempImageZGfJVX.png
    976,3 KB · Weergaven: 36
  • tempImageFQVD87.png
    tempImageFQVD87.png
    1,1 MB · Weergaven: 35
  • tempImagemcnYiD.png
    tempImagemcnYiD.png
    869,4 KB · Weergaven: 35
  • tempImageX5LsTj.png
    tempImageX5LsTj.png
    790,9 KB · Weergaven: 41
  • IMG_2749.jpeg
    IMG_2749.jpeg
    210,1 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Die van mij wel, maar heb ook de oranje seat. Hij verwarmd wel, maar zo warm dat je billen eigenlijk net comfortabel warm zijn.
Ja bij mij hetzelfde. Mag van mij wel wat warmer. Het contrast met de warmte van je handvatten is wel groot.
 
Vandaag het givi scherm ontvangen, wat een unit is dat zeg. Ben benieuwd, hij is nog wel 20 cm hoger dan mijn toerscherm + spoiler. Ik hoop hem morgen te monteren en zal dan wel even foto delen.
 
Vandaag het givi scherm gemonteerd, behoorlijke onderneming. Hele kap moet er voor af en dan 2 beugels plaatsen. Het scherm is echt stukken groter. Morgen eens uitproberen, hoop dat ik zo goed als uit de wind zit. Zou echt fantastisch zijn.


Had gisteren ook weer bijzondere storing. Het hele linkerhandvat stopte met werken, deed niks meer. Geen knipperlicht of toeter of achteruit rijden. Ben snel naar huis gereden, maar dat was niet zo fijn in het donker. Ik zal het even melden bij de dealer.
 

Bijlagen

  • IMG_20221012_200820.jpg
    IMG_20221012_200820.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 26
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Vandaag het givi scherm gemonteerd, behoorlijke onderneming. Hele kap moet er voor af en dan 2 beugels plaatsen. Het scherm is echt stukken groter. Morgen eens uitproberen, hoop dat ik zo goed als uit de wind zit. Zou echt fantastisch zijn.


Had gisteren ook weer bijzondere storing. Het hele linkerhandvat stopte met werken, deed niks meer. Geen knipperlicht of toeter of achteruit rijden. Ben snel naar huis gereden, maar dat was niet zo fijn in het donker. Ik zal het even melden bij de dealer.

Ik geloof best dat het Givi scherm een betere bescherming bied maar om heel eerlijk te zijn vind ik het een behoorlijke afbreuk doen aan het design van de scooter.

Is het probleem met de linker bedieningsunit blijvend of werkt het nu weer?

Mijn CE04 staat nu voor de 3e keer bij de dealer vanwege aanhoudende problemen met het getoonde (of daadwerkelijke?) accupercentage en de bijbehorende reikwijdte. Ik rijd nu al bijna 1 week rond op een G310GS en vraag me ook al een week af of dit niet goed genoeg is voor mijn woon-/werk verkeer.... Ik vind de CE04 nog steeds ontzettend fijn rijden maar heb ondertussen ernstige twijfels over de kwaliteit van deze scooter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan