BMW CE 04

Ik kwam dit nog tegen. Volgens mij had iemand van ons lichtgevende logo's? Ik was benieuwd of die reeds gemonteerd zijn. Het lijkt relatief eenvoudig als ik deze eigenaar zo mocht geloven. Schroevendraaier eronder en je klikt ze er uit. Dit zijn zwart witte logo's,. Ze komen van ome alie.
Ik heb idd zo'n setje verlichtende logo's gekocht, maar dat behelst wel iets meer werk, helaas. Ik ga ze deze winter monteren, samen met de Kellermann Jetstream blinkers, omdat dan toch alle kappen eraf liggen.
 
Ik heb idd zo'n setje verlichtende logo's gekocht, maar dat behelst wel iets meer werk, helaas. Ik ga ze deze winter monteren, samen met de Kellermann Jetstream blinkers, omdat dan toch alle kappen eraf liggen.
Zit er bij die verlichtende logo's ook een handleiding?
 
Zit er bij die verlichtende logo's ook een handleiding?
Het gaat om deze knipperlichten: Archief Producten - HPoskam engineering

De handleiding was minimaal en ik was de eerste CE04 waarvoor deze bestelling binnenkwam. Ik kan nog niet oordelen of de handleiding voldoende was, maar ik weet wel dat de Kellermann handleiding vele malen uitgebreider is. Eind december kan ik je hier meer over vertellen.
 
Deze week nog even lekker gereden, het wordt wel steeds kouder buiten. Nu ik dat grote scherm heb is het goed te doen. Ik moet wel het complete motorpak aan en merk nu wel dat mijn jas eigenlijk wat te dun is. Een doorwaai jas met regen jas en winterjas in 1. Vreemd genoeg waait het ook vaak de broek in, zal vast door de aerodynamiek van de scooter komen.

Is 1 van jullie wel eens opgevallen dat er allemaal zand op het zadel ligt na het rijden? Ik snap niet waar het weg komt, de hele motor is dicht voor zover ik kan zien.

Tevens paar keer gereden met rond de 2-3 graden. Dan merk je toch dat de motor vermogen gaat knijpen voor de batterij, er komen dan gele streepjes in je beeld wanneer je gas geeft. Niet hinderlijk, maar hou er wel rekening mee. Je kan namelijk niet het volle vermogen aanspreken in de koude periode. Range is nog ongeveer gelijk: Handvat verwarming stand 2 en zelfde route 50-60-80km/h a 30km per dag zit ik op +/- 90-100 km range.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Van het weekend nog gereden met die kou idd., ( met nieuwe software na update), maar te kort om het vermogen echt aan te spreken. Komende weken niet meer rijden, omdat ik nu ga beginnen met alle kappen uit te bouwen om de Kellermann Jetstream knipperlichten in te bouwen. Wordt flinke klus.
 
Van het weekend nog gereden met die kou idd., ( met nieuwe software na update), maar te kort om het vermogen echt aan te spreken. Komende weken niet meer rijden, omdat ik nu ga beginnen met alle kappen uit te bouwen om de Kellermann Jetstream knipperlichten in te bouwen. Wordt flinke klus.
Ben benieuwd naar het resultaat, succes ermee!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Van het weekend nog gereden met die kou idd., ( met nieuwe software na update), maar te kort om het vermogen echt aan te spreken. Komende weken niet meer rijden, omdat ik nu ga beginnen met alle kappen uit te bouwen om de Kellermann Jetstream knipperlichten in te bouwen. Wordt flinke klus.
Is het al gelukt? Ik heb de motor nu ff stil staan, is mij toch wat koud. Hoewel afgelopen week eigenlijk prima was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Hoi, ja en nee.
Tijdens de eerste testronde heb ik de Kellermann's aangesloten en alles werkte prima. Echt een geweldig resultaat en prachtig om te zien.
Daarna, tijdens het monteren van alles, werkten de gecombineerde achterlichten/remlichten opeens niet goed.
Geen idee waarom de module niet werkte (kortsluiting/ statische elektriciteit?). Snel een tweede besteld, maar die reageerde net zo. Ik heb dat gedeelte dus weer teruggestuurd naar Kellermann zodat zij kunnen testen wat hier niet helemaal goed gaat. Ergens in januari hebben ze tijd om het te testen en dan gaan we verder.
Het eindresultaat is in ieder geval erg de moeite waard. Schitterende knipperlichten en superfelle lichtopbrengst.
Tussenstand is dus dat de voorknipperlichten prima werken, en de achterlichten nog een vervolg krijgen.

Ook heb ik nog de zijknipperlichten van HPOskam geinstalleerd. Dat was een tegenvaller en niet omdat ze niet werkten, maar omdat ze helemaal niet geschikt zijn voor de CE 04. Andere BMW modellen hebben achter het logo genoeg ruimte om de kabels van de HPOskam-knipperlichten weg te werken, maar dat is juist bij de CE 04 niet het geval. Daar zit achter het logo een schroefgebeuren om de twee kuipdelen aan elkaar te houden.

1671809919248.png


1671810583034.png
 
Eindelijk klaar! De lichten zijn zo fel dat de camera het nog net aan kan.
 

Bijlagen

  • FullSizeRender.MOV
    24,8 MB
  • FullSizeRender.mov
    36,3 MB
  • FullSizeRender.mov
    24,1 MB
Gaaf! Die op de handvaten zijn ook tof, als ze je nu niet zien dan weet ik het ook niet meer. Uiteindelijk veel werk geweest?
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Het was veel werk, omdat het de eerste keer was, maar nu je eenmaal weet waar alle schroefjes en tie wraps zitten, en welke handigheidjes je moet uithalen is het binnen twee uurtjes te doen.
 
Hoi,

Afgelopen zaterdag is de CE04 geleverd en lekker gereden op weg naar huis:t
Normaal lees ik nooit handleidingen, maar nu toch even wel. Viel me op in handleiding stond bij Onderhoud een torx sleutel.
Hebben jullie deze erbij gekregen, bij navraag bleek dat de dealer het bij geen enkele CE04 erbij had gekregen.

Andre

1675357819173.jpeg
 
Als ik het me goed herinner stond er in de handleiding dat dat sleuteltje te vinden is onder de voorkap van de motor. Die voorkap kun je er met hand vanaf trekken. Erop zetten is een vervelend karweitje. Als het goed is, is dat sleuteltje dus daaronder vastgemaakt. Even kijken of ik nog een foto heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: ajer
Je ziet het sleuteltje linksboven op de foto zitten. Rechtsonder van de tankdop :+})
 
Hoi,

Afgelopen zaterdag is de CE04 geleverd en lekker gereden op weg naar huis:t
Normaal lees ik nooit handleidingen, maar nu toch even wel. Viel me op in handleiding stond bij Onderhoud een torx sleutel.
Hebben jullie deze erbij gekregen, bij navraag bleek dat de dealer het bij geen enkele CE04 erbij had gekregen.

Andre
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik rijd er op het moment een beetje minder op, maar toch nog wel met enige regelmaat in de stad. Het is dan net een kleine scooter en het trekt nog steeds veel bekijks, mensen spreken je toch regelmatig aan.

Nu +/- 4000 km gereden hier. De range in de winter is +/- 100km op tussendoor wegen. Ik heb ook een hoger scherm.

Ik moet nog steeds naar de dealer voor de claxon, alleen is de dealer te ver weg en kan ik er niet komen op het moment.
 
Als ik het me goed herinner stond er in de handleiding dat dat sleuteltje te vinden is onder de voorkap van de motor. Die voorkap kun je er met hand vanaf trekken. Erop zetten is een vervelend karweitje. Als het goed is, is dat sleuteltje dus daaronder vastgemaakt. Even kijken of ik nog een foto heb.
Zover had ik de handleiding nog niet doorgelezen :}
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik rijd er op het moment een beetje minder op, maar toch nog wel met enige regelmaat in de stad. Het is dan net een kleine scooter en het trekt nog steeds veel bekijks, mensen spreken je toch regelmatig aan.

Nu +/- 4000 km gereden hier. De range in de winter is +/- 100km op tussendoor wegen. Ik heb ook een hoger scherm.

Ik moet nog steeds naar de dealer voor de claxon, alleen is de dealer te ver weg en kan ik er niet komen op het moment.
Thnx !

Alleen van dealer naar huis gereden, de hele route met een big smile, verder niet gereden, niet echt weer ervoor.
Ik kwam van dealer naar huis ook op range van +/-100 km.
Givi rek voor achterop staat in bestelling, die zal er wel zijn voor goed weer komt.

Andre
 
Heb van de week voor het eerst weer echt flink gereden na de montage van alle knipperlichten en het koude weer. Ik moet zeggen dat de nieuwe Kellermann knipperlichten en de Motogadget-stuurknipperlichten echt een aanzienlijke verbetering op de eigen zichtbaarheid geven.

Als je niet teveel wilt doen, maar toch wat meer zichtbaarheid wilt hebben, dan kan ik in ieder geval die zijknipperlichten in het stuur van harte aanraden. Je hebt ze van Kellermann en van Motogadget.
 
Heb van de week voor het eerst weer echt flink gereden na de montage van alle knipperlichten en het koude weer. Ik moet zeggen dat de nieuwe Kellermann knipperlichten en de Motogadget-stuurknipperlichten echt een aanzienlijke verbetering op de eigen zichtbaarheid geven.

Als je niet teveel wilt doen, maar toch wat meer zichtbaarheid wilt hebben, dan kan ik in ieder geval die zijknipperlichten in het stuur van harte aanraden. Je hebt ze van Kellermann en van Motogadget.
Gaan de remlichten nog wel aan als je afremt op de motor? Iig in eco zou dit moeten werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan